2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Acadiane project.
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 31 januari 2011 08:00 AM
  [ # 16 ]

Een AZU250 is kort (achterpootjes ingekort net als bij de Méhari) en heeft een 435CC motor. Tot zover deze besteleend-geschiedenisles.

Als we het toch nauwkeurig willen doen, de AZU250 had eerst de bekende 425cc.motor en pas in de jaren 70 kwam de 435cc motor.

Jeroen

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 31 januari 2011 12:20 PM
  [ # 17 ]
Azulleke schreef:

Een AK250 bestaat niet, dat is een AZU250 of gewoon Citroën 250

Daarom schreef ik het ook met quotes: ‘AK250’. Zo wordt hij echter doorgaans genoemd, maar officieel heet hij ‘250’. Een AZU250 bestaat overigens ook niet.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 31 januari 2011 12:21 PM
  [ # 18 ]
toniclight schreef:

Een AZU250 is kort (achterpootjes ingekort net als bij de Méhari) en heeft een 435CC motor. Tot zover deze besteleend-geschiedenisles.

Als we het toch nauwkeurig willen doen, de AZU250 had eerst de bekende 425cc.motor en pas in de jaren 70 kwam de 435cc motor.

Jeroen

Als we het dan toch nauwkeurig doen:
De AZU (smalle ribbel) had de 425cc motor, de 250 (brede ribbel) de 435cc.

Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2011 02:54 PM
  [ # 19 ]

En als het dan helemaal nauwkeurig moet….  Wink


Er zijn dus ook 250’s geleverd met oud type motor (425 cm) en brede ribbel dus. Overgangsmodel.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 31 januari 2011 03:21 PM
  [ # 20 ]
CitroenAZU schreef:

En als het dan helemaal nauwkeurig moet….  Wink


Er zijn dus ook 250’s geleverd met oud type motor (425 cm) en brede ribbel dus. Overgangsmodel.

Haha, geniaal. En waarschijnlijk nog veeele andere ‘overgangsmodellen’: bakken met ‘overtollige’ onderdelen én de verschillende fabrieken maken bijna elke 2cv uniek.

Profiel  
 
Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 14-09-2007

Gepost: 01 februari 2011 02:01 AM
  [ # 21 ]
Handjes schreef:
Azulleke schreef:

Een AK250 bestaat niet, dat is een AZU250 of gewoon Citroën 250

Daarom schreef ik het ook met quotes: ‘AK250’. Zo wordt hij echter doorgaans genoemd, maar officieel heet hij ‘250’. Een AZU250 bestaat overigens ook niet.

Als de 250 AK250 wordt genoemd is het een vorm van hardnekkige foute benaming die ik al vaak tegen ben gekomen in de ruim 25 jaar dat ik besteleendliefhebber, kenner en verzamelaar ben !
Heb vanavond mijn uitgebreide verzameling besteleendfolders weer eens uit de kast getrokken en de benaming AZU250 komt daarin vaak voor in verschillende folders uit de zeventiger jaren (van de vorige eeuw, gaaaaappppp). AZU250 bestaat dus heus, bewijs op papier van Citroën !

En ik moet toegeven na het bestuderen van mijn verzameling folders dat de 425cc 21PK ook AZU250 wordt genoemd door Citroën. Heb vele jaren een AZU Série B in bezit gehad die een sticker; Citroën 250 achterop had.
De benaming AK350 is ook wat dubieus….in Spanje hadden ze een AK350 logo achterop, ik bezit zelf zo’n besteleend, maar die heeft al brede ribbels….om het allemaal NOG ingewikkelder te maken.~In de franse folders is het gewoon “AK”. In de eerste folders spreekt Citroën over AK-350kg !!!
De benaming AZU250 komt pas voor vanaf 1970 in de folders.
En om het NOG ingewikkelder te maken; ik heb 20 jaar terug spaanse AK350’s gezien met hoog dak, dus uiterlijk als de AK400….....http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=648.0

Maar het blijft mijn stokpaardje…...AK250 heeft nooit bestaan in officiele documentatie, bewijs me het tegendeel maar ! Mijn posteend van 1977 heeft een chassisnummer; AK-AP…..een Citroën 250, maar dat is de enige link van een korte besteleend met de benaming “AK”.

Profiel  
 
Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 14-09-2007

Gepost: 01 februari 2011 02:08 AM
  [ # 22 ]
Handjes schreef:
CitroenAZU schreef:

En als het dan helemaal nauwkeurig moet….  Wink


Er zijn dus ook 250’s geleverd met oud type motor (425 cm) en brede ribbel dus. Overgangsmodel.

Haha, geniaal. En waarschijnlijk nog veeele andere ‘overgangsmodellen’: bakken met ‘overtollige’ onderdelen én de verschillende fabrieken maken bijna elke 2cv uniek.

Inderdaad…....in Brussel hebben ze er 275 stuks van gemaakt ! Geen idee hoeveel in Frankrijk…...
Heb ooit door stom toeval een dergelijke besteleend gehad, de DJ-39-72…..best wel slecht, dus maar weer verkocht, je kan niet alles houden als je geen top-salaris hebt, de eend is overigens weer op de weg maar geen idee in wat voor staat, dashboard en stuur waren ook zeer uniek…....kleurtje ook mooi; Bleu Camargue,
Verzamelen kan ik heel goed, maar dikke baken geld verdienen is me nooit zo gelukt en een rijke vrouw heb ik ook nooit gevonden…....

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 01 februari 2011 10:21 AM
  [ # 23 ]
Azulleke schreef:

AK250 heeft nooit bestaan in officiele documentatie, bewijs me het tegendeel maar !

Tegen wie heb je het nu? Want ik schreef ook dat de AK250 niet bestaan heeft.
Grappig dat Citroën dan wél weer AZU250 heeft gebruikt.

Profiel  
 
Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 14-09-2007

Gepost: 01 februari 2011 01:12 PM
  [ # 24 ]

Tegen eenieder die blijft volhouden dat een AK250 bestaat Wink

AZU250 is een hele gewone benaming die her en der in officiële documentatie voorkomt.

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 03 februari 2011 03:07 PM
  [ # 25 ]

Heb gister 4 voorschermpjes en 2 deurtjes op de kop weten te tikken.
Mijn voorschermen zijn echt helemaal rot, dus dat is mooi.

Ik ga nu zo verder met de motor demonteren voor een nieuwe pakking set en koppelingsset.

Afbeelding Bijlagen
IMG00081-20110202-1838.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 03 februari 2011 03:12 PM
  [ # 26 ]
Azulleke schreef:

Overigens is de aanhanger die hierboven op de foto staat ruim 25 jaar van mij geweest, heb hem in 2010 verkocht aan een Belg, net over de grens bij Breda als ik het goed heb.
Het is een AK400 geweest van 1976/77 en de kleur was lichtgeel. Ik heb hem beige gerold om bij mijn 1978-er AK400 te passen. Voordat ik hem kocht was hij knalgeel en hing hij achter een gele Acacdiane, dus wat dat betreft is hij weer terug naar het begin van zijn leven.

De inbouw heb ik erin geknutseld in 1984, al geloof ik dat degene die hem van mij gekocht heeft er e.e.a. uitgehaald heeft. Zag ik op een foto toen de aanhanger pas op Marktplaats te koop stond.

Veel plezier ermee nieuwe eigenaar. De aanhanger heeft bij mij 25 jaar in de stalling staan stof te happen, maar omdat ik de eend waar hij achter hoorde ook ging verkopen heb ik hem verkocht. En inmiddels is hij dus weer doorverkocht Wink

P.S. Leuk, die WaWa in de schuur !!!

Dat is nog is leuk om daar informatie over te horen! Hij gaat dezelfde kleur als mijn aca worden!

De WaWa is overigens van een kennis van me, die is die helemaal aan het opknappen, en heeft die een half jaar geleden uit Frankrijk gehaald.

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 14-09-2007

Gepost: 04 februari 2011 09:38 PM
  [ # 27 ]

Overigens heb ik nog een registratie documentje van die aanhanger, hij is ooit gekeurd en voorzien van een nummer, als je daar interesse in hebt stuur ik het graag aan je op.
Omdat ik de aanhanger verkocht aan een Belg heb ik het niet meegegeven bij de verkoop.
Toen ik hem kocht moest je nog belasting betalen voor aanhangers, 9 gulden per jaar als ik het me goed herinner, haha !

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 04 februari 2011 10:34 PM
  [ # 28 ]
Azulleke schreef:

Overigens heb ik nog een registratie documentje van die aanhanger, hij is ooit gekeurd en voorzien van een nummer, als je daar interesse in hebt stuur ik het graag aan je op.
Omdat ik de aanhanger verkocht aan een Belg heb ik het niet meegegeven bij de verkoop.
Toen ik hem kocht moest je nog belasting betalen voor aanhangers, 9 gulden per jaar als ik het me goed herinner, haha !

Dat is nog is leuk om te horen! Ik zal zo een pm met het adres sturen, want dat vind ik natuurlijk wel leuk!
Nou heb ik nog een vraagje of u toevallig foto’s heeft van toen u het karretje had?
Alvast bedankt.

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 05 februari 2011 10:07 PM
  [ # 29 ]

Vandaag veel gesleuteld, en de schermpjes er af gehaald, motortje er uit, en versnellingsbak los en koppeling vast er afgehaald.
Ik denk dat ik woensdag naar Customs and Classics ga om een koppeling en fuseepennen te halen.

En nog wat fotootjes.

Afbeelding Bijlagen
IMG00090-20110205-2005.jpgIMG00088-20110205-1951.jpgIMG00084-20110205-1639.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
NHkwb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010

- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Gepost: 15 februari 2011 07:33 PM
  [ # 30 ]

Nog steeds geen tijd gehad om naar Ede te gaan, dus koppeling maar besteld hier, komt donderdag binnen.
Motor is deels gedemonteerd, maar dankzij school, weinig tijd ervoor.
Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn horen jullie het.

Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.

Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook