Stuurbekrachtiging werkt niet meer
pepper77
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 22 december 2010 06:29 PM

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Citroen C2 1.4 van 6 jaar oud,en buiten dat mijn stuurkolom is vervangen tijdens de garantieperiode en mijn gasklephuis? vervangen is gezien mijn auto niet meer harder ging dan 50 km per uur en je de snelheid zag afnemen heb ik er eigenlijk nooit problemen mee.
Zo’n maand of 4 geleden deed mijn stuurbekrachtiging het niet meer maar na een klein rondje wijk pakte mijn C2 het ineens weer op en werkte alles weer gewoon goed.
Nu 4 maanden later werkt de stuurbekrachtiging weer niet en was dit wederom eenmalig.
Zodra ik mijn sleutel uit het contact haal, even wacht, en mijn auto opnieuw start werkt alles weer naar behoren.

Is er iemand die dit probleem herkend (dus heel sporadisch een niet werkende stuurbekrachtiging) en wat kan ik er zelf aan doen?
In maart moet de auto toch naar de garage voor zijn APK en een grote beurt, kan ik die beurt afwachten of is het zinvol om eerder langs de garage te rijden gezien het schadelijk kan zijn oid?

Alvast bedankt.

Profiel  

snuffeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 24 december 2010 11:09 AM
  [ # 1 ]

Dat heb ik heel soms ook heel even, gewoon sleutel uit contact halen en paar minuutjes wachten.

Profiel  

jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 19 januari 2011 01:06 PM
  [ # 2 ]

Ik heb dit euvel (met de C3) ook een paar keer gehad, vooral als de auto enkele dagen tot een week had stilgestaan.
Met een slechte accu had het op dat moment niks te maken, de auto was 3 maanden oud.

Volgende mijn dealer heeft te maken met de boordspanning tijdens het starten, zakt deze (even) onder de 10V, dan schakelt de computer de grootste stroomverbruikers uit, te beginnen met de stuurbekrachtiging.

Gewoon motor afzetten, even wachten en opnieuw starten…...

Zie ook even de berichtjes in de rubriek van de C3

Een kwestie van mee leren leven…..

“C3 Caractere”

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook