aandrijfunit is klaar om erin te hangen, hieronder een gapend grote motorruimte…en dan heb ik nog niet eens alles eruit gesloopt
ik zou zelfs de bestaande 12V accu eruit kunnen halen om gewicht te besparen…die heeft vooral zo’n grote capaciteit (en gewicht…) om zelfs in de winter nog de startmotor rond te laten draaien…maar die is verdwenen. Wel is de 12V accu handig als noodaccu voor de verlichting…
Kijk, hier zit de motor er al in, was in een uurtje gepiept. Alleen kantelt hij nog naar voren, ik moet nu nog een extra steun ontwerpen en laten lassen om vast te maken aan de kantelsteun (linksboven)
Goed te zien hoeveel ruimte er over blijft tussen de electro motor en de voorbumper, nu de radiator e.d. eruit verdwenen is. Op deze foto nog beter te zien…halve meter of meer…daar gaan de accu’s komen dus. Eerst wilde ik ze achterin plaatsen, ik denk dat ik ze nu hier plaats.
Misschien later nog een 2e pakket achterin voor extra actieradius.
Nou vooruit dan maar…nog even hoe vol het voorheen was…
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mooi werk hoor. Ik ben benieuwd hoe ver je komt straks, op een lading. Regenereert die elektromotor ook?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Super werk!
Zo te lezen is het een DC motor dus recuperatie zal er niet inzitten.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Super werk!
Zo te lezen is het een DC motor dus recuperatie zal er niet inzitten.
Het is een wisselstroom motor met de mogelijkheid van regeneratief remmen…dat zal dus de gewone remvoeringen behoorlijk ontlasten. Het schijnt dat in de praktijk de teruggewonnen energie niet veel is…dat wordt een kwestie van uitproberen. Bovendien zijn de parameters van de controller te wijzigen: als je het percentage voor ‘regenerative braking’ te hoog zetten, zal het “afremmen op de motor” ook mogelijk te hard gaan, vergelijkbaar met afremmen op de snelweg door terug te schakelen van 5 naar 2… Als je remlichten dan niet geactiveerd worden, kan het nog gevaarlijk zijn ook. Het activeren van regeneratief remmen kun je activeren via het gaspedaal (bijvoorbeeld in de vrije slag) of via het rempedaal (een relais op de remlichtschakelaar). Een bijkomende kwestie is dat er ook weer niet een te hoog voltage mag worden opgewekt bij het afremmen, dat beschadigt de accu’s weer.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Toch AC, dan heb ik verkeerd gelezen
Is meestal idd niet gek veel, magoed, moest je 50km kunnen winnen, zou toch al mooi zijn!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Kijk, hier draait de HD pomp met het electro motortje, maar dat gaat toch niet goed
http://www.youtube.com/watch?v=p5fIOjq0BNk
Er is toch een behoorlijk koppel nodig om die pomp goed te laten draaien. Als ik de ontlastschroef dichtdraai heeft dit motortje toch moeite om op 500 rpm te komen. Ik had al de verhouding veranderd naar 1:2 (kleiner wieltje op de electromotor) en het voltage op 24 volt maar dat is niet genoeg. Nu op zoek naar een groter motorje! Aangezien de hoofdmotor stilstaat als de auto niet rijdt, heb ik er voor gekozen de HD pomp een eigen motor te geven…dat gaat toch meer energie kosten dan ik verwacht had..
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
verdorie, lastig. zal een grote stroomverbruiker blijven…... zeker met een zwaardere motor.
dus extra accu´s??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Het koppel is idd niet niets, een 750W boormachine trekt het net wel/niet als ik me niet vergis…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Geen wonder want je pompt o.a. een hele auto omhoog.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zuinig zijn met je LHM druk, de pomp niet te veel aan laten slaan…..
kijken of je het systeem op druk kan laten…?
auto niet laten zakken…. ?
extra reserve druk accu (bol)... ?
optie om (thuis) op 220 volt systeem op druk te brengen…... ? zou dat schelen, of is dat niet handig / nuttig ??
en anders zonnepanelen op ‘t dak
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Zonnepanelen op de hoedenplank zouden misschien niet eens zo een gek idee zijn toch?
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
cx25gtit2 schreef:zuinig zijn met je LHM druk, de pomp niet te veel aan laten slaan…..
De diravi er uit dus.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Da’s natuurlijk helemaal niet zo’n gekke gedachte als er veel minder gewicht op de vooras ligt. Moet er wel een stuurhuis in uit een vroege, niet bekrachtigde CX, anders wordt ‘t wel heel erg sleuren aan het stuur.
Bij een C5 zit ook een elektrische pomp, misschien heb je daar wat aan.
Volgens mij is hij 30 Amp. gezekerd, dat zou neer komen z´on 2,5 Amp. bij 12 Volt.
Groeten Jan