3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Wajo’s witte Visa 11 RE - Nieuwe APK
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 11 februari 2011 12:55 PM
  [ # 31 ]

Past een zekering kast van een AX er bijvoorbeeld niet in? Of valt die er niet in te knutselen. Ik noem ook maar iets. Om nou iedere week je zekeringkast na te lopen met contactspray lijkt me nou ook niet de weg.

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 februari 2011 07:36 PM
  [ # 32 ]

Als je eenmaal klaar bent met het uitvogelen van de -meestal gammele-  zekeringen is het echt een betrouwbaar gebakje…
Ik zou momenteel DIRECT naar zuid-frankrijk durven rijden zonder problemen.

Let wel, ik heb zo`n 10 visa’s gehad, en bij bijna allen was de zekeringenkast de schuldige van kleine kwaaltjes.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 11 februari 2011 10:09 PM
  [ # 33 ]
Midfriesland schreef:

Tsjong, mag dat arme Visa’tje niet eens wat elektronische gebreken hebben na 27 Nederlandse winters met bijbehorende zoutnevel?

Uiteraard mag het karretje zo haar streken hebben. Gezien het weer van de afgelopen weken is het echter minder lekker rijden als je niet weet of de achterlichten/richtingaanwijzer/ruitenwisser er spontaan mee ophoud.

Maar ik blijf er toch iedere keer weer met een glimlach meerijden hoor, no worries… vooral de onbegrijpende blikken van voorbijgangers (je ziet ze denken: daar ga je toch niet in rijden…), zijn erg vermakelijk.

Morgen is het hopelijk niet al te slecht weer om de zekeringenkast eens grondig te reinigen (eindelijk een weekend dat niet volgepland is), zoals meerdere forumleden al hebben geoppperd.

Midfriesland schreef:

Volgens de RDW is de betreffende visa vorige week van eigenaar veranderd trouwens… huh

Klopt ik heb het wagentje op de naam van mijn vrouw gezet…

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 februari 2011 12:56 AM
  [ # 34 ]

Mooi man….goed bezig. Daar zitten toch ook van die glazen zekeringetjes in van zeg 3cm ??? Dergelijke kuren had ik ook met m’n Sm: altijd maar schuiven en schoonmaken toen maar omgebouwd naar de bekende steekzekeringetjes en je raad het al: geen kuren/problemen meer (met de elektra).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 februari 2011 07:43 AM
  [ # 35 ]

De plaatsing van de zekeringkast is ook tamelijk ongelukkig.
Omdat de richel bovenaan de motorkap wordt afgedicht met een rubber strip , die vaak lek/verrot is , heeft water vrij spel en spijpelt het langs de zekeringenkast naar beneden.

Als je een dremeltje hebt kun je heel eenvoudig met een staalborsteldingeje of een schuurschijfje mooi langs de klemmetjes schuren. Maar met een staalwolletje kom je ook een heel eind.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 12 februari 2011 09:14 AM
  [ # 36 ]

Ach ja, om nou voor de vierde keer te gaan uitleggen hoe je de zekeringenkast behandelen moet… Even rammelen aan de zekeringen en verder niets helpt inderdaad maar heel even.
Wouter denkt zeker dat het een GS is, de contactjes, die niet van koper zijn, loshalen is een klusje voor gevorderden, en helemaal niet nodig. Stekkers zitten er niet bij de zekeringendoosjes van een Visa.
Dat probleem met die rubber strip die jij beschrijft, Maurice, ken ik eigenlijk niet. Ik heb nog nooit sporen daarvan kunnen ontdekken. Misschien komt dat doordat de gemiddelde C15 iets jonger is en daarom het rubber nog wat beter is, maar er loopt toch ook een aardige afwateringsgoot bovenlangs (voorzijde van de paravan).

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 februari 2011 07:34 PM
  [ # 37 ]

Dat is een juiste bewering Joost, Klaas & Anette hun “lombok mera” heeft/had ook last van lekkage langs het schutbord.
Onze Klaas heeft daarop het probleem getackled door de rand onder de voorruit af te plakken met duct….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 16 februari 2011 11:04 PM
  [ # 38 ]
C15GrandVolume schreef:

Ach ja, om nou voor de vierde keer te gaan uitleggen hoe je de zekeringenkast behandelen moet… Even rammelen aan de zekeringen en verder niets helpt inderdaad maar heel even…

haha joost heeft inderdaad gelijk. Die tip is inderdaad wel overgekomen!
Afgelopen weekend is het me helaas weer niet gelukt tijd te maken voor de visa. De parrot voor Saxo heeft me de hele middag in beslag gehouden. Tsja ik had ook gewoon een nieuwe moeten kopen ipv een van marktplaats waarvan de vorige eigenaar aardig aan het hobbiën was geweest met de bedrading Twisted Evil .
Gelukkig werkt alles nu.

Nu vrijdag eerst de kachelmotor van de xantia en dan is de visa eindelijk aan de beurt (hopelijk ook vrijdag). Ik heb een mooi dunne rond vijltjes gehaald bij Gamma, daarmee gaat het zeker lukken!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 18 februari 2011 09:30 PM
  [ # 39 ]

eindelijk de tijd gevonden om een goed de zekeringspolen schoon te krabben. Alles lijkt nu weer te werken, hopelijk kan ik nu ook de radio weer aan de praat kijgen.

Vanmiddag meteen maar even een ommetje gemaakt naar de wasboxen, voor een opfrisbeurtje voor het witte karretje. Wat blijkt, nu weigert de richtingaanwijzer naar rechts wederom dienst (linksaf werkt prima). Laatst deed ie het na twee dagen overigens spontaan wel weer. Wie weet nu ook weer.
Maar ik vermoed tocch dat het relais zijn beste tijd heeft gehad. Iemand een idee waar ik dat kan vinden?

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 18 februari 2011 09:42 PM
  [ # 40 ]

Het zit onder de stuurkolomkap, dikwijls nog een aluminium kokertje…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 18 februari 2011 10:00 PM
  [ # 41 ]

Als links het wel goed doet verdenk ik de schakelaar, niet het relais.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 18 februari 2011 10:46 PM
  [ # 42 ]

Ik heb wel eens hetzelfde gehad, maar kan nu de veroorzaker niet aanwijzen.
Ik druk tijdens het rijden wel eens spontaan de claxon in nuts , om te controleren of het circuit met de remlichten nog goed functioneert , want de de claxon zit op dezelfde groep als de remlichten

De eerste rit die ik mijn mijn RS20GF maakte heb ik zonder remlichten gereden (bleek later pas)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 19 februari 2011 10:15 AM
  [ # 43 ]
C15GrandVolume schreef:

Als links het wel goed doet verdenk ik de schakelaar, niet het relais.

hmmm zitten die op hetzelfde relais dan? maar eens kijken of ik een andere stengel kan vinden. Die van een bx zijn toch dezelfde of lijkt dat maar zo????

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 19 februari 2011 10:37 AM
  [ # 44 ]
C15GrandVolume schreef:

Als links het wel goed doet verdenk ik de schakelaar, niet het relais.

Ik sluit me bij Joost aan, het gebeurt wel vaker dat de schakelaars kapot gaan. Claxon doet het nog wel?

Profiel  
 
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 19 februari 2011 12:49 PM
  [ # 45 ]

Schakelaar lijkt mij ook logischer. En inderdaad: BX is zelfde als Visa…

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook