2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Yannick’s Belgische-trax
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 02:27 PM
  [ # 16 ]

de voorkant

Afbeelding Bijlagen
IMG_8691.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 02:29 PM
  [ # 17 ]

het interieur…

Afbeelding Bijlagen
IMG_8723.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:30 PM
  [ # 18 ]

De achterlichtjes lijken op de mijne, alleen de positionering en het aantal komt me wat vreemd over. Ik vermoed dat het simpelweg autohandellampjes zijn. De nummerplaathouder is helaas ook niet de originele, al is de originele Belgische positie wel behouden. Ik zal er eens even wat foto’s van mijn barrel bij zoeken ter vergelijking. Je hebt overigens zo te zien wel de originele grote Willocq Bottin koplampen.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 02:30 PM
  [ # 19 ]

nee niet helemaal nee…
klopt het dat de belgische tractions minder waard zijn dan de franse…?

ja inderdaad, de koplampen zijn wel de originele maar de achterlichten zijn gewone autolichten spijtig genoeg…waarschijnlijk vervang ik die terug naar originele modellen.

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:33 PM
  [ # 20 ]

Ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn, technisch is het exact dezelfde auto, alleen de aangebouwde details zijn anders omdat dit wegens fiscale redenen lokale producten moesten zijn. Een Belgische productie-auto is dus eerder zeldzamer, maar duurder zullen ze daardoor ook niet zijn.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 02:36 PM
  [ # 21 ]

dat vind ik wel tof dat die zeldzamer is. Smile dat geeft het toch wat meer cachet…

ik heb hem € 5300 betaald, was dat een goeie prijs denk jij of eerder teveel betaald…?

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:36 PM
  [ # 22 ]

Op deze foto kun je de achterzijde redelijk zien. De Belgische Lambert Nivelles-wielen zijn duidelijk te herkennen, de rode achterlichtjes zijn zeker de originele, ik ben er daareentegen redelijk zeker van dat de richtingaanwijzers oorspronkelijk de pijlvormige zullen zijn geweest. De nummerplaatverlichting is niet meer origineel, omdat ik de buis heb vervangen door een langere (om de bredere Nederlandse plaat te kunnen herbergen), maar ziet er wel als het origineel uit. Achter de nummerplaat zelf hoort nog een soort grondplaat, maar deze werd door mijn aanpassing ook te smal. Op het buisje hoort nog het plaatje met het Citroenlogo gepopnageld te zitten.

TA out camping

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:37 PM
  [ # 23 ]
black&white; TRAX schreef:

dat vind ik wel tof dat die zeldzamer is. Smile dat geeft het toch wat meer cachet…

ik heb hem € 5300 betaald, was dat een goeie prijs denk jij of eerder teveel betaald…?

Dat ligt natuurlijk heel erg aan de staat van het voertuig, maar voor wat ik er zo van kan zien heb je zeker niet teveel betaald. Een rijdende Traction koop je over het algemeen niet meer voor een paar centen.

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:38 PM
  [ # 24 ]

Hier zie je de originele knipperlichten voor. Deze kleine witte lampjes zijn ook typisch voor de Belgische productie. Er staat nergens een naam of producent op de lampjes vermeld. De koplampen van Willocq Bottin zijn hetzelfde als op jouw auto.

L1030046.JPG

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:41 PM
  [ # 25 ]

Overigens verschillen de verlichtingsdetails bij de Belgische productie ook nog eens van jaar tot jaar, beetje afhankelijk van wat er op dat moment te krijgen was lijkt het wel.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 02:44 PM
  [ # 26 ]

ik heb hem in goede staat gekocht.
hij reed perfect, bijna geen roest enkel onderaan de linksachter deur. alles werkt nog en zijn interieur is nog volledig gerestaureerd in ‘94 want daar heb ik de rekeningen nog van.
ook de uitlaat was een volledig nieuwe set.
al het chroom is nog in heel goede staat
het enige lelijke vind ik is de kleur (geel-wit) maar ik laat hem toch volledig herspuiten in zwart-wit denk ik.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 02:46 PM
  [ # 27 ]

heb je toevallig ook een foto van jouw interieur?
ik ben benieuwd van wat daar de geschillen/vergelijkenisen zijn… Smile

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:48 PM
  [ # 28 ]

Klinkt goed. Persoonlijk vind ik een uni-kleur mooier, maar dat is persoonlijke smaak. Denk ook eens na over wat je wil qua originaliteit. Juist de Belgische productie had een wat breder kleurenpalet dan het zwart van de Franse versie. Mocht je eens zin hebben in een mooi ritje, ik zit net aan de andere kant van Antwerpen in de buurt van Zelzate. Altijd leuk om een en ander eens te vergelijken.

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:52 PM
  [ # 29 ]

Ik heb al even gezocht, maar nog geen foto’s gevonden van mijn interieur. Nu is dat ook in verregaande staat van ontbinding, maar onder de hoezen die ik er over heb getrokken nog wel het origineel. Ik dacht op jouw foto’s te zien dat het niet meer allemaal origineel is, maar dat is erg moeilijk te zien. Overigens is het een hele toer om het echt origineel te vervangen, want door de zeldzaamheid zijn de Belgische spullen echt niet meer te verkrijgen. Wat ik wel in een oogopslag kan zeggen, is dat jouw voorzetels geen Belgische zijn. Vroege Tractions hadden allemaal een aluminium buis aan de bovenkant van de zetel. De zittingen en leuningen waren ook dunner. Alleen in de zescilinder had men dikkere zogenaamde Pullmann-zetels die deze buis niet hadden. Niet lang na de oorlog hebben alle Franse tractions deze dikkere zetels zonder buis gekregen. De Belgische productie kreeg wel de dikkere zetels, maar deze bleven altijd voorzien van de aluminium buis aan de bovenkant.

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:53 PM
  [ # 30 ]

Op deze foto zie je wel iets van mijn interieur, maar niets van de stoelbekleding en ook net niet de bedoelde buizen bovenaan de zetels.

L1010646.JPG

Profiel  
 
 
2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook