Remklauwen Achter PH1 probleempje
mphoogeveen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 03-01-2006

Gepost: 10 december 2010 06:51 PM

Hallo,

Mijn vader heeft een PH1 2.0 benzine break. hiervan zijn de gaatjes waardoor het boutje heen gaat om de blokjes vast te houden compleet weg gerot (boutje blijft nu nog net zitten). iemand hier meer ervaring mee? ik denk dat het komt door dat het beschermkapje dat er overheen zit (deze is van blik) het boutje van ijzer en de klauw van aluminium. dit samen zorgt voor het oxidatie proces.

we hebben nu maar nieuwe besteld (100,- per stuk) is dit een redelijke prijs? en natuurlijk ook maar direct nieuwe blokjes er tussen. (zijn bijna op) dit was de eerste reden om daar te kijken aangezien we over een weekje op wintersport gaan en we niet zonder remmen wilde komen te staan/rollen.

aanstaande dinsdag of woensdag monteren. is het lastig om het hydraulisch systeem dan wee te ontluchten? iemand tips en tricks?

groet Martijn

Profiel  
 
Gepost: 11 december 2010 01:44 AM
  [ # 1 ]

Oxidatie tussen de klauwen en de achterdraagarmen is “normaal”, let hier ook op bij het hermonteren.
De corrosie die u beschrijft lijkt me eerder uitzonderlijk maar wel mogelijk uiteraard…

100euro was als ik me niet vergis de standaard prijs, lijkt me iig niet te veel.

Let er ook op dat je kwalitatieve blokken hebt met plaatjes erbij(Ferodo ofzo), anders piepen de blokken als een gek.

Ontluchten is als het klassieke DOT4 systeem, pedaal duwen en nippel openen tot de pedaal beneden is.
Of je moest het kunnen doen met een toestel uiteraard.

Succes!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 12 december 2010 05:23 PM
  [ # 2 ]

Let op bij het ontluchten: NOOIT het rempedaal helemaal naar beneden trappen, je trapt dan namelijk de hoofdremcilinder kapot! Korte slagen maken met het rempedaal, duurt iets langer maar voorkomt een hoop ellende. Trap het pedaal niet veel verder dan je normaal doet met remmen.

De achterremblokken zijn nieuw ook niet echt dik, dus misschien valt dat nog wel mee. Maar het is inderdaad verstandig om nieuwe blokken te monteren, de remklauw zit nu namelijk niet recht op de draagarm en daardoor slijten de blokken schuin af. Als je de oude blokken monteert kun je problemen krijgen met verminderde remwerking of er ontstaan problemen met de remklauw.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 december 2010 05:27 PM
  [ # 3 ]

Het is absoluut AF TE RADEN een auto welke voorzien van een ABS systeem op de genoemde methode te ontluchten. De kans dat hoofdremcilinder en ABS blok vroegtijdig overlijden is aanwezig. Ontluchten doet men best middels een ontluchtingsapparaat wat het gehele systeem onder druk zet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sitroune
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 22 maart 2011 07:46 PM
  [ # 4 ]

wat is een ontluchtingsapparaat en hoe werkt het?
wat kost zo,n apparaat of kan je die huren?

depressed

Profiel  
 
Gepost: 22 maart 2011 09:27 PM
  [ # 5 ]

Een apparaat om je remmen te ontluchten…
Met een eurotje of 1700 kom je er wel.
“Hobbykitjes” zijn te krijgen voor 45euro ofzo bij de brezan

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
citrtje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-03-2011

Gepost: 28 maart 2011 03:19 PM
  [ # 6 ]

hallo,
ik ben citroen technicus en heb dit euvel menigd maal meegemaakt.
het is een dus danig lastige karwei, dat je dit absoluut niet zelf kunt uitvoeren.

allereerst kunnen de bouten van de klauwen dusdanig vast zitten in de klauw, dat je ze met een hefboom er zelf niet uit krijgt.

daarnaast moet inderdaad het remsysteem met een ontlucht apparaat ontlucht worden, als je dit niet, er grote gevolgen kunnen komen zoals het niet werken van het rem/abs systeem.

het is echt af te raden dit zelf te doen.
de klauwen kosten bij de dealer 187,- inclusief btw per stuk.
twee klauwen is aan te raden, dit omdat beide klauwen meestal tegelijk of valk na elkaar defect gaan.

qua arbeidstijd zit je al gauw aan 2 tot 2,5 uur werk inclusief ontluchten via testkast en ontluchtings apparaat.

ik hoop zo genoeg info gegeven te hebben en jullie een eindje verder geholpen te hebben.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook