15 van de 19
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Chiptuning DS3 1.6 eHDI
geestland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 24-06-2012

- CX 25 GTI
- C5 tourer 1.6 e-HDI
Gepost: 23 september 2012 12:38 PM
  [ # 211 ]

Ik heb de standaard versie bij racechip besteld, volgens de specs 117pk en 297 NM koppel. Al waag ik dat te betwijfelen maar goed. Ik hoop op iets meer vermogen onderin en verder zien we het wel.

Gr.
Ray

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 16 november 2012 04:51 PM
  [ # 212 ]

Hoe zijn de ervaringen bij mensen die de e-HDI gechipt hebben? Is het goed te merken met rijden en rijd iedereen nog probleemloos rond ?

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 16 november 2012 05:14 PM
  [ # 213 ]

Ik ben nog steeds 100% tevreden en nog steeds blij dat ik de stap heb genomen om mijn auto te laten tunen in s,heerenberg.(225,- € incl bootmode)
gr Rene

Profiel  
 
geestland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 24-06-2012

- CX 25 GTI
- C5 tourer 1.6 e-HDI
Gepost: 02 december 2012 10:23 PM
  [ # 214 ]

Vandaag eindelijk de chip (standaard racechip) ingebouwd en ook direct de winterbanden gemonteerd. Het was wel een werkje omdat je er nauwelijks bij kunt komen zonder e.e.a. te demonteren. Vervolgens een rit van ongeveer 150 km gemaakt. Tijdens die rit viel me op dat het verbruik bij hogere snelheden (zo’n 130 km/h gemiddeld) een stuk minder is volgens de boardcomputer. Gecombineerd met het K&N luchtfilter (al eerder ingebouwd) ben ik vooralsnog erg tevreden. Auto rijdt een stuk soepeler en voelt krachtiger.

Na wat meer kilometers zal mijn ervaring met jullie delen Smile

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 17 december 2012 05:26 PM
  [ # 215 ]

Aangenomen dat je racechip alleen aangesloten is op de inspuitdruk sensor is het logisch dat je BC een lager verbruik weergeeft. Immers door de hogere Common rail druk wordt er meer diesel ingespoten dan de BC denkt. Effect is dat je iets minder gas geeft bij dezelfde snelheid (en dat je motor sneller oppakt natuurlijk).

Overigens zou het effect ook moeten zijn dat je daadwerkelijk verbruik iets lager is. Door de hogere druk betere verneveling => beter rendement. dat is echter veel minder als de BC je laat denken.

Voor daadwerkelijk meer topvermogen is een dergelijke oplossing minder geschikt. Immers dit werkt zo lang er een luchtoverschot is, bij vollast zou eigenlijk de turbodruk omhoog moeten om effectief gebruik te maken van de extra brandstof. je kunt zelfs meemaken dat bij vollast de auto wel extra gaat roeten. Dat zie je helaas niet direct bij een roetfilter (pas als het voortijdig stuk gaat)

Ook je inspuitpomp wordt zwaarder als normaal belast en kan eerder de geest geven. Ook dat speelt vooral bij vollast (bij deellast is de max inspuitdruk nog niet bereikt).

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
sfs
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 04 januari 2013 03:25 PM
  [ # 216 ]

Goede voornemen van dit jaar: bezoekje brengen aan Tunex! Via PB al contact gehad met Arien die ook al een tijdje interesse heeft om langs te gaan. Onder het mom van meer zielen, meer korting, herhaal ik even mijn oproepje van meer dan een half jaar geleden:

Wie gaat er mee om op een zaterdag bij Tunex langs te gaan? Waarschijnlijk ergens eind januari/begin februari, uiteraard in overleg en op basis van beschikbaarheid.

http://www.tunex.nl

Afhankelijk van de animo kunnen we kijken naar de prijs, waarschijnlijk wordt het iets van 225 + 50.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 04 januari 2013 11:38 PM
  [ # 217 ]

Iemand eigenlijk al ervaring met deze tuner in combi met een DS3 e-HDI. Ik heb op zich wel interesse.

Profiel  
 
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 10-01-2011

Gepost: 05 januari 2013 12:08 AM
  [ # 218 ]

Ja, Goldlion heeft het afgelopen maart al daar gedaan, had al eerder goede ervaringen met deze tuner. Goldlion was erg tevreden met het resultaat. In maart waren er daar ook al 15 ehdi-tjes langs geweest. Er moeten er diversen meer van het forum daar langs zijn geweest. Dus…sluit je aan! Dan zijn we in ieder geval al met 2 zwarte..

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 05 januari 2013 12:19 AM
  [ # 219 ]

Is ff een stukje rijden, maar lijkt me leuk en een beetje meer pit mag wel in de auto. Ben alleen van 26 januari tot 2 februari op vakantie dus dan zou ik niet kunnen.

Profiel  
 
W_H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 21-02-2012

Gepost: 05 januari 2013 03:15 PM
  [ # 220 ]

Sfs, correct me if I’m wrong, maar jij kwam toch ergens uit de buurt van Den Haag? Waarom zou je dan helemaal naar Duitsland rijden voor een chip? Er zitten in Zuid- en Noord-Holland ook zat goede chippers met banken en op maat tuning.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 05 januari 2013 05:53 PM
  [ # 221 ]

Woon vlakbij hilversum, dus met een goed uur bij tunex. Als je hier in de buurt een goede tuner weet met e-HDI ervaring hoor ik het graag.

Profiel  
 
W_H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 21-02-2012

Gepost: 05 januari 2013 07:23 PM
  [ # 222 ]

DMTuning in Almere bijvoorbeeld. Heb ik ook mailcontact mee gehad, hebben genoeg ervaring met de e-HDI. Gaat naar 125pk na tuning en rond de 290nm. Eigen geschreven software, hebben 4 programmeurs in dienst die op hun bank de software schrijven, geen ziptuning achtige downloads en je kunt ook banken na afloop dus. Na tuning een uitgebreide proefrit, niet tevreden is niet betalen.

Let wel dat op het moment dat je ellende hebt met je auto en ze om wat voor reden dan ook in de garage je ECU moeten bekijken, ze kunnen zien dat hij open is geweest en dat eraan geknutseld is, wat je garantie natuurlijk meteen doet vervallen.

Geldt voor elke tuner overigens, je ECU moet open om de DS3 te kunnen chippen.

Profiel  
 
sfs
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 07 januari 2013 09:49 PM
  [ # 223 ]

Jep, ik kom uit Den Haag inderdaad. De keuze voor Tunex is duidelijk: de prijs en goede ervaringen hier op het forum! Ik heb DMTuning even gemaild en kreeg het volgende antwoord:

Wij tunen dagelijks de Citroen modellen, u kunt gebruik maken van onze aanbieding van €495,- voor €295,- incl BTW.
Voor de toename in vermogen verwijs ik u graag naar onze autodatabase:
http://www.dmtuning.nl/chiptuning/database/citroen
Wij geven 5 jaar garantie op de geprogrammeerde software, incl 30 dagen niet tevreden geld terug garantie.
Incl testbank komt u op €495,- incl BTW. Met meerdere auto’s kunnen wij iets aan de prijs doen.

Qua prijs maakt het dus niet veel uit. Zijn er mensen die hun auto hier hebben laten tunen?

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 08 januari 2013 06:04 PM
  [ # 224 ]

@arnold58 is dit jou auto toevallig? 

http://www.unlimitedtuning.nl/home/1-laatste-nieuws/3224-ds3-tuning.html

En alles nog steeds zonder problemen?

Profiel  
 
sfs
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 15 januari 2013 12:10 PM
  [ # 225 ]

Arian en ik gaan aanstaande zaterdag naar Tunex!

Profiel  
 
 
15 van de 19
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook