2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Is dit een goede prijs ?
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 december 2010 10:17 PM
  [ # 16 ]

Ik denk dat ik aan een bril toe ben Sad

Met nieuwe D-riem en banden, is het zeker een goede prijs, lijkt mij een auto waar je zo in kunt gaan rijden, zonder dat er eerst allerlei noodzakelijk onderhoud nodig is.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 26 december 2010 06:12 AM
  [ # 17 ]

Let wel even op!

De Driem wordt uiteraard vervangen om verkoop succes te behalen. Dit klinkt natuurlijk stoer.
Echter heb je kans dat men alleen de Driem vervangen heeft en niet de waterpomp, spanners ed ed.
Gevolg is dat je motor indertijd alsnog in de soep loopt omdat 1 van die andere elementen niet vervangen is. Stelregel is om de 120dkm riem vervangen en om de 2 riemen waterpomp en spanrollen.
Met 240dkm zou die theoretisch dus een 2e riem moeten hebben en als er nu al een nieuwe opzit is het waarschijnlijk de 2e al.

Dit bovenstaande geld niet voor HDI’s hier zijn nog iets meer onofficieele eisen wat preventief vervangen moet worden wil je niet je motor in de soep laten lopen.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 26 december 2010 08:46 AM
  [ # 18 ]
ZX1.4i schreef:

Met nieuwe D-riem en banden, is het zeker een goede prijs, lijkt mij een auto waar je zo in kunt gaan rijden, zonder dat er eerst allerlei noodzakelijk onderhoud nodig is.

Nieuwe banden en een net vervangen distributieriem maakt deze Xsara niet per definitie tot een auto waarin je zo weg kunt rijden vind ik. Ook zegt dit niets over de staat van onderhoud van deze aanbieding. Nieuwe banden is ook een rekbaar begrip evanals een nieuwe d-riem. ( zie motivering van Goodolddiesel)
We weten gewoon te weinig over deze auto om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Misschien is het wel een schade auto? Wie is de aanbieder? etc.
Dus met de summiere informatie zonder afbeelding die de topicstarter geeft zal ik niet durven beweren dat dit een goede aanschaf is. Laat staan dat ik de auto aan zal durven raden.
Met zulke adviezen moet je wel voorzichtig zijn denk ik, zeker wanneer deze niet te onderbouwen zijn.

Jeroen

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 december 2010 03:14 PM
  [ # 19 ]
ZX1.4i schreef:

Hehe, ik wist wel dat jij dat zou gaan vragen Wink

Ik ga hierbij uit van mijn persoonlijke ervaring met mijn type-1 en de type-2 en 3 waar ik weleens aan gesleuteld heb, waaronder jouw vorige Xsara. Om even een paar voorbeelden te noemen, geen blanke laklaag op niet zichtbare delen, zoals onderkant van de deuren. Slordig gepuntlaste plaatje boven de radiateur, en zo zullen er wel meer dingen zijn.

Gelukkig zijn er ook pluspunten, zoals de elektronica, daar hoor je opvallend weinig over, in tegenstelling tot opvolgende C-Modellen.

Ja die puntjes heb je mij laten zien Wink

Maar zeker de type 3 vind ik van binnen weer beter afgewerkt. De stoelen blijven ik van het beste matriaal vinden dat minder hard slijt bijvoorbeeld.

Wellicht ben je bekend met de VTS stoelen uit een type 2, die zijn erg slijtage gevoelig (net als de standaard stoel bij een XM Exclusive)
Bij een type 3 hebben ze dat opgelost door geen alcantara meer te gebruiken.

Verder een lekker dik stuur in de luxere modellen type 2/3. En de com2000 heldels hoe slecht ze ook zijn voelen ook beter dan de oudere stokkies Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 december 2010 03:57 AM
  [ # 20 ]

Stoffen bekleding slijt inderdaad erg hard, velours is veel beter en zit erg goed.
Ik weet wel uit ervaring dat bij een type-1 coupe, de stoelen harder zijn dan in de Berline.

toniclight schreef:

We weten gewoon te weinig over deze auto om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Misschien is het wel een schade auto? Wie is de aanbieder? etc.
Dus met de summiere informatie zonder afbeelding die de topicstarter geeft zal ik niet durven beweren dat dit een goede aanschaf is. Laat staan dat ik de auto aan zal durven raden.
Met zulke adviezen moet je wel voorzichtig zijn denk ik, zeker wanneer deze niet te onderbouwen zijn.

Ik zeg alleen dat er pluspunten zijn, uiteraard moet je zelf gaan kijken en controleren.
Op basis van de gegeven info lijkt het mij interessant genoeg om een kijkje/proefritje mee te gaan maken.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 27 december 2010 08:28 AM
  [ # 21 ]

Dat klinkt ineens een stuk genuanceerder.
Ben het met je eens dat het kijken naar deze auto wel eens de moeite waard kan zijn.
Helaas horen we niets meer van de topicstarter.

Jeroen

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 27 december 2010 10:06 AM
  [ # 22 ]

.... jawel hoor Smile . Leuk dat een ieder zo meedenkt ! Ik ga morgenvroeg een kijkje nemen en ik zal mijn bevindingen posten.
Van de Xsara phase 2 en 3 vind ik de neus gewoon echt lelijk; past niet bij het ontwerp. De phase 1 vind ik wel in balans (de C4 vin dik ook prachtig, maar dat komt nog wel ‘ns…). Daarnaast ben ik de afgelopen 10 jaar zeer gecharmeerd geraakt van de aloude 1.9 d-motor, hoe lekker die HDI’s misschien ook zijn. Dus een late phase 1, ook een van de laatste met deze motor, met een turbootje erop en wat toeters en bellen (ik wil ook wel eens kennis maken met het genot van centrale vergrendeling…) lijkt me een waardige opvolger van de gouwe ouwe ZX. Ben erg benieuwd naar deze auto en de proefrit; hij moet echt goed zijn en lekker rijden, anders tokkel ik gewoon door met de ZX.

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 december 2010 11:28 AM
  [ # 23 ]

Als je op internet zoekt, dan kun je vaak een hoop auto’s “afkeuren” op de advertentie tekst.
Vaak is het zo dat als dat niet klopt, en je gaat kijken bij de auto, er nog veel meer niet klopt.

In iedergeval succes morgen.

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 28 december 2010 02:57 PM
  [ # 24 ]

Ik heb ‘m vanochtend bekeken…. Van binnen smetteloos, van buiten zonder deukjes en met een paar schrammetjes en wat steenslag. Reed goed; iets stugger dan een ZX, een stuk stiller en zo’n turbo is wel een genot als je het niet gewend bent. 10.000 km. geleden zijn distributie + waterpomp + spanrol vervangen en heeft-ie een grote beurt gehad en nieuwe banden. De vorige eigenaar heeft ‘m ingeruild op een C4.
Ik had vanochtend niet veel tijd en ga morgenmiddag nog eens kijken en praten over inruil en een prijs. Aandachtpunten:
- hoe controleer met dit weer of de airco functioneert ?
- afstandbediening op de cv deed het niet. Bekende kwaal of kwestie van een batterijtje ?

Toch nog twijfel…... m’n ZX’je doet het ook nog prima en goedkoper kun je niet rijden, maar goed, niet al te veel bijleggen en dan 3 jaar jonger, 100.000 km. minder en een stuk luxer en krachtiger rijden is ook wat waard. Maar eens kijken hoe/of we er morgen uitkomen…

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 december 2010 03:09 AM
  [ # 25 ]

Smetteloos interrier zegt best wel wat over de auto, de vorige eigenaar is er duidelijk zuinig en netjes op geweest.

Airco controleren met dit weer is lastig, maar er zijn een paar puntjes die je kan nakijken.
Luister of je een “klik” geluid hoort bij het inschakelen van de airco, dit is de magneetkoppeling op de compressor, de motor gaat dan ook wat zwaarder draaien. Kijk of je de magneetkoppeling op de compressor ziet meedraaien met ingeschakelde airco, via de wielkast of van boven zou je dit kunnen zien. Als je de multisnaar volgt, dan kom je na de krukaspoellie, de compressor tegen, deze zit aan de carterpan vast. Ergens onder de motorkap zie je het filter/droogfles, hier zit vaak een kijkglaasje op, met een werkende airco zul je hier vloeistof (groen) in zien borrelen.

Andere optie is, goed warm stoken, luchtklep op recirculeren en dan op max. koud, als je dan de airco inschakelt dan zul je duidelijke moeten voelen dat de lucht uit de roosters kouder wordt.

Ik begrijp dat de auto bij een dealer staat, vraag of er iets van garantie erbij kan, al is het maar voor 3 maanden, als er iets niet goed is, dan zul je dat snel genoeg merken in 3 maanden.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 december 2010 08:58 AM
  [ # 26 ]

Klinkt allemaal goed!

Jeroen

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 29 december 2010 09:10 AM
  [ # 27 ]

AB CV is bekende kwaal enig betaalbare optie is een aftermarket setje in bouwen.

Airco, 75% werkt slecht, het hele systeem gaat max 10jr mee en dan ontstaat er ergens een lek in het systeem. Goedkoopste test is gewoon de airco laten vullen… kost iets van max 75 euro, als er veel in gaat of gaat sissen weet je genoeg… maar blijft een gok uiteraard.

Verders klinkt het of de auto goed onderhoud heeft gehad, als de spanrol, waterpomp en de driem zijn vervangen.

3mnd garantie? Weet je serieus wel wat je daarvoor betaald? De marge is snel 500 - 750 euro!
Wat je daarvoor terug krijgt? Hooguit een startmotor of dynamo of ander klein grut…

De kans dat je in 3mnd de motor in de soep laat lopen is nihiel en dan nog krijg je een deel van je aanschafprijs maar terug…

Bovendien is vaak de garage waar je de wagen koopt ook nog 100km verderop minimaal dus kost het je een hoop tijd voor klein iets…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 29 december 2010 09:44 AM
  [ # 28 ]

Hij staat niet bij een dealer; het is een universele Bovag-garage. Garantie hoeft niet; de garage zit 75 km. bij mij vandaan en ik heb liever een wat scherpere prijs. Het gaat trouwens om deze:

http://auto.marktplaats.nl/citroen/401364900-citroen-xsara-1-9-turbo-d-berline.html

Dank voor de airco-tips; ga ik vanmiddag proberen. Die AB op de CV is dus geen kwestie van een batterijtje vervangen ? Zo niet, dan vind ik dat geen ramp (ben niet eens CV gewend…) en is er weer een beetje onderhandelingsruimte….

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 december 2010 11:36 AM
  [ # 29 ]

Grote kans dat het wel een batterijtje is hoor.
Moet zeggen dat het een fraai exemplaar is.
Zag bij deze garage ook nog een Xsara 19D Break staan.
Zo op het oog ook een fraaie auto met veel extra’s.

Succes met het onderhandelen!

Jeroen

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 29 december 2010 07:45 PM
  [ # 30 ]

Oh ik zie het al, volgens mij is dat al een universeel AB in combi met een auto alarm, dat zal batje wel zijn.
Ik doelde op originele exemplaren die in de sleutel verwerkt zijn, dat is een bekend euvel.

Wel een erg nette wagen, ik zie er wel toekomst in, al is het voor zijn alles wel even iets meer investeren dan een doorsnee exemplaar…. alleen bij die doorsnee krijg je vaak later weer rekeningen.

Het is een goede investering mits je serieus van plan bent om er een aantal jaar in te rijden.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook