Ik geloof mijn ogen niet….de motor draait zowaar. Ik wist niet dat dit dingetje ook het toerental doorgaf…ik weet dus ook niet of dit wel nauwkeurig is…nog even onderzoeken.
en…de voorwielen draaien!
HOUSTON, WE HAVE THE SITUATION UNDER CONTROL!
...dus dan kan ik het kleine toerenteller ding hier ook wel inbouwen
Wel even wat echter dan die nep James Bond auto’s!
(vooral dat kartonnetje ziet er lekker lullig uit trouwens)
De bediening van het hoogteroer en de sigarenaansteker verhuizen naar het paneel waar normaal die 4 (niet werkende) displays zitten in de duurdere modellen.
De weerstand in het ventilatorwieltje voor de snelheid, gaat ook (in combinatie met een schakelaar) de nieuwe electrische verwarming activeren. Als het goed is komt er ook nog stoelverwarming en accubak verwarming in en de schakelaars komen dan op de plek waar in andere modellen de A/C schakelaar zit.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dit is vette sh*t!! hulde!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
@ Goebe:
Ik zie geen BMS modules op de batterijen, alleen een dunne draad, kan het BMS toch op deze manier de charger en controller sturen?
De BMS van Wicom (aka Ligoo) is te zien in eerdere posts…daar hoort ook dat schermpje bij - touch screen - die de status van alle cellen weergeeft real time. Het verbaast mij ook dat de lader via die dunne draadjes loopt, toch 3Kw wat die lader doorgeeft…maar misschien heb ik het verkeerd. Accu’s en BMS heb ik bij litiumstorage.com gekocht; ze hebben een afdeling in Zwitserland, wel zo handig voor de garantie en service. Je kunt ze direct bellen en dat heb ik al een paar keer gedaan. In Zwitserland open kost wel extra natuurlijk…rechtstreeks kopen in China blijft het goedkoopst…de volgende keer doe ik dat ook. Al zal de groothandel de beste prijzen kunnen bieden. Op dit moment moet je per Ah zo’n 1,1 - 1,3 US$ rekenen. Dus een 96 volt pakket met een capaciteit van 180 Ah kost @ 1,3US$/Ah zo’n 5050 Euro, af China, voor 28 cellen van 3,6 volt.
Heb je al een motor en controller?
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Hallo Drs 5je,
Je had al twijfels over je aansluiting van je hydrauliekpomp, het zal zo wel werken.
Het nadeel is alleen dat hij aangesloten is op een gedeelte van je accupakket, je accu is zo
goed als het slechtste deel van de serieschakeling van de accu’s.
Dus als accupakket 2 leeg is zul je aan accupakket 1 ook niet veel meer hebben.
Als bij bv een zaklamp 1 batterij niet goed is zal deze niet branden.
Mijn advies is dan ook om een hydrauliekmotor op 96 volt te zoeken.
Tevens een hint voor de oranje kabel, omwikkel de kabel met oranje tape ipv verven.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Wederom zeer mooi werk!
Het is idd interessanter om een 96volt te zoeken, want als je je 2 48v accupacks nu parrallel gaat schakelen voor je motortje te voeden komt het niet goed, haha.
Je kan het natuurlijk altijd proberen hoe ver het je acceradius beïnvloed…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op Citromobiel zien staan. Knap werk. En wat een ruimte onder de kap!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Inderdaad erg leuk om alles even in het echt te zien. De volgende stap is om het accupakket gedeeltelijk voorin te bouwen en goede koeling te realiseren. Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat!
Mooi project!
Ik ben zelf bezig met een electrische boot en nu ook op zoek om (liefst in china) LiFePO4’s te kopen.
Niet eenvoudig om te bedenken wat te kiezen. Ik kijk nu naar
- CALB (Sky Energy) Zo te zien heb jij deze.
- Winston Battery (ThunderSky)
- Hipower Energy
Dit is ook ongeveer de rangschikking in kwaliteit (en prijs), als ik verschillende fora moet geloven, maar harde data is nergens te vinden. Ben benieuwd hoe de jouwe het gaan doen!
Veel succes en plezier!
de CX-E is inmiddels rijklaar en heb er enkele proefritten meegemaakt. Ook heeft hij (of zij) op de Citromobile gestaan onder veel belangstelling.
Na sluitingstijd op de beurs ook even wat rondjes gereden maar moest veel toeteren want niemand hoort je aankomen. Ook veel CX kenners gesproken; gelukkig ook iemand die alles wist van het herstellen van een scheefgezakt raam, dus we konden op de beurs gelijk even de deur uit elkaar halen en de ruit weer recht zetten…wat een k*&^% klus!
De eerste proefritten lieten wel zien dat de controller te heet wordt, die zit nu op een plaats met betere koeling en ik heb er nog een koellichaam bij gekocht: 4 - 500 Ampere wekt echt veel warmte op! Je brandt zo je vingers aan de heat sink. Hieronder een screen shot van een proefritje vandaag op de Muyskensweg in Amsterdam…even bijna 100 gereden! Heb alleen de 2 en 3e versnelling gebruikt. Dit is een screen shot uit een hardloopprogramma (sports-tracker.com) dat je gratis op de Nokia kunt zetten…houdt afstand, snelheid (gele lijn) en terreinhoogte (blauwe lijn) bij. En je kunt op google earth nog even de route nakijken. De snelheid is met GPS gemeten dus behoorlijk accuraat. Heel handig toolje om testritten zichtbaar te maken. Nog een aardige prestatie dus voor de CX. Binnenkort even op de snelweg gaan uitproberen…
Ik hoorde viavia dat je maar 50 mag binnen de bebouwde kom? Geldt dat ook voor CX - en dan?
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mooi dat je het voor mekaar hebt gekregen te rijden met deze auto, alleen jammer dat er dan zoveel warmte in die regelaar gaat want dit is allemaal verloren energie.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Prachtig dat je er al mee rijdt! Ik heb de auto bewonderd op Citromobile. Diep respect voor deze prestatie!
Over energie gesproken, is er al iets te zeggen over de actieradius?
Drs 5je schreef:Ik hoorde viavia dat je maar 50 mag binnen de bebouwde kom? Geldt dat ook voor CX - en dan?
Voor de meeste turbo’s en GTI’s niet, want die kan de politie toch niet bijhouden
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.