stroef lopende koppeling-bediening
OWL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 21 december 2010 06:28 PM

Hallo allen,

Ik ben geheel nieuw in dit forum en stel de vraag of iemand ervaring heeft met een stroef lopende, krakend/kreunend, en uiteindelijk schokkende bediening van de koppeling. Het is alleen bij warme motor te voelen als ik het pedaal langzaam omhoog laat komen,ook bij stilstaande motor. Het geluid is dan ook in de motorruimte te horen. Bij 30000km was het al voelbaar maar nu bij 67000km is het ondertussen zeer hinderlijk. Mijn garage heeft de bovenste cilinder (bij het pedaal) vervangen met als resultaat dat het heel even weggeweest is. Nu vermoed men dat het in de drukgroep zou kunnen zitten. Omdat de koppelingsset niet onder de garantie valt gaat het mij veel geld kosten om die te vervangen.
Ik twijfel om dat te doen omdat in mijn vorige auto, een Xsara Picasso, het effect ook merkbaar was en dat is opgelost door “ergens beneden bij de motor iets te smeren”.
Op dit forum heb ik in een ‘benzinelucht’ topic van JLFME dd 12-04-2009 #7, een opmerking gelezen dat ook bij zijn auto naar een stoeve koppelings bediening gekeken is. Weet hij of iemand anders misschien raad?

C4 Picasso korte uitvoering van maart 2008, 67000km. garantie loopt af in mrt 2011.

Vast bedankt.
Bob

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook