13 van de 19
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Chiptuning DS3 1.6 eHDI
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 30 juni 2012 11:29 PM
  [ # 181 ]

Ziet er netjes uit.
Koppel en vermogens verloop ziet er vele malen beter uit als standaard.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Satfreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 04-12-2011

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 01 juli 2012 12:25 PM
  [ # 182 ]

De waardes zien er idd erg netjes uit !
Begin er zelfs van te watertanden.

Profiel  
 
DCAR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 18 augustus 2012 03:32 PM
  [ # 183 ]

das serieus veel er bij, dan hebben ze de turbo aardig aan het blazen.
Ik zal hem ook eens op de bank laten zetten de extra pk’s interesseren met niet zo en 110 pk is meer dan genoeg voor me maar dat dipje wat je ook duidelijk ziet op de uitdraai rond de 3000rpm dat…..
mijn vorige 3 auto’s waren ook alle gechipt maar ook alle drie hebben het uiteindelijk na 60 a 80.0000 km begeven. auto 1 de kop gescheurd, auto 2 de koppeling en de turbo, en auto 3 ook de koppeling. het zijn niet de pk’s het is het koppel wat de koppeling langzaam stuk trekt. en dat was bij mijn laatste auto een aardige kostenpost 1800 eurotjes omdat ze ook het vliegwiel moesten vervangen. Maar het rijplezier is ook wat waard.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 18 augustus 2012 07:07 PM
  [ # 184 ]

Indien het tunen tot aan het maximum van wat de motoren/versnellingsbakkenfabrikant voorschrijft blijft, zal de slijtage bij normaal gebruik niet meer dan normaal zijn. Ga je het vermogen regelmatig ten volle benutten, dan zie je dat terug in hogere garagerekeningen. Het is niet voor niets dat autofabrikanten van bedrijfswagens begrenzingspakketten aanbieden, de Ford Transit is verkijgbaar met een maximum afgeregelde snelheid. Ook is er een begrenzing aan het maximum koppel dat bij wegrijden vanaf stilstand op de aandrijflijn wordt losgelaten. Vooral bij de zwaardere uitvoeringen beschermt dit de aandrijflijn, er is er een met 200pk bijvoorbeeld. En die zou ook nog eens te chippen zijn….....!

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 24 augustus 2012 01:57 PM
  [ # 185 ]

Hallo,
Net terug van kroatie met een caravan knaus 450 blue line max 1200kg.
De heeft het uitstekend gedaan, trekkracht genoeg.
Ik ben nog steeds blij dat mijn ds3 gechip tuned is.
gr Rene

Profiel  
 
Triplepower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 02-04-2012

- DS 3 So Chic E-HDI 92
Gepost: 01 september 2012 03:53 PM
  [ # 186 ]

Ik ben niet zo bang voor de koppeling en versnellingsbak.
Ik ben nog steeds van mening dat rijstijl veel meer kapot maakt dan chiptuning.
Ik ben ook niet anders gaan rijden sinds de chiptuning. Maar ik ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb.
De auto is veel soepeler en zuiniger geworden.
Ben net terug uit Frankrijk en de auto heeft gemiddeld 1 op 20 gelopen met een aanhanger. Even inhalen in z’n 5 is geen enkel probleem.
Naar boven, geen probleem. Met uitzondering van de klim in Luik, alles in 5 naar boven en dan nog over hebben.
Geweldig!
Kan het iedereen aanraden.

Profiel  
 
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 01 september 2012 04:57 PM
  [ # 187 ]
Rene E schreef:

Hallo,
Net terug van kroatie met een caravan knaus 450 blue line max 1200kg.
De heeft het uitstekend gedaan, trekkracht genoeg.
Ik ben nog steeds blij dat mijn ds3 gechip tuned is.
gr Rene

Waar heb jij ‘m laten chiptunen Rene?

/edit: Zie dat CTH Tuning in Overpelt (België) zit. Dat is hier nét over de grens. Ben ik binnen 10 minuten..

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
glopper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010

- DS 3 1.6 VTi So Chic
Gepost: 01 september 2012 05:11 PM
  [ # 188 ]
Triplepower schreef:

Ik ben niet zo bang voor de koppeling en versnellingsbak.

Ben net terug uit Frankrijk en de auto heeft gemiddeld 1 op 20 gelopen met een aanhanger. Even inhalen in z’n 5 is geen enkel probleem.
Naar boven, geen probleem. Met uitzondering van de klim in Luik, alles in 5 naar boven en dan nog over hebben.

Zal wel warm geworden zijn dan je motor? Je rijd dan veel te weinig toeren om je motor te koelen…

Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic

Profiel  
 
Triplepower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 02-04-2012

- DS 3 So Chic E-HDI 92
Gepost: 01 september 2012 05:18 PM
  [ # 189 ]

Nee hoor,
Temperatuurmeter heeft de hele tijd de normale stand aangegeven.
Zoals gezegd, geen enkel probleem

glopper schreef:
Triplepower schreef:

Ik ben niet zo bang voor de koppeling en versnellingsbak.

Ben net terug uit Frankrijk en de auto heeft gemiddeld 1 op 20 gelopen met een aanhanger. Even inhalen in z’n 5 is geen enkel probleem.
Naar boven, geen probleem. Met uitzondering van de klim in Luik, alles in 5 naar boven en dan nog over hebben.

Zal wel warm geworden zijn dan je motor? Je rijd dan veel te weinig toeren om je motor te koelen…

Profiel  
 
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 01 september 2012 05:56 PM
  [ # 190 ]

Jij hebt gewoon de basistuning gedaan?

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
Triplepower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 02-04-2012

- DS 3 So Chic E-HDI 92
Gepost: 01 september 2012 06:41 PM
  [ # 191 ]

Ja, alleen basistuning met vermogensmeting

Rivanov schreef:

Jij hebt gewoon de basistuning gedaan?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 september 2012 06:52 PM
  [ # 192 ]
glopper schreef:
Triplepower schreef:

Ik ben niet zo bang voor de koppeling en versnellingsbak.

Ben net terug uit Frankrijk en de auto heeft gemiddeld 1 op 20 gelopen met een aanhanger. Even inhalen in z’n 5 is geen enkel probleem.
Naar boven, geen probleem. Met uitzondering van de klim in Luik, alles in 5 naar boven en dan nog over hebben.

Zal wel warm geworden zijn dan je motor? Je rijd dan veel te weinig toeren om je motor te koelen…

Een moderne dieselmotor is een dermate efficient apparaat dat er bijna geen warmteontwikkeling in het blok zelf meer plaatsvind. Zoals je weet geldt: verlies = warmte. Hitteontwikkeling speelt zich bij dit soort motortjes hoofdzakelijk in de turbo af. Die zie je tegenwoordig ook regelmatig sneuvelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 01 september 2012 08:04 PM
  [ # 193 ]

Ik heb mijn ds3 laten tunen in s-Heerenberg bij Tunex.
http://www.tunex.nl voor 250,-€ en volle tevredenheid.
gr Rene

Profiel  
 
Triplepower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 02-04-2012

- DS 3 So Chic E-HDI 92
Gepost: 01 september 2012 08:15 PM
  [ # 194 ]

Ik denk dat de turbo nog eerder kapot gaat van het start/stop-systeem.
Als ik dat permanent kon laten uitschakelen liet ik dat meteen doen.
Die zogenaamde besparing ga je later terugbetalen in het onderhoud.

waterman schreef:
glopper schreef:
Triplepower schreef:

Ik ben niet zo bang voor de koppeling en versnellingsbak.

Ben net terug uit Frankrijk en de auto heeft gemiddeld 1 op 20 gelopen met een aanhanger. Even inhalen in z’n 5 is geen enkel probleem.
Naar boven, geen probleem. Met uitzondering van de klim in Luik, alles in 5 naar boven en dan nog over hebben.

Zal wel warm geworden zijn dan je motor? Je rijd dan veel te weinig toeren om je motor te koelen…

Een moderne dieselmotor is een dermate efficient apparaat dat er bijna geen warmteontwikkeling in het blok zelf meer plaatsvind. Zoals je weet geldt: verlies = warmte. Hitteontwikkeling speelt zich bij dit soort motortjes hoofdzakelijk in de turbo af. Die zie je tegenwoordig ook regelmatig sneuvelen.

Profiel  
 
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 02 september 2012 08:54 PM
  [ # 195 ]
Rene E schreef:

Ik heb mijn ds3 laten tunen in s-Heerenberg bij Tunex.
http://www.tunex.nl voor 250,-€ en volle tevredenheid.
gr Rene

En hoe zit het met de APK keuring?

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
 
13 van de 19
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook