Vanavond kwam de ax tot stilstand met een defect in het schakelmechanisme. Voor het stoplicht ging de pook niet meer in z’n 1e versnelling. Ook de andere versnellingen zijn niet meer in te leggen. De pook volgt ook niet meer het normale schakelpatroon, maar “lijkt eruit te liggen”.
Koppelingspedaal kan gewoon met normale kracht ingetrapt worden. Hij stond in z’n 2 en aangezien het vlak bij huis was, kon in die versnelling worden opgetrokken en staat nu thuis geparkeerd.
Geluk bij ongeluk dus.
Maar nu, voor ik ‘m naar de garage sleep: Iemand een idee?
Het is een 954 cc uit 1994 met 4-bak.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Waarschijnlijk ergens in de overbrenging van de pook naar de versnellingsbak een koppelingetje uitgelubberd.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Óf er ligt een koppelstangetje los (uitgelubberd klik-oogje) óf het “kniegewricht” onder de auto ligt uit de kom.
Even opkrikken, bokkie eronder (!) en het spul weer goed vastzetten.
Een losgeschoten stangetje even extra borgen met een tierappie, of op de sloop een goed exemplaar regelen.
Ze zijn ook nog steeds nieuw te verkrijgen bij PSA-> dealer.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
van bovenaf kun je het ook zien, er zitten 3 stangetjes achter de motor aan de kant van de accu, er zal er wel 1 los zitten..
(kan je vastmaken, maar eenmaal los geweest gaan ze graag nog eens los. Tijdelijk op de lossen met een tiewrap om te kop heeen).
2CV 1985