Timo1990 schreef:Nee, H1.
Timo waar heb jij gele H1’s gekocht?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Via Ebay van Luminics, bijvoorbeeld: deze
Ook de 10A zekering klapte er de volgende ochtend meteen uit, dus er zat iets idd niet goed. Het lag aan de radiobekabeling. Als ik de radio niet aangesloten had, werkte alles perfect en klapte de zekering er niet uit. Als ik alleen de ISO stekkers in de radio deed en ik deed de lampen aan, dan ging de radio uit. Als ik dan weer de lampen uit deed, ging de radio weer aan. Als ik de antennekabel ook in de radio deed, en ik had de radio aan, en ik deed dan de verlichting aan, dan klapte de zekering er meteen uit.
Nu heb ik een nieuwe massakabel aangelegd van de radio, en werkt alles weer zoals het hoort en klapt de zekering er niet uit.
Ook even de auto gewassen na al die pekelbende:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Super maar niet goedkoop zeg!
thnx
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Mooie XM!. De kleur is machtig mooi en zou alleen daarom al in waarde stijgen de komend jaren. Het 1 spaak stuur maakt het ook af..
Se concentrer sur l’essentiel
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
En de XM is nu ook voorzien van een SP3-21PSA01, oftewel het bekende afstandsbedieningssetje, werkt perfect! Ook zit er nu geel stadslicht in.
BX 16 TZI 1991 wit
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Zo, weer even een update. De XM bevalt nog steeds super. Vrijwel iedere dag wordt die gebruikt, en ze doet het perfect!
Alleen de benzinemeter is nogal besluitloos op dit moment. Een poosje terug begon die af en toe al eens naar 0 te vallen met een brandend lampje tijdens het rijden, maar de laatste tijd doet die het vaker niet. Blijft na het starten vaak op 0 liggen met een brandend lampje. Als ik hem op contact zet zie ik hem wel iets bewegen, maar blijft toch op 0 staan. Maar dan na een poosje rijden klimt die toch langzaam op. Of als die het wel gewoon doet na het starten, valt die soms tijdens het rijden weer terug naar 0. Of soms doet die het gewoon zoals het hoort en is er niks aan de hand.
Het begint nu alleen een beetje op m’n zenuwen te werken. De vlotter, is daar een beetje bij te komen, en is dat op een manier schoon te maken? Zit die onder die ronde dop onder de achterbank? Ik had daar de stekker al ingespoten, maar helaas. Of kan ik beter op zoek gaan naar een andere vlotter?
Verder had ik van Wes een andere bestuurdersstoel overgenomen die ik er vandaag ook in heb gezet. Die van mij was gescheurd op de naden. Ik moest een keer wat van de passagiersstoel pakken terwijl ik buiten de XM stond aan de bestuurderskant. Dus ik met mijn knie op de bestuurdersstoel om het te pakken, KGGGGG. Oeps, nu is die echt gescheurd. Volgens mij heeft deze stoel ook een stuk minder ervaring, hij zit veel beter als m’n vorige.
Helaas is die wel iets anders aan de achterkant, en wat minder verkleurd als de rest van het interieur, maar het ziet er in elk geval een stuk netter uit. De rest van het interieur wordt t.z.t. ook vervangen. En mijn hemel, wat was die XM ranzig van binnen toen die stoel er uit lag.
Ook had ik laatst toen ik door de wasstraat gereden was een paar druppels lekkage onder het dashboard bij de passagierskant vandaan. En de oorzaak daarvan gevonden hoop ik, een paravanbak vol bladeren en meuk waardoor het water niet goed wegliep. Dat schoongemaakt en het afwateringsgat schoongemaakt, nu hopen dat het daar niet meer lekt.
Ook heb ik een lekkage in m’n kofferbak (als ik het zo lees, onderhand standaard XM kwaal), maar ik kan maar niet lokaliseren waar het vandaan komt. Het drupt als het hard regent wat uit het rechter roostertje in de kofferbak ruimte, of daar in de buurt. Iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
Ook na de XM-Club meeting nog even doorgereden naar Utrecht. Na 20 jaar was de XM weer even terug bij Van Oord
BX 16 TZI 1991 wit
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Mooi dat de stoel goed terecht is gekomen, ik heb hier ook nog deur panelen liggen voor jou type interieur. Je kan ze gratis bij mij af komen halen, ze gaan anders toch naar de stort.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 5487
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Over de kofferbak lekkage daar weet Stooftaker wel misschien de oorzaak ervan?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 17405
- CX 2400 Super
Komt het niet langs de achterlichtunit naar binnen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je vlotter zit op je benzinepomp vast .
Is 1 geheel.
Die zit inderdaad onder die zwarte rubberen ronde flap onder je achterbank .
Daar zit weer een grote plastieke zwarte ring onder , die draai je er af en dan trek je de pomp er een beetje scheef uit .
Let op de stand van de pomp als je `em er uit haalt , anders zit je zo te klooie daarna als je `em er weer in moet zetten.
Kijk maar even of `ie nog soepel loopt en met het contact aan moet , als je `em op en neer beweegt ,de benzine meter meebewegen.
Succes.
XM TCT Ambiance`94
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
De vlotter zit dus aan de benzinepomp vast? Mijn dank is groot, ga ik proberen!
BX 16 TZI 1991 wit
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Timo1990 schreef:
Via Ebay van Luminics, bijvoorbeeld: deze
Bevallen die JDM’s Timo ?
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Ja, super! Alleen als de lampen uit staan heb je niet echt zo’n gele gloed in je koplamp, dat vind ik wel een beetje jammer, maar het licht zelf is echt gewoon mooi geel.
Er was ooit een topic met een ‘test’ welke lampen het mooist geel licht gaven, deze kwamen er als beste uit. (Maar ook als duurst helaas).
Alleen met het monteren is er helaas één van m’n grootlichtlampjes gesneuveld. Mocht jij ze ook willen bestellen, wil je het dan even laten weten? Scheelt weer shippingkosten?
BX 16 TZI 1991 wit
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Timo, lopen de slangetjes van de schuifdakafwatering niet langs de achterlichten naar buiten (net als bij de BX)?
Als die scheef zitten krijg je ook van die klachten, Complimenten trouwens voor de prachtige auto, en je doortastende aanpak!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Timo, hoe is het met je vlotter?
Vlot het al een beetje?
XM TCT Ambiance`94