Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
traks schreef:Als de remcilinder vast zit geroest dan helpt ontluchten niet. Probeer in ieder geval de remsegmenten naar binnen te draaien. Aan de achterzijde van de remankerplaat zitten daarvoor twee stelnokken (sleutel 17) en die nokken moet je naar buiten draaien.
Zo’n trommeltrekker is een nuttige investering want je zult geregeld de trommel moeten verwijderen om de remvoeringen te controleren en eventueel te vervangen.Ik heb zo’n ding altijd in mijn auto liggen want als je ergens met pecht komt te staan kan niemand je helpen om de trommel eraf te halen.
Als de remcylinder vastgeroest zit helpt het draaien aan die nokken echt niet… Als je ze terugstelt gaan de segmenten naar elkaar toe door de kracht van de veer en die zal echt niet voldoende zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ja ik vrees er ook een beetje voor, hij zit echt wel muurvast want toen ik een test rit ging doen begon het linkse voorwiel(hetgeen dat dus vast zit) hevig te trillen zodat test rijden er echt niet inzat…dus hij moet er dringend af!
Groet!
graddus schreef:Ach die trommels moeten er wel vaker af hoor. Zo nu en dan moet je toch ook het remstof eens verwijderen, de toestand van je voeringen bekijken enzovoorts. Als je voor 100 euro zo’n trekker koopt heb je er meteen ook een voor het voorwiellager, want dat is een gecombineerde trekker. Wat betreft je gewenste kleuren, onze in Belgie gebouwde auto’s wijken origineel op nogal wat details af van de Franse versie. Of dit waardeverhogend is durf ik niet te zeggen, maar voor de originaliteitsfreaks is het wel leuk. Ik heb geen idee hoeveel originele details jouw auto nog heeft natuurlijk.
Wat zijn originele kleur was weet ik niet goed, maar zou het zwart/wit geen goed idee zijn denk je…?
In bijlage een foto van mijn trax in de kleur zoals ik hem gekocht heb…maar ik denk niet dat die origineel is…
Groet!
Een eigen gelaste constructie met potkrik om de trommel eraf te krijgen.
Deze was echter wel een mislukte poging…
Groet!
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Al eerder vermeldt wat originele Belgische kleuren zijn en daar hoort geen tweekleur bij.
Een enkele kleur ziet er veel strakker uit. Het wordt anders al snel kitsch.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is ook geen goed idee om te proberen de trommel er aan de rand af te trekken, ze vervormen namelijk nogal snel. Stop met beunen en regel een officiele trekker. Deze grijpt aan op de rand achter de naafmoer. Direct daar waar de kracht moet worden gezet. Al jouw beunpogingen zullen alleen maar tot kromme trommels leiden en daar zul je achteraf spijt van hebben.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
En dat geldt ook voor het demonteren van onder en bovenfusees, stuurkogels, wiellagers, etc.
Goed gereedschap is het halve werk.
als het mee zit komt Evert dit weekend naar hier, hij kan mijn trekker voor je meenemen, hij woont in Breda…
Aah dat zou schitterend zijn…!!
Ik zal je anders mijn mail-adres geven om de details van adres etc door te geven…
bedankt & groet!
edit mod: Yannick, geef je emailadres liever even door per pb en niet openbaar.
traks schreef:Al eerder vermeldt wat originele Belgische kleuren zijn en daar hoort geen tweekleur bij.
Een enkele kleur ziet er veel strakker uit. Het wordt anders al snel kitsch.
Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in van die “kitsch”...
Ik ga hem eenvoudig en strak zwart spuiten.
Al bij al is dat eigenlijk “DE TRAX KLEUR” natuurlijk é...
Groet!
graddus schreef:Het is ook geen goed idee om te proberen de trommel er aan de rand af te trekken, ze vervormen namelijk nogal snel. Stop met beunen en regel een officiele trekker. Deze grijpt aan op de rand achter de naafmoer. Direct daar waar de kracht moet worden gezet. Al jouw beunpogingen zullen alleen maar tot kromme trommels leiden en daar zul je achteraf spijt van hebben.
Ja inderdaad, dat kreeg ik dus ook door na een tijdje proberen dat dit niet het systeem was om de trommel te verwijderen. Het is echt wel nodig om de kracht zo kort mogelijk te centreren rond de naaf zelf.
Groet!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
black&white; TRAX schreef:traks schreef:Al eerder vermeldt wat originele Belgische kleuren zijn en daar hoort geen tweekleur bij.
Een enkele kleur ziet er veel strakker uit. Het wordt anders al snel kitsch.Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in van die “kitsch”...
Ik ga hem eenvoudig en strak zwart spuiten.
Al bij al is dat eigenlijk “DE TRAX KLEUR” natuurlijk é...Groet!
Maar wel het minst typisch voor een auto van de Belgische assemblage.
ja de frans gebouwde tractions waren in die periode enkel zwart…
“Traks” vertelde me dat de belgische na-oorlogse tractions in ‘48 verkrijgbaar waren in:
Noir
Gris Smoked
Beige
Sierra Red
Dus het zal dan tussen één van die kleuren gaan.
Het probleem is dat ik niet exact de originele kleur kan opzoeken van mijn trax omdat mijn chassissnummer niet echt klopt. Op het inschrijvingsbewijs staat dat hij van 1948 is met dezelfde chassisnummer die in de wagen staat, maar volgens het chassisnummer is het een “11 BL type paris” uit ‘48. Echter is de body zeker weten een 11BN want hij is langer en heeft een ovaal slingergat. Dus ik weet niet goed hoe ik dan zijn oorsprongkelijke kleur kan terug vinden met zekerheid…
Groet!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als het een ‘type Paris’ is, dan heb je als het goed is ook geen afwijkende details tov de Franse uitvoering. Dan kun je hem inderdaad net zo goed gewoon zwart maken. Maar waarom zou je niet gewoon doen wat jij het mooiste vindt eigenlijk?
dat is het hem juist… ik weet niet niet of het nu een type paris of bruxelles is…
Er zijn met de tijd enkele oorsprongkelijke details verloren gegaan zoals de achterlichten en knipperlichten.
Die wil ik terug origineel hebben maar ik weet niet welke de oorsprongkelijke waren.
Ook met de kleur wil ik het terug zoals hij was wanneer hij de fabriek uitrolde in 1948 uit de fabriek van Vorst…daarmee…
Groet!