Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
zo was er weer was ff weekje spanje ik zij het toch dat het je kleppendeksel was
ben inedergeval blij voor je dat ie weer lekker rijdt.
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Lekker spanje..
Het lampje brand nog steeds af en toe en hij is onderin soms wat minder voortvarend met doortrekken.
Ik heb er een bakkie injectiereiniger ingegooid. Wellicht dat dit helpt
De auto is uitgelezen en heeft geen storing.
Het kapje van het sleepoog voor zit een beetje los. Heb je daar nog een tip voor om dat mooi vast te zetten.
Nog 1 keer voor de check. Jouw 1.6 blok heeft dus ook dat vierkante luchtfilterhuis erbovenop en niet, zoals in het haynesboek een ronde.
- Xsara diffrence 2
tja zat ik er nog maar haha hoop zx en gezien en op de foto gezet net als meerdere mooie en byzondere citroens eens kijken waar ik die op het forum kan plaatsen maar goed.
ik heb precies de zelfde als jij ja met het gekantelde blok en filterhuis boven op ja
mijn zx heeft na de opstart problemen (lees stappen motor) met de nieuwe computer (ecu) ook soms dat ie inhoud maar echter
dan zonder brandend lampje ? en bij mij is echt alles vernieuwd en toch blijft het ik leer dr mee leven (rijden)
bij mij zat het kapje van de sleepoog ook niet helemaal lekker maar zijn alle bevestigings punten nog intact bij die van jou ?
zo ja kijk dan of hij nog goed er ingeklikt zit want een x te hard over een vluchtheuvel en hij schiet los dan is het gewoon
een kwestie van weer er goed in klikken meer niet
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Nee. Aan 1 kant is de bevestiging helaas stuk.. Is ook plastic zooi dus dat is ook niet echt heel handig.
Suggesties om het op te lossen.
Ik zat te denken aan een tie ripje of zoiets…
Oh ja, Nog een vraagje over roest. Zoals ik al zei rot hij nergens maar de onderkant is op verschillende plekken wel wat roestig. As achter, achterkant remtrommels, enkele stangen, accubak.
Heb jij hier ook ervaring mee en hoe heb je dit behandeld.
- Xsara diffrence 2
met een tie-rip is niet echt een mooie oplossing al zeg ik zelf
beter is dan al hoop je hem dan niet nodig te hebben om hem met sikaflex vast te lijmen
en wat dat roest betrefd heb mijne met de laatste apk op de brug bekeken en trof alleen een beetje vliegroest aan ook op de punten die jij beschreef
met een staalbostel in de aanslag daarna met bodysafe tectyl behandeld
dat moet voorlopig voldoende zijn
dus ff op de brug als je die optie hebt anders ff wachten op mooier weer en eronder kruipen
Nou volgende hoofdstuk citroen….
Ik had al gemeld dat het Ontstekings lampje af en toe brande maar dat het motortje prima liep. Tot vanmiddag. Ik reed op de provinciale weg. Lampje aan boem motor uit toerenteller naar beneden en weer aan, nog een keer hetzelfde en toen helemaal niets meer!!
Echt zo dood als een pier.
Anwb erbij. Motor krijg nu helemaal geen vonk. Hij had het over een of andere sensor die de ontsteking regelt die stuk was. Hij had er een drieletterige afkorting voor maar die is mij ontschoten.
Nu denk ik. Hier waren dus die waarschuwingslampjes de hele tijd voor. Diegene waar ik de auto had gekocht heeft mij verteld dat hij was uitgelezen en geen melding gaf.
Auto is afgesleept naar citroen dealer. Maandag maar eens uitlezen….
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn want ik baal behoorlijk…Het ding rijdt zo lekker. Ik heb nu even een japje te leen maar verlang alweer naar mijn zx!
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
bdp sensor? heb geen verstand van benzine auto’s, maar heb deze term in deze context wel vaker horen vallen
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Inderdaad. Daar had ie het over. Ik heb even wat rondgegoogeld. Die is het inderdaad. Schijnt voor de fan te zitten aan de magnet marelli ontsteking…???
Ik heb al een gebruikte zien staan.. 15 eurie!
- Xsara diffrence 2
ZX Break groen metallic schreef:Inderdaad. Daar had ie het over. Ik heb even wat rondgegoogeld. Die is het inderdaad. Schijnt voor de fan te zitten aan de magnet marelli ontsteking…???
Ik heb al een gebruikte zien staan.. 15 eurie!
ook wel krukaspositie sensor genoemd 45€ heb je een nieuwe dus i.p.v 15€ voor dat 2e handsje zou ik daar voor gaan wel vervelend weer voor je
Garage gebeld. Ze hebben het een beetje druk maar het is de BDP sensor niet volgens hen. Wat het dan wel is weten ze nog niet.
Ik vind het een beetje vreemd want als je de ecu uitleest dan krijg je toch de storing te zien waarom die niet vonkt!?
Ik heb eens even een beetje rondgesnuffeld zelf en het kan ook het injectierelais of de bobine zijn.
Iemand nog andere ideeen….
Maar goed. Een garage kan dat toch vrij snel uitlezen uit de ECU?
Weer wat verder. Volgens de garage was het de boubine en helemaal gemaakt. Ik wil hem ophalen en niet lopen he….
Niet te geloven toch.
De garage geeft nu aan dat ze het niet weten en denken dat het de computer is. Hij doet het af en toe wel en af en toe niet.
Wat zou het nu zijn.
Ik ben de weg kwijt…....
Echt ongelofelijk..
- Xsara diffrence 2
lekker he maar voor je weer een boel geld uit gaat geven bij mijn zx was het dus ook uiteindelijk de computer (al had ik andere storingen) maar goed die kocht ik op de sloop voor 20€ en probleem over
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Een beetje zuur voor je, als zelfs de garage het al niet meer weet, maar als je nog een computer nodig hebt? ik heb er nog eentje liggen, is volgens mij van een 1800 zx. als je wilt mag je die ook eerst proberen, kun je kijken of het dan over is.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
- Xsara diffrence 2
hey markwerkman
van een 1800 gaat niet goed komen hoor aardig van je maar je moet echt specefiek van je auto hebben en niet anders is mijn ervaring