Ja ik weet dat ze frans zijn…
Belgische gebruikte achterlichten voor ‘48 vind ik niet, enkel gloednieuwe en die zijn te duur en missen de charme… dusja…
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Welke zijn er volgens jou exact de goede voor bouwjaar 48 dan? Er is zoveel door elkaar heen gebruikt dat er daar altijd wel wat te smokkelen valt m.i. Ik heb zelf in elk geval nog een paar ‘nieuwe’ ROG-lampglaasjes meegenomen voor mijn knipperlichten achter. En een paar merkloze gevonden die precies trekken op wat er vooraan gemonteerd is (die zijn ook merkloos trouwens).
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Die heb ik nog nooit gezien, zeker dat die op een Belgische Traction horen?
Totaal aantal Berichten: 507
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Het merk van de afgebeelde lichten is HARPON en deze vindt je ook vaak terug op de Franse Tractions die tussen 1945 en 1952 werden gebouwd.
Dus echt “originele juiste” lichten voor mijn belgische TA uit ‘48 zijn er niet echt…??
Welke zijn dan de beste versie denken jullie voor mijn TA?
groet
Totaal aantal Berichten: 507
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Als ik de boeken erop na kijk dan zie ik in de periode 1947-1949 een tweetal verschillende achterlichten namelijk van Willocq Bottin en de andere is van het merk Stop die eveneens op Franse exemplaren werd gemonteerd. Deze laatste lichten kun je openen doormiddel van een schroef aan de onderzijde en een scharnier aan de bovenzijde. Lijken op de Harpon maar hebben een andere vorm.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Geloof me vrij, er werden ook nog andere dingen gemonteerd. De ronde lampen op mijn auto staan niet op die pagina, zijn van het merk ROG en zitten er zo te zien toch echt al heel lang op hoor. De glaasjes hiervoor zijn overigens nog wel vrij makkelijk te vinden.
Ja, dat boek van oliver over belgische tractions heb ik ook, en daaruit blijkt het dat er inderdaad 2 type’s lichten het meest curant waren in die periode… maar de welke het nu net op mijn TA zullen geweest zijn zal nooit exact weten maarja…
Dan doe ik maar wat ik het best vind é...
groet
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Het jammere is alleen dat er op die manier al heel veel Belgische Tractions verfransd zijn
Ja dat is wel waar…en dat zou spijtig zijn…
Wat zou jij dan doen in mijn plaats…?
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
In elk geval iets zoeken dat hoort bij de Belgische assemblage. Is het niet precies wat er in de boekjes staat, zoek dan toch in elk geval naar iets wat niet klakkeloos van een Franse auto komt.
Dan kan ik misschien beter terug in de stijl van type lichten gaan die er al op mijn TA stonden.
Een beetje zoals jouw TA ook heeft heb ik gezien…
Maar dan niet in dezelfde configuratie zoals ze stonden, want dat lijkt alsof er iemand ooit een hotrod-achtig iets van heeft willen maken. En dat vind ik niet echt een goei plan…