17 van de 29
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s XM 2.0i Bleu Olympe 1990, nu bij Bram (p28)
marxandjacx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007

- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Gepost: 14 mei 2011 09:55 PM
  [ # 241 ]

zo te zien (op de foto’s) heeft hij die nou net niet gespoten, lukt ook niet echt op rubber.

Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 14 mei 2011 11:22 PM
  [ # 242 ]

Exact. Alleen de dunne raamlijsten in de voor- en achterdeur, en de brede raamlijsten in beide deuren. Rubber zijn zat andere dingen voor om weer mooi zwart te krijgen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 mei 2011 10:29 AM
  [ # 243 ]

Achh, tuurlijk, stom van me. Te snel gekeken.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 mei 2011 07:21 PM
  [ # 244 ]

Mercedessen hadden af-fabriek zo`n onbestemde kleur raamlijsten tongue wink

Ga zo door Timo, ze wordt steeds knapper zo!

Eerdaags ga ik mijn XM avontuur (her)starten (voor de 2e maal dus)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 juni 2011 02:28 PM
  [ # 245 ]

Ik heb gemerkt dat de XM lekt tussen de veerbol en de veerschotel. Nu wilde ik de veerbol losdraaien om het ringetje te checken, maar ik krijg het kreng niet goed los. Ik heb wel eens voorveerbollen vervangen van een BX, maar dat ging toch makkelijker als het loshalen bij de XM. Ik heb de XM in de laagste stand, met de ontluchtingsbout een slag los. Toen wilde ik de veerbol losmaken. Bij de BX lukte dit gewoon met de hand, maar bij de XM kreeg ik hem maar niet los met de hand, dus met de oliefiltertang los. Na ongeveer een slag met de oliefiltertang was het nog steeds niet moigelijk de bol met de hand los te draaien. En er spoot nu ook een klein straaltje LHM naar buiten. Hij is drukloos, dus die gaat vanzelf wel weg dacht ik. Maar na 10 min wachten spoot die nog steeds vrolijk tussen de bol en de veerschotel LHM. Is dit nou nog restdruk en kan ik de bol gewoon verder losdraaien, of zie ik nou wat over het hoofd? Ben een beetje bang dat het straks een LHM douche is, daar zit ik niet echt op te wachten.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 03 juni 2011 02:51 PM
  [ # 246 ]

Misschien voor m’n beurt, anderen weten het vast beter, want er zit wel een trukje aan bij de middenbol van een HydrActiv.
De “gewone” veerbollen op de 4 hoeken zijn volgens mij helemaal of bijna helemaal drukloos als de auto in de laagste stand staat. Als er wel “echte” druk op zou staan, zou de auto daardoor opgetild worden, nietwaar? Maar er kan natuurlijk best een restdruk overblijven die ook best een hoop troep kan maken. Eventuele restdruk kun je opheffen door de auto met een krik iets op te heffen.
Overigens: ik draai de bollen altijd een eerste kwartslag los met de auto in hoogste stand / flinke druk, daarna drukloos de rest. Het heeft op de benodigde kracht voor het losdraaien geen invloed, maar zorgt er voor dat de veercilinders stevig vastgehouden worden. Als je dat bijv. op de achterbollen van een DS niet doet, draai je de cilinders on hun as en scheur je de LHM-leidingen stuk.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 juni 2011 10:48 PM
  [ # 247 ]

Ik had uiteindelijk Chyparse maar gebeld, en het verhaal uitgelegd. Ik mocht meteen komen, zouden ze me even snel tussendoor helpen onder garantie. Maar, zo heeft Chyparse het wel gedaan, de neus iets opgekrikt!
Dus na gebeld te hebben, stond ik een kwartier later daar voor de deur, en mocht ik meteen naar binnen rijden. Daar deed die exact hetzelfde als ik, motor uit, deur open, laagste stand. Toen kreeg die de bol ook niet goed los. Werd de neus iets opgekrikt, en toen kwam die wel makkelijk los?! Nieuwe ringetjes er tussen, flesje LHM meegekregen ter compensatie, en de XM ging weer lekvrij naar buiten. Cool

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 04 juni 2011 06:35 PM
  [ # 248 ]

Dat is wat je noemt Service met een hoofdletter S!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 06 juni 2011 02:47 PM
  [ # 249 ]

Chyparse. Toch echt top of the Bill!

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 08 juni 2011 02:14 PM
  [ # 250 ]

welke kit heb je eigenlijk gebruikt voor de RVS-sierstrips?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 juni 2011 12:01 AM
  [ # 251 ]

Volgens de handleiding zou er sneldrogende carosseriekit gebruikt moeten worden, maar ik heb gewoon sneldrogende montage kit gebruikt, de Direct Grip van Bison: http://www.bison.nl/nl-nl/producten/640-montagekit/product/1153-montagekit-direct-grip/
Was gewoon op zoek naar goede montagekit, maar je hebt daar zo óngelooflijk veel keus in huh

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 juni 2011 10:32 AM
  [ # 252 ]

bedankt, ik ga eens zoeken, moet de strips op de mijne nou toch ook maar eens monteren.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 juni 2011 07:49 PM
  [ # 253 ]

Succes, vraag me niet waarom, maar ze schijnen op de type 2/3 XM’s beter te passen dan op de type 1, hopelijk heb jij een stuk minder ergenis met monteren. Wink

Vanmiddag heb ik ontstekingsspullen binnen gekregen (bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap), en er meteen maar in gezet. Het verschil tussen oud & nieuw mag duidelijk zijn.

   
(Klikbaar voor vergroting)

Wat een verschil, de XM slaat nu super snel aan, ik hoef de sleutel maar aan te raken en de motor draait al. Cool

Verder een ander probleem, de XM loopt af en toe erg hoog en wisselent stationair, hier te zien: http://www.youtube.com/watch?v=FAb0HGtMLxg

Huidige stappenmotor schoongemaakt en gesmeerd, maar had het nog steeds af en toe. Een andere stappenmotor geplaatst van de sloop na die schoongemaakt en gesmeerd te hebben, is eventjes weggeweest maar nu is het er weer. Het rijdt zéér irritant, zodra je rond de 2800 tpm komt, begint de XM te bokken, alsof je remt en dan te laat de koppeling intrapt bij het afremmen. Van de XM Club de tip gekregen om de lamda te vervangen, omdat op de snelweg af en toe ook het MM lampje oplicht. Dus dat maar eens proberen.

Oohja, zag dat de veerbol nog steeds lekt bij de aansluiting, dat wordt wéér terug naar Chyparse.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 07:55 PM
  [ # 254 ]

Wordt er bij jouw XM niets opgeslagen als het MM lampje brandt? Anders zou je met uitlezen wat gerichter kunnen zoeken Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 juni 2011 07:57 PM
  [ # 255 ]

Dat was ik nog vergeten te plaatsen, dat wilde ik doen maar toen kwam ik er achter dat mijn uitleeskastje verkeerd was, die heb ik teruggestuurd en nu ben ik aan het opwachten totdat m’n nieuwe kastje binnen is om dat als eerste te doen ja.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
17 van de 29
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook