Ik heb een Citroen ZX 1.6I Break aangeschaft uit 1997. (170.000 op de klok)
Ik heb hem inmiddels in bezit en hij rijd geweldig en ziet er ook nog een keer top uit. Nooit gedacht ooit een citroen aan te schaffen (dit komt door de opvoeding hahaha) maar was verrast hoe hij eruit zag, wat er aan gedaan was aan onderhoud en kreeg er een nieuwe APK op en een trekhaak! Dit voor een schappelijke prijs wat ook belangrijk voor ons was en ruimte!
Hij is donkergroen metallic en ziet er smetteloos uit. Nieuwe bandjes en uitlaat en de distributie kan nog een tijd mee en de koppeling voelt goed. Leuk karretje.
Blokje loopt prachtig.
Ik heb de volgende vragen vragen:
1) Er lijkt een lampje van de dashboardverlichting niet te werken Ook achter de kachelknoppen geen licht. Meters zijn wel afleesbaar. Is het veel werk deze te vervangen en heeft iemand een stappenplan en waar zijn die lampjes te krijgen
2)Ik zoek een vraagbaak voor dit type
3)Lampje voor injectie of ontsteking brand af en toe. Wordt uitgelezen. Wat zou dit kunnen zijn?
4)Er zit lawaai in de ophanging voor. Was ook al een melding bij de APK (fuseekogel, homokineet?) Maakt lawaai op hobbelige wegen en als ik een drempel op rijd. Iemand een idee
2) Specifieke zaken waar ik op moet letten bij dit type?
BVD voor jullie reacties
Ik zal binnenkort een foto van de auto bij mijn profiel plaatsen
Als vervolg op eerdere post van de aankoop van een ZX uit 1997 nu mijn volgende vraag.
Ik ben op zoek naar een vraagbaak of werkplaatshandboek voor een ZX Break uit 1997
Op internet komt ik echter alleen de vraagbaak 1991-1994 tegen.
Is er veel verschil met het 1997 model of is dit slechts uiterlijk en is er ook een vraagbaak specifiek voor dit type 1996-1998
BVD voor jullie reactie,
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je doet niets verkeerd. Blijkbaar gaan ZXen nooit stuk, en zijn er weinig liefhebbers op het forum
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
hhhhhhmmm
Bij die van mij is wel wat stuk. Het ding rijdt geweldig maar het lampje van ontsteking of injectieprobleem brandt en wordt woensdag uitgelezen. Wat zou dit kunnen zijn?
Daarnaast klappert ie als ik een vluchtheuvel of een bobbel overrijdt. Volgens mij fusee. Gaat de garagehouder ook naar kijken/luisteren woensdag….....Ervaringen?
En natuurlijk de dashboardverlichtingsproblematiek maar dat fixen we wel….
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb je berichten er eens even bij gepakt, maar ik vind ze beide duidelijk zat qua vraagstelling. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is een topic aanmaken over je auto en daarin alle voorkomende vragen samenvoegen. Indien nodig kun je dan altijd in de titel van het topic aangeven wat er op dat moment loos is. De titel kun je altijd veranderen door in het eerste bericht van het topic op ‘wijzig’ te klikken.
Dat klapperen kunnen ook de ‘rammelstangetjes’ zijn. Dit zijn een soort stabilisatiestokjes in de voortrein die bij slijtage dat rammelende effect geven.
Ik antwoord ook maar hier even, misschien kan je die anderen laten sluiten dan blijft het wat overzichtelijk.
Allereerst maar eens gefeliciteerd met een hele zeldzame auto: een ZX-break die er smetteloos uitziet en veel onderhoud heeft gehad. Die kom je echt niet veel tegen, ik heb ernaar gezocht maar niet gevonden.
Bij Bol verkopen ze nog gewoon nieuwe wph, en daar hebben ze zelfs 2e hands. Gewoon van de gehele geschiedenis dus van 91 - 98 met ook jou motor erin.
Nieuw 25, gebuikt 14.
Daarmee zal je vraag over hoe het dashboard uit elkaar moet wel beantwoord worden.
Ik sluit me bij Graddus aan voor wat betreft het gerammel voorin, dat is een bekende die mijn BX ook heeft.
Dat lampje dat brandt zal je motormanagement zijn en dan zit er ergens een storing of defect in 1 van de aangesloten sensoren of elektrische componenten. Je hebt al een afspraak voor het uitlezen toch? Wacht dat dan even af, het heeft geen zin om nu te gaan gokken.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Ree schreef:Blijkbaar gaan ZXen nooit stuk, dus zijn er weinig liefhebbers op het forum
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Bedankt voor de info mensen.
Hoe sluit ik die andere topics. Sorry nieuw op forum -)
Gr
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Het gaat vast helemaal goed komen
(ik heb even alle drie je topics samengevoegd en de dubbele berichten weg gegooid. Het begin van dit topic is nu een beetje rommelig, maar dat is ook wel weer charmant.)
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
En als je bij de garage bent: De hierboven beschreven ‘rammelstangetjes’ heten in het echt reactiestangen of droplinks, en die zijn inderdaad zeer waarschijnlijk de oorzaak van je gerammel maar als je rammelstangetjes zegt bij de garage gaan ze het niet snappen
Eveneens ben ik tevens ook.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Gebruiken ze bij de dealer liever de omschrijving ‘pokkepokstangetjes’?
Begint toch een heel aardig topic te worden zo.
Een paar leuke foto’s van de auto in kwestie zou het helemaal goed maken.
Dus topicstarter….. foto’s!
Bedankt zover.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en als de sneeuw er een beetje af is dan zal ik wat foto’s plaatsen ok!
Oh ik zie ze nog bij de garage staan…Toen lag er nog geen sneeuw op hahahaha Ik zal ze posten en ook op mijn profiel zetten….........
Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
gefeliciteerd met je mooie zx had hem al op mp zien staan net zo,n mooie als de mijne al zeg ik zelf dus bestaan doen ze zeker nog en ook de zx liefhebbers hoor.
en de juiste benaming is koppelstang en of stabilisator stang .
bij de mijne ook al is vervangen kosten zo,n 25 € per stuk makkelijk zelf te doen hoor
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
Marcules schreef:Ree schreef:Blijkbaar gaan ZXen nooit stuk, dus zijn er weinig liefhebbers op het forum
sluit ik me bij aan ben een zx liefhebber
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Gisteren naar de garage geweest. Het lampje heeft al een tijdje niet meer gebrand. Auto is uitgelezen maar gaf geen specifieke melding. Het zou iets kunenn zijn met een slecht contact bij bougiekabels of bougies.
Even afwachten of het lampje nog terugkomt. De auto rijd geweldig.
Het gerammel wordt inderdaad veroorzaakt door de stabilisatorstangetjes. Daarnaast waren de fusees al een melding bij de APK en is de dashboardverlichting niet goed. (lees niet alles brand)
Mijn garage gaat dit fixen na de feestdagen. dan is de auto ook helemaal voor elkaar. Kos me 240,- maar dan ben ik ook helemaal klaar. Volgens mij goede prijs.
Gisteren even een radio ingebouwd zodat er ook wat entertainment is….......
Oh ja. Mijn auto heeft geen hoogteverstelling van de stoel. Is dit niet een beetje raar als hij voor de rest bijna alle opties heeft?