Mijn Citroen Saxo VTS 1.6 16V, is in verbruik van 1/16 naar 1/13 gegaan.
dat dilemma heb ik voorgelegd bij de plaatselijke auto garage
maar de monteur vertelde me dat het kan door de temperatuur verschil van de afgelopen 3maanden.
maar ik denk dat de temperatuur niet zoveel invloed als dit heeft.
wie denkt van wel/niet en bekrachtig je antwoord aub.
omdat ik het handiger vindt in l/100km te werken (ben dat gewoon) heb ik de waarden even omgerekend. (formule van 1/x naar l/100k m= 1/km*100)
Een verhoogd verbruik kan normaal zijn (0.5 a 1L /100km) effe omgerekend je verschil is van 6.25l/100km naar 7.7l/100km jij hebt 1.45l verschil. Dit is veel.
Heb je meer in files gestaan?
Hoe maak je je ramen proper met motor op en warme lucht zen werk laten doen? oplossing krabben of zeiltje leggen
Rijd je met dimlicht aan? (= +- 0.4l/100km extra) (gebruik wel wanneer nodig safety first)
achterruitverwarming aan? (=+-0.3l/100km extra) (gebruik wel wanneer nodig safety first)
Anders een controleren of je luchtfilter droog en proper is.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik ben met de BX; weliswaar een carburateurversie met een automatische choke (die volgens mij niet 100% goed werkt) van 1:10 deze zomer naar 1:7 nu gegaan.
De saxo 1.5D doet zomers 1:23 en nu 1:19…
Ik heb 2 jaar terug een peugeot 205 CTi gehad voor de winter die toen ongeveer 1:8 reed,
zomers 1:10…