Lampje is nu al weer 3 dagen uit. Ik snap het ook niet meer.
Je zou toch zeggen dat er iets niet goed moet zijn als dat lampje af en toe brand…
Ik merk er alleen helemaal niets van met rijden buiten het feit dat ie onder de 2000 toeren een beetje schokkerig trekt en daarboven pas als een lier gaat…
Herkenning bij iemand?
Zou het kunnen dat de ontsteking niet helemaal goed staat misschien?
aan dat schokken zal weinig te doen zijn mijn 1.4 break had daar ook last van en naar veel onderzoeken van mij en de dealer ben ik ermee gestopt en er zo mee blijven rijden niks mis mee.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
ja schokken of in houden ? ik heb destijds bij de storing in mijn zx echt alles vervangen en nu houd hij met koude motor soms iets in en is ook niet te verhelpen je leert er mee leven en wat dat vergrlijken van onze breaks lijkt me zkr leuk.
dr komt vast wel weer een meeting mischien 9 april
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Hoezo 9 april.
Is er iets in de planning dan??
oh ja schokken of inhouden…ik zou het onder inhouden gooien.
Als ik met een beetje gas toeren maak is er niets aan de hand en gaat hij shokloos tot hoge toeren.
Als ik het gas dieper intrap houd ie tot 2.5 wat in (hij versnelt wel hoor) en daarna gaat ie echt als een lier!
Dat is eigenlijk de meest juiste beschrijving
Oh ja nog een vraag aan een ieder.
Mijn auto moest nodig gepoetst worden dus maar eens begonnen met motorkap en dak. Wow wat kwam de kleur mooi terug. Nog wel even een lakstiftje kopen voor de steenslag maar dat terzijde.
Alleen mijn poetsmiddel is heeeeeeeeeeel moeilijk uit te poetsen. Het vormde een witte zweem en het uitpoetsen kostte zweeeet!!!!
Heeft iemand een tip voor een middel wat ik een beetje lekker makkelijk kan uitpoetsen….
Vloeibare was van Turtle, is er ook speciaal voor metallic lak. Koop een 20-euro poetsmachine en poets met de hand nog even na.
Dit is mijn tip, maar er bestaan complete fora over auto’s poetsen waar men er een hele wetenschap van maakt:
http://www.autodetailing.nl /
http://www.meguiars.nl/
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
- Xsara diffrence 2
ZX Break groen metallic schreef:Oh ja nog een vraag aan een ieder.
Mijn auto moest nodig gepoetst worden dus maar eens begonnen met motorkap en dak. Wow wat kwam de kleur mooi terug. Nog wel even een lakstiftje kopen voor de steenslag maar dat terzijde.
Alleen mijn poetsmiddel is heeeeeeeeeeel moeilijk uit te poetsen. Het vormde een witte zweem en het uitpoetsen kostte zweeeet!!!!
Heeft iemand een tip voor een middel wat ik een beetje lekker makkelijk kan uitpoetsen….[/quote
Turtle Wax Extreme Nano Polishing Liquid Wax - 500ml : FG5612
top spulletje al zeg ik zelfmet een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
- Xsara diffrence 2
ZX Break groen metallic schreef:Hoezo 9 april.
Is er iets in de planning dan??
Voorjaarsmeeting 2011 9 april
zie elders ander topic maar!!!
Nog 2 dingetjes, vraagjes.
- Een van mijn achterveren piept. Ervaring en wat kan ik er aan doen
- De achterportieren gaan moeilijk open en dicht. Veel roest bij het scharnier Tips?
- Als ik de aanjager op standje voorruit zet lijkt er niet veel te veranderen. Er blijft gewoon een bak lucht uit de voorste roosters komen.
Oh ja het lampje brand nu al lange tijd niet!
Ervaringen??
- Xsara diffrence 2
ZX Break groen metallic schreef:Nog 2 dingetjes, vraagjes.
- Een van mijn achterveren piept. Ervaring en wat kan ik er aan doen
- De achterportieren gaan moeilijk open en dicht. Veel roest bij het scharnier Tips?
- Als ik de aanjager op standje voorruit zet lijkt er niet veel te veranderen. Er blijft gewoon een bak lucht uit de voorste roosters komen.Oh ja het lampje brand nu al lange tijd niet!
Ervaringen??
wat je achterveren piepen betrefd wd 40 smeert een boel op de scharnierende delen.
t zelfde geld voor je achterdeuren als het weer soepel gaat wd 40 verdwijnt namelijk vrij snel ff inspuiten met wit spuit vet op de scharnieren en deur vangers dat blijft wel langer zitten.
en over je ventilatie ? apart kijk eens of er geen verstoppingen zijn en of de aansluitingen achter je daschboard de slangen naar de roosters dus nog op hun plek zitten
en zou je probleem dan toch op gelost zijn
Dat met de deuren is inmiddels helemaal voor elkaar. De motor loopt goed dus we zijn weer helemaal heperdepeppie.
Nu weer een klein dingetje. Je zei al autorijden wordt nooit een sleur met een zx voor de deur
Mijn vrouw had de auto vandaag mee en de richtingaanwijzerhendel doet een beetje raar. Naar beneden geen probleem. Naar boven wil die of niet, of wel en dan begint er wat te stinken.
En bepaalde periodes is alles prima voor elkaar.
Iemand erveringen. Volgens mij si de schakelaar gewoon ruk….
Gr otto
- Xsara diffrence 2
hey otto
dat is idd: de sjeu van citroen rijden
en ik denk dat je er gewoon een van de sloop moet halen en die proberen het werk is het niet
suc6
groetjes marcel
- Xsara diffrence 2
p.s hoest met je ventilatie afgelopen ?
doet die het ook weer goed ?