2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Wajo’s witte Visa 11 RE - Nieuwe APK
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 30 december 2010 09:36 PM
  [ # 16 ]

@ C15GV: Dat zou echt super zijn!!

Vandaag weinig op geschoten. Halve middag aan het klussen geweest in de kou (waarom wilde ik ook al weer een klusauto terwijl ik geen warme en verlichte klusruimte bezit…zucht).
Nieuwe spiegel zit er op. De verstelling doet het ook, dat wil zeggen half. Tijdens de eerste keer instellen met alles (deurpaneel, armsteun/handgreep, raamslinger en kaartenbak) weer op zijn plek ging het al mis. Waarschijnlijk is een van de drie kabels los geschoten. Dit overkwam met tijdens het “droog oefenen” ook al namelijk. Kortom nu heb ik een spiegel die helemaal naar binnen en naar beneden staat.

Met de radio ook slechts beperkt vorderingen gemaakt. Ben er in ieder geval, met dank aan Marice achter dat de mooie gele stroomdraad de massa is in plaats van de plus. Nu heb ik alleen nog geen goed plus blijkbaar. Waarschijnlijk kan ik die van de sigaretaansteker we aftappen. Overigens zijn met de multimeter hierop ook geen voltage te bespeuren. Morgen maar weer eens proberen.

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 december 2010 09:59 PM
  [ # 17 ]

Ik hoor het wel als ik hem mee moet nemen vanuit de oudejaarmeeting.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 30 december 2010 10:58 PM
  [ # 18 ]

De geschakelde plus kun je heel makkelijk van de voeding van de ventilator pakken, de middelste draad achterop de schakelaar. De constante plus neem je inderdaad het makkelijkst van de aansteker.
Je ruit is geland in G’nijveen.

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 31 december 2010 02:23 PM
  [ # 19 ]

Helemaal geweldig! Wat een superservice! Onze vrienden waren erg verrast en vonden het erg grappig dat “er een man met een ruit voor een visa voor de deur stond”. We gaan er straks naar toe dus dat mooi uit!

Als je je gegevens even in een PB zet zal ik meteen het geld overmaken.

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 04 januari 2011 10:34 PM
  [ # 20 ]

Vanmiddag eindelijk het spiegel-probleem opgelost. Het kabeltje van de verstelling trok zich zelf steeds los. Ik heb het “pookje” daarom maar eens helemaal los gehaald en de kabeltjes van plek verwisseld. Dit lijkt voorlopig te werken (misschien zijn de kopjes niet allemaal even dik) maar toch is geen definitieve oplossing lijkt me. We wachten wel af.

Ik heb meteen even in de deur gekeken naar de raamgeleiding maar ik zie nog niet hoe ik het zijruit kan vervangen. Dus als iemand tips (evt. met foto’s) heeft hoor ik dat graag.


Met de radio nog steeds geen succes geboekt. Ik heb de zekeringen onder de motorkap (tegen schutbord) nagekeken en waar nodig vervangen maar er is nog steeds geen stroom. De binnen verlichting en het klokje doen het ook niet. Met de multimeter ook “over de zekering” gemeten maar er lijkt gewoon geen stroom op te staan.Het probleem lijkt dan ook ergens anders te zitten.

Iemand een idee waar ik moet zoeken en of er nog meer zekeringen in een visaatje zitten dan die 6 onder de motorkap tegen het schutbord?

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 04 januari 2011 10:51 PM
  [ # 21 ]

Ik denk dat je de contacten in de zekeringenkastjes en de zekeringen zelf even moet schoonmaken (schuren/krabben en contactspray). Dat is een bekend kwaaltje, en het nadeel van een goedkoop zekeringenkastje in de vochtige motorruimte. Als het goed is zitten er verder nergens zekeringen.
Ruit vervangen:
1. deurbak verwijderen
2. armleuning verwijderen
3. raamslinger verwijderen (clipje tussen slinger en ring)
4. deurpaneel verwijderen
5. binnenste raamlikker verwijderen
6. raam half naar beneden draaien
7. 4 moeren van het raammechanisme verwijderen
8. raammechanisme heen en weer uit de raamgeleider schuiven
9. raam kantelen en naar boven uit de deur halen
Inbouwen in omgekeerde volgorde. Kwartiertje werk.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 januari 2011 06:46 PM
  [ # 22 ]

Check ook even het rubber op de motorkaprand onder de voorruit, die is ook een veroorzaker van gammele zekeringenkastjes doordat er water langs loopt.

Haal wel ff de accuklemmen eraf voordat je met een staalborstel door het kastje rost (hopelijk overbodig te vermelden)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 05 januari 2011 07:08 PM
  [ # 23 ]

Ik krab die contacten altijd schoon met een klein schroevendraaiertje…

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 januari 2011 07:45 PM
  [ # 24 ]

En daarna lekker in de WD40

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 05 januari 2011 10:39 PM
  [ # 25 ]

Dank voor de bemoedigende reacties. Ik twijfelde al aan mezelf en zal morgen meteen even WD40 gaan halen (blijkbaar heb ik mijn busje ergens laten staan, want onvindbaar). Hopelijk lost dat iets op, want de achterlichten werken in eens ook niet meer (voor overigens wel)

...kortom het electrisch gebeuren is behoorlijk in de war. En dat terwijl alles nog werkte toen ik hem net opgehaald had.

Met dat ruit gaat me zo te lezen wel lukken!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 06 januari 2011 12:17 AM
  [ # 26 ]

Contactspray, geen WD40. Ik zweer bij Brunox.

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 10 februari 2011 10:48 PM
  [ # 27 ]

De visa is nog steeds niet in de staat die ik graag zou willen.

Vorige week heb ik er de hele week mee gereden om op m’n werk te komen. Hij rijd inmiddels iets makkelijker (misschien ben ik er meer aan gewend) en lijkt ook soepeler te starten en lopen, maar erg betrouwbaar is de electra niet. Ik heb de zekeringen er allemaal al eens uit gehad en in gespoten met contactspray.

- Zo nu en dan doen de achterlchten het niet. Even rommelen aan de zekeringen heeft het al een paar keer opgelost. Tot nu toe doen ze het nog.
- Het klokje en de radio werken nog steeds niet. Ze hebben het spontaan even gedaan maar de pret was van korte duur.
- Vorige week hield de rechterrichting aanwijzer er plotseling mee op (erg onhandig met al die rotondes op weg naar werk), de dag er op werkt ie even plotseling ook weer.
- mijn vrouw stond in een regenbui plots zonder ruitenwisser, gelukkig kom ik haar telefonisch helpen met de zekeringen maar ze wenst sinds dien niet meer met de visa te rijden.

Kortom het vertrouwen in de visa heeft een aardige deuk opgelopen. Gelukkig zijn we sinds afgelopen weekend, door de komst van een Saxo, niet meer “afhankelijk” van de visa voor woon-werkverkeer.

Hopelijk heb ik dit weekend eens tijd om er goed naar de zekeringen te kijken en de contactpunten eens goed schoon te schuren. Wellicht dat er nog iets te bereiken is.

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 10 februari 2011 11:11 PM
  [ # 28 ]

Jammer dat hierdoor het vertrouwen in het wagentje hierdoor wat minder is maar volgens mij is dit redelijke eenvoudig op te lossen. Door de open constuctie van de zekeringhouder kan er nogal wat vuil inkomen en aanslag op de contactpunten. Goed schoonschuren, inspuiten met contactspray en de lipjes naar binnen buigen zodat deze goed op de zekering aansluiten. Alle symptomen die je beschrijft los je hiermee waarschijnlijk op. Goed om te horen dat de auto steeds lekkerder gaat rijden. Onder mijn hoede heeft hij meer stil gestaan dan gereden en mijn ervaring is ook wel dat als je er regelmatig mee rijdt allees soepeler loopt.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 februari 2011 12:00 AM
  [ # 29 ]

Tsjong, mag dat arme Visa’tje niet eens wat elektronische gebreken hebben na 27 Nederlandse winters met bijbehorende zoutnevel?

Wat mvbbx ook zo ongeveer zegt… Gewoon even álle connectoren en vastgeklemmende onderdelen loshalen, de contacten goed schoonmaken tot het koper weer glimt, in de vaseline zetten en weer vastzetten. Zorg dat alle stekkers en klemmen weer strak vastzitten en dan ben je waarschijnlijk weer jarenlang van de meeste narigheid af. Vervang ook alle zekeringen want die willen na bijna 30 jaar wel eens spontaan desintegreren. Wat daarna overblijft zijn de échte defecten.

Volgens de RDW is de betreffende visa vorige week van eigenaar veranderd trouwens… huh

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 februari 2011 12:06 AM
  [ # 30 ]
Midfriesland schreef:

Tsjong, mag dat arme Visa’tje niet eens wat elektronische gebreken hebben na 27 Nederlandse winters met bijbehorende zoutnevel?

Niet als je met een kleine van een jaar onderweg bent in de stromende regen en als het te vaak gebeurt kan ik me goed voorstellen dat je er zat van wordt. Wink

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook