Hallo,
Enige tijd geleden heb ik mijn veerpoten aan de voorzijde van mijn BX vervangen. Na het ontluchten van het systeem viel me op dat de neus van de BX vrij slap was. De bx komt omhoog, maar als je erin gaat zitten, gaat de neus helemaal plat op de grond, daarna komt de BX weer op hoogte, en is alles prima. Als je vervolgens uitstapt, hoor je dat de druk wegvloeit, en als je wederom instapt gaat de neus weer plat op de grond. Wanneer de BX dus omhoog is en je er niet in zit, kan je de neus gewoon met de hand naar de grond duwen.
Vreemde zaak, maar ik dacht dat er het aan de poten lag, dat deze gewoon gaar waren. Ik heb er verder niet meer naar omgekeken. Het vervangen van de voorpoten is reeds ruim 4 jaar geleden, en sporadisch trad het probleem op, ik heb er nooit echt op gelet.
Een ruime maand geleden heb ik weer de veerpoten vervangen, en nu dus wederom hetzelfde probleem. Flink gymnastieken werpt geen vruchten af, heeft zelfs een averechts effect. Ik heb net een tijdje gegymd, en na het afzetten van de motor en uitstappen, hoorde ik weer een lange sis. Na een half uurtje een voorzichtig op de neus geduwd, en deze ging zonder al te veel kracht richting bodem.
Bij het starten duurt het relatief lang voordat de BX omhoog komt. De eerste 15 seconde gebeurt er helemaal niks, daarna gaat ie met een paar schokken omhoog, dus een stoot van ongeveer 3cm per keer.
Owja, voorpoten zitten normaal snoeivast in de rijstand. De neus blijft een aantal dagen op hoogte zolang je er niet op duwt. Dit is het geval bij alle 6 de poten die onder de BX hebben gehangen.
Mij lijkt het dat de hoogteregelaar zijn beste tijd heeft gehad, maar wat denken jullie hierover? Een vervuilde hoogteregelaar zou normaal gangbaar gemaakt kunnen worden middels gymnastieken, bij mij niet?
LHM is 3 maanden oud.
ik weet natuurlijk niks zeker maar kijk hier eens naar.
zitten de juiste bollen erop?
hoogte regelaar doet het geloof ik uit je verhaal want als je erin gaat zitten gaat ie weer omhoog. Dat schokken nadat de motor uitgezet is op te lossen door flink smeren.
mvg
peter
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Ja, de juiste veerbollen zitten erop, deze zijn een paar maanden geleden vervangen.
Accubol zit er ongeveer 2 jaar op nu.
Smeren helpt inderdaad, maar dat werkt maar een dag of 2..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Maar wat is nu het probleem? Dat een bx een flink eind zakt als je instapt is normaal. Of je moet 50 kilo wegen… De vering is natuurlijk behoorlijk zacht vandaar. En na stil staan op de motorkap duwen en dan een stuk naar beneden vallen doen ze bijna allemaal. Ik zou me er geen zorgen over maken.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Nou, het probleem zit hem dus in die 50kg..
Nee, even serieus.. vandaag toen ik de BX startte was de vering wel weer normaal, dus instappen en ongeveer 5 cm zakken, in plaats van instappen en plat op de grond liggen. Misschien zit het euvel juist in het gymnastieken..