Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Hoogste tijd voor een update.
Tussen de bedrijven door is het me gelukt om de afgelopen weken de puntjes van de visa op te lossen.
De richtingaanwijzer werkt weer naar behoren. Na de tips hierboven heb ik een “nieuwe” schakelaar op de kop getikt in Borculo. Helaas bleek dit niet de oplossing. Rechts deed het nog steeds niet. Vervolgens maar eens via de plaatselijke Brezan een nieuw relais aangeschaft. Dit bleek minder eenvoudig dan gedacht: “als het niet in de computer staat, dan hebben we het niet, meneer…”. Gelukkig was er een allerte medewerker die toch in het uiterste hoekje van het magazijn een passend relais wist te vinden. Kortom we kunnen we links én rechtsaf!
Vorige week heb ik ook eindelijk de tijd gevonden om het ruit en de radio aan te pakken. het weer was goed en met ons dochtertje (14mnd) in slaap (babyphone standby) had ik in eens een uurtje over! Het vervangen van de ruit bleek, zoals hierboven al eens vermeld, een fluitje van een cent. Na een half uurtje zat het “nieuwe” ruit met goede geleider er in en nu kan ik weer met goed fatsoen het raam open en dicht doen zonder dat het raam ergens onder in de deur verdwijnt!
Omdat ik toch al lekker bezig was, heb ik me nog maar eens gebogen over de problemen met de radio. Met een multimeter kon ik vaststellen dat er voldoende stroom op de draad stond, dus het moest wel aan de radio liggen. Het was inderdaad de zekering die ergens achter in de radio verstopt zit onder de stekker van de bedrading. Ik wist achteraf wel dat daar ook een zekering in zat, maar eerder niet aangedacht om deze ook te controleren… beetje suf maar beter laat dan niet!
Kortom de Visa werkt weer naar behoren en of ie dat ook blijft doen zullen we uiteraard moeten afwachten maar ik heb er alle vertrouwen in.
Morgen komt denk ik wel een ultime test. De visa, peteryed en ik gaan deelnemen aan de, door de visaclub georganiseerde, Kempenrally. Ik heb er nu al zin in! ik ben benieuwd hoe het ons zal vergaan!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Tof! Tot vanavond!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
@mokka, maak je ook weer een van je befaamde filmpjes op de kempenrally??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Hmm, dat zou ik wel kunnen doen. Ik ga even kijken of ik de camera van mijn ouders mee kan pikken en die met statief kan fixeren achter de voorstoelen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
@WaJo, fijn dat het allemaal opgelost is.
@Peter en WaJo: Hoe was het in Eersel?
Tja, wat zal ik ervan zeggen. Voor mijn equipe was het met een uur voorbij.
Ik heb nog een stuk kunnen filmen. Helaas was na ruim 8 minuten de accu van de camera leeg. En is het beeld soms erg donker, maarja, het was dan ook een avondrit.
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
En was het ook gezellig?
Ik zag het niet zitten om voor een rondje van 60 kilometer zo’n eind te rijden na een drukke werkdag…
We kunnen ook binnenkort wel een alternatieve voorjaarsrit bedenken op een zonnige zondag
Enfin, dit gaat waarschijnlijk een beetje te ver off-topic.
Leuk dat je nog wat gefilmd hebt!
Zeker gezellig! Ook wel leuk om de verschillen te merken tussen opvattingen van de rit. Ik ben er gewoon volgas voor gegaan met navigator Robert. We hebben 1 uur en 1 minuut over de rit van 67 kilometer gedaan. Alleen mijn kilometerteller blijkt wel leuk af te wijken: ofschoon we hooguit 500 meter verkeerd gereden hebben (na het stempelpunt), kwamen we toch op 72 gereden kilometers uit ...
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ik zie het al helemaal voor me, die poetsers aan het rallyen
Ik zou ook gewoon vol gas doorraggen. Had het maar geen auto moeten worden.
Zullen we er even een apart topic voor aanmaken?
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
halleve zolen
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
We hebben ons redelijk netjes gedragen. Hoewel we ons niet overal aan de maximale snelheid hebben gehouden, hebben we de tocht met respect voor de visa uitgereden. En de visa heeft de avond (circa 280km in totaliteit) bijna vlekkeloos doorstaan. helaas is de geleider van de rechtervoorruit vakkundig door Peteryed omzeep geholpen . Na de stempelpost lag het portierruit schuin in de portier.
Kortom net een ruit met een goedegeleider aan de linkerzijde gemonteerd, kan ik opzoek naar een rechter! Maar ach ik weet nu hoe het moet, fluitje van een cent.
Niet te min was het toch een geslaagd avondje.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ach, je weet nu ook waar ze te vinden zijn…