Ik heb mijn xsara VTS hdi destijds bij Fasttech laten chippen. Auto werd een stuk vlotter en zuiniger. verbruik daalde van 1 op 16 naar 1 1op 18. Was ook compleet maatwerk. Zijn vakmensen die weten waar ze mee bezig zijn. Ze pakken alles aan, merk model maakt niet uit.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Dank voor de tip.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
ik kreeg onlangs een voorstel om mijn 1.6 hdi niet te chippen maar om het motormanagment te herschrijven
dit zou dan een winst betekenen van max 15 pk.. dus van 110 naar 125 pk
meer moet je zeker niet uit de 1.6 hdi halen…
daar is de motor niet geschikt voor..
de turbo is nu al een gevoelig punt…
en meer dan 120 pk zou ik sowieso afraden…
Dat bedoelde ik ook, dat is herschrijven van de software via de OBD stekker. Je kan ook de software rechtstreeks herschrijven via de EPROM chip), hiervoor moet de kast open gepeuterd worden. Een andere chip, lijkt op de EPROM methode. Deze laatste twee methodes zijn altijd zichtbaar voor de dealer tijdens een controle (optisch).
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 29-11-2010
- C3 C3 1.6 EHDI 90 Collection airdream
gisteren waren we op de autorai. zo’n chiptuner bedrijf vertelde dat de garantie intact blijft ook na tuning van een ehdi en dat de dealer niet kan zien dat auto is getuned. klopt dat verhaal, want uiteraard willen we de 5 jaar extra garantie houden. auto wordt trouwens over ca 3 eken na een half jaar eindelijk geleverd. tuning levert lextra koppel van 60 nm op en 25 pk extra, zei hij.
Kan je vertellen welk bedrijf dit is.
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 29-11-2010
- C3 C3 1.6 EHDI 90 Collection airdream
Chiptuning
Ze kunnen alleen VIA de eprom manier herschrijven, dat betekent in de motorruimte;de computer openmaken. Wanneer de dealer of importeur dit zien, vervalt de garantie.
60NM meer dan heb je binnen 1 jaar je koppeling er uit liggen. en daarvoor hoef je geen professor te zijn om te vertellen dat de auto gechipt is.
ronama schreef:ik kreeg onlangs een voorstel om mijn 1.6 hdi niet te chippen maar om het motormanagment te herschrijven
dit zou dan een winst betekenen van max 15 pk.. dus van 110 naar 125 pk
meer moet je zeker niet uit de 1.6 hdi halen…
daar is de motor niet geschikt voor..
de turbo is nu al een gevoelig punt…
en meer dan 120 pk zou ik sowieso afraden…
De 1.6 HDI zoals deze nu wordt geleverd zit best ruim bemeten!
Gemiddeld wordt er na de chiptuning ongeveer 140pk en 320nm uit gehaald.
Meer moet je dan ook niet willen i.v.m. het diesel partikel filter.
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
@assutec heb afgelopen week nog wat meer info ingewonnen over evt opvoeren van je ehdi En een ding wat de ze er in krijgen kan citroen ook uit lezen en er weer uit krijgen dus als je serieus schade aan je motor heb of koppeling dan komen ze er echt wel achter. die gasten zijn niet achterlijk ze rijden een rondje in je auto en weten gelijk wat er aan de hand is.
Het probleem bij opvoeren zijn niet de PK’s maar je koppel 20 pk meer is niet zo erg 60NM meer dat vind je aandrijflijn / koppeling niet fijn, en in het begin merk je het niet maar na een 40 a 70.000 km gaat je koppeling slippen en het vervelende is dat dit een erg dure reparatie is als je pech heb en je vliegwiel is beschadigd dan moet je rond de 1500€ rekenen.
nogmaals iedereen doet wat hij of zij zelf wil..
maar 140 pk is te veel voor de 1.6 hdi…
daar ga je problemen mee krijgen…
maar goed.. dat moet ieder zelf weten..
Zijn er inmiddels mensen die hun DS3 eHDI gechipt hebben? Die van mij is een leaseauto, en volgens mij (moet het nog navragen) is de leasemaatschappij er niet zo blij mee als ik dit ga doen. Maar als ik voor een methode zou kunnen kiezen waarmee de software ‘onzichtbaar’ overschreven wordt dan zou ik de gok wel willen wagen.
Hierboven las ik nog dat bij extra koppel als gevolg van chippen de koppeling het mogelijk niet zou houden. Beetje raar, want volgens mij is de helft van alle TDI’s en overige dieseltjes tegenwoordig gechipt. Als het zo slecht was dan deden toch niet zoveel mensen het?
Ik heb een tuner in ‘s Heerenberg (Tunex) gevonden die in geval van overschrijven vd software door de dealer (bijv bij een beurt) gratis hun software weer willen herschrijven, best netjes. Je betaald dus eenmalig het chippen en daarna onbeperkt gratis herschrijven indien nodig.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Ik neem aan dat je wel snapt dat wanneer een chip overschreven kan worden, dat hij dan ook uitgelezen kan worden. Het zal dan enkel onzichtbaar zijn voor iemand die niet het juiste apparaat in z’n bezit heeft. Maar het lijkt mij dat in geval van een situatie waar normaal gesproken de garantie voor zou gelden terwijl het zeer ongebruikelijk is dat je er zo vroeg al trammelant mee hebt, dat je de dealer ook niet van de domme kunt houden. Aangezien de dealer dan in zo’n geval niet voor de kosten op zal willen draaien (wat de leasemaatschappij zal verwachten), dan zal de LM hiervoor garant moeten staan. Als het dan naar voren komt dat het zonder toestemming is gechipt dan zullen waarschijnlijk alle kosten op jou worden verhaald, met mogelijk ook nog eens een contractbreuk situatie, omdat je niet aan hun voorwaarden hebt voldaan.
Ik zal me dus zeker eerst op de kleine lettertjes inlezen, want uiteindelijk is een leasewagen niet jouw eigendom, en kan het betekenen dat je op een zwarte lijst zal komen te staan. Misschien dat ik het nu wel erg negatief schets, maar neem het mee in je overweging.
Ik heb het uitgezocht, Chippen = problemen , niet direct maar uiteindelijk tussen de 60.000 a 100.000 km ga je of je turbo of je koppeling stuk rijden. de verhalen van de 92 pk is een terug gezette 110 is onzin dit zijn 2 totaal verschillende motoren, bv de 110 pk heeft andere koppeling, turbo en versnellingsbak en ga zo maar door. alles draait om kosten en goedkoop produceren dus als zij op een motor 100€ kunnen besparen op onderdelen dan doen zij dit.
Er zijn bepaalde modellen van VW welke speciaal voor de Nederlandse markt terug gezet zijn in vermogen om te kunnen voldoen aan de 20% bijtelling grens maar deze kan je weer terug laten zetten op het originele vermogen en dit is ook goedgekeurd door de fabrikant of importeur, alleen bega je een economische delict en dit kost serieus geld als ze je pakken.
Dus laat je geen mooie verhaaltje vertellen, want de chipper zal niet thuis zijn als jij een rekening krijgt van 1500€ voor reparaties aan je auto welke niet onder garantie of door de lease maatschappij betaald worden.