Ik ben bezig met het vervangen van het dekseltje van mijn dieselpomp (turbo2)
Nu is helaas een lipje afgebroken en heb ik een nieuw asje besteld van Delphi, maar daar zit maar 1 lipje op in plaats van 2.
Weet iemand de functie van dat 2e lipje of kan je gewoon zonder?
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Schopje omhoog!? Kan niemand mijn vraag beantwoorden?
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kun je niet zien aan de andere kant waar die tegen aan komt anders gewoon proberen.plaats is een foto van de andere kant.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Deze handle is voor een handmatige stop met een kabel, bij de CX gebeurt dit elektrisch.
Groeten Jan
Ik heb even de andere kant op de foto gezet om één en ander duidelijk te maken.
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Deze handle is voor een handmatige stop met een kabel, bij de CX gebeurt dit elektrisch.
Groeten Jan
Ik heb de handmatige stop nog nooit nodig gehad!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
J v Heel schreef:Deze handle is voor een handmatige stop met een kabel, bij de CX gebeurt dit elektrisch.
Groeten Jan
Je bedoeld de nieuwe kan er gewoon in toch???
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ho HO dit is niet alleen de handmatige stop dit is ook voor de afstelling van het stationeer draaien in combinatie met andere delen. Hier stel je het minimale toeren tal mee in. (laten doen door een revisie bedrijf,is een fijn afstelling)
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ho HO dit is niet alleen de handmatige stop dit is ook voor de afstelling van het stationeer draaien in combinatie met andere delen. Hier stel je het minimale toeren tal mee in. (laten doen door een revisie bedrijf,is een fijn afstelling)
groet frank
Is dit in combinatie met de waxthermostaat? Als de motor koud is dan staat de kabel strak en wordt de bediening aangetrokken toch. Wanneer de motor warm is dan staat de kabel los en is de bediening niet meer aangetrokken volgens mij.
Maar heb ik dan dat 2e lipje nodig?
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Staat los van elkaar.
Maar waar komt dat lipje tegen aan ????
zit aan de buitenkant.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat 2e lipje zit aan de binnenkant!
Er is een lipje afgebroken. Op de 1ste foto is te zien dat ik hem afgebroken heb en op de 2e foto is hij nog in tact!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb effe gekeken,maar kan hier niks over vinden.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
@ jules unlimited:
Waar heb je die rubbers / pakkingen vandaan voor die deksel? Bij mij begint de pomp bovenop namelijk ook te zweten.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Pakkingen en asje heb ik gekocht bij EDSK in Utrecht http://www.edsk.nl
Je kunt daar ook een compleet nieuw dekseltje kopen.
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Hoi Jules,
Is het je nog gelukt met het vervangen van de deksel en heb je het met de afstelling nog voor elkaar gekregen? Ik heb ook net het dekseltje vernieuwd. Om de buren te sparen, ben ik om 22:00 uur mar gestopt, want kreeg de fijnafstelling niet zoals ik wilde. Morgen maar weer verder.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971