14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Yannick’s Belgische-trax
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 30 augustus 2011 08:28 PM
  [ # 196 ]

Nieuwe voeringen erop geklonken, remschoenen vervolgens terug gemonteerd, en rechts van voor niets speciaal gedaan maar linksvoor kregen we de trommel er niet op omdat de voering te hoog tegen de trommel aanzat dus hebben aan het centreer schijfje gedraaid via de moer langs de achterzijde van de basisplaat…de trommel ging er uiteindelijk wel over maar nu wanneer we met het wiel draaien dat die nog wel behoorlijk klemt. dus toch wel schuurt terwijl rechts het wiel vrij rond draait….

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 30 augustus 2011 08:30 PM
  [ # 197 ]
traks schreef:

Je mag ervan uitgaan dat een gereviseerde drukgroep die je in de handel koopt goed is afgesteld, en hiermee bedoel ik de drukvingers.
Het koppelingspedaal en de kabel kun je zelf vervolgens afstellen.
Wat het remmen betreft. Blijft er wel druk op het pedaal als je die lang indrukt? heb je de hoofdremcilinder ook gereviseerd?

ja hoofdremcilinder is ook uit elkaar geweest…

Afbeelding Bijlagen
IMG_2251.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 30 augustus 2011 08:31 PM
  [ # 198 ]

na revisie…

Afbeelding Bijlagen
IMG_2281.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 08:31 PM
  [ # 199 ]

Kortom je hebt helemaal niets gedaan qua centrering en stellen. I rest my case. Trommels er weer af, rempasser gebruiken om alles af te stellen zoals eerder beschreven, dan de trommels er weer op en de schoenen stellen. Het is dat je net even iets te ver weg woont om even gauw te komen helpen, maar als je het goede gereedschap hebt is het een fluitje van een cent.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 30 augustus 2011 08:33 PM
  [ # 200 ]

de remmen na montage

Afbeelding Bijlagen
IMG_4577.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 08:33 PM
  [ # 201 ]

Dit heb je nodig Very Happy

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 30 augustus 2011 08:36 PM
  [ # 202 ]

Ja ik weet het…op het gebied van afstellen en het meer technische precisie werk ben ik geen held…
Bedankt voor je hulp! Smile  Maar waar woon jij nu weer precies? was dat ver van bij mij? in woon in Geel-Antwerpen…

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 08:37 PM
  [ # 203 ]

Ik woon vlak bij Zelzate. Het is niet ontzettend ver, maar toch gauw een dik uur rijden Very Happy

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 augustus 2011 08:37 PM
  [ # 204 ]

Klopt helemaal. Daarbij moet je dus ook de excentrische moeren van de scharnierpunten van de remschoenen afstellen. Ik dacht dat de drukvingers nauwkeurig op dezelfde hoogte t.o.v. het drukvlak gesteld moeten worden. Vandaar mijn eerdere reactie…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 30 augustus 2011 08:37 PM
  [ # 205 ]

En doordat ik niets heb gedaan aan de afstelling trilt hij zo hard telkens ik wil vertrekken in eerste versnelling…?

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 08:38 PM
  [ # 206 ]

Ach weet je, ik ben vorig jaar zelf drie dagen aan het ontluchten en aan het klieren geweest en toen bleek het zo simpel te zijn als even nastellen. Maar ik denk dat in jou geval eerst een goede basisafstelling nodig is, omdat je nieuwe voeringen hebt geklonken.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 30 augustus 2011 08:39 PM
  [ # 207 ]

Aah ja, aan die moeren hebben we ook ligge prutsen…dus dat zal ook al wel veel fout doen…

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 08:39 PM
  [ # 208 ]
black&white; TRAX schreef:

En doordat ik niets heb gedaan aan de afstelling trilt hij zo hard telkens ik wil vertrekken in eerste versnelling…?

Remmen en koppeling hebben niets met elkaar te maken he. Hou die twee afstelverhalen maar even uit elkaar Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 08:39 PM
  [ # 209 ]
black&white; TRAX schreef:

Aah ja, aan die moeren hebben we ook ligge prutsen…dus dat zal ook al wel veel fout doen…

Daar heb je dus die rempasser voor nodig.

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2011 08:40 PM
  [ # 210 ]

Ik zou die koppeling nog even laten voor wat het is en er eerst eens iemand in laten rijden die het rijden in een Trax kent. Het zou zomaar eens gewenning kunnen zijn. Misschien ook helemaal niet Very Happy

Profiel  
 
 
14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook