3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Chiptuning DS3 1.6 eHDI
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 10 mei 2011 01:32 PM
  [ # 31 ]

@Cid & DCAR, dit zijn toch verhalen die ik serieus in mijn achterhoofd moet hebben en houden… Thanks, ik bedenk me nog wel een paar keer!

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 10 mei 2011 03:49 PM
  [ # 32 ]

Ok, dat wist ik ook niet. Ik zou met mijn boerenverstand nog wel kunnen bedenken dat er een andere turbo opzit, maar een andere koppeling of versnellingsbak? Waar heb je dit uitgevonden? Ik moet erbij zeggen dat ik totaal niet denk aan chippen maar ik vind dit verhaal wel interessant.

Ik ken het verhaal overigens uit de BMW, de 318d en 320d uit de jaren 2003 enz. hebben in de basis hetzelfde 2 literblok maar de 320 heeft een grotere turbo en zo meer vermogen.

Ik bedenk me nog iets: ik rijd nu een 109pk 1.6 HDI, als de turbo van de e-HDI kleiner is moet ie sneller op toeren komen waardoor er een kleiner turbogat is….en dat is weer mooi!

Profiel  
 
DCAR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 10 mei 2011 05:46 PM
  [ # 33 ]

de ehdi heeft een met kabel bediende koppeling de 110 hdi een hydrolise bediende koppeling, de ehdi een 5 bak de hdi een 6 bak en ga zo maar verder. het is ook niet direct zo dat de turbo groter of kleiner is het zal meer met de koeling en smering te maken hebben. ik weet toevallig dat de 110 ehdi uit de peugeot een watergekoelde turbo heeft.

Dat natuurlijk ook een punt als je het laat chipen en je heb lekker een stukje lopen blazen en komt einde afslag en trap je de koppeling in dan staat je motor uit met je hete turbo

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 10 mei 2011 07:27 PM
  [ # 34 ]

valt dat start stop ook nog uit te zetten dan of niet?

Profiel  
 
DCAR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 10 mei 2011 08:53 PM
  [ # 35 ]
Marien schreef:

valt dat start stop ook nog uit te zetten dan of niet?

ja

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 10 mei 2011 10:04 PM
  [ # 36 ]

met enige verbazing lees ik dit topic en vraag me serieus af waarom mensen hun auto willen chippen.Top is 180km voor de ehdi, in nl mag je niet harder dan 130km. ik ervaar de trekkracht van mijn ds3 als meer dan voldoende, merk je dan echt dat je 0.3 of 0.4 sec op de 100km zit? ga het niet riskeren om er meer uit te halen, ben dik tevreden met wat de auto nu presteert. maar het is natuurlijk ieders recht om dit met zijn auto uit te proberen.
veel wijsheid toegewenst..

groeten

victor

Profiel  
 
kappies
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 03-04-2011

Gepost: 10 mei 2011 10:10 PM
  [ # 37 ]
victor1964 schreef:

met enige verbazing lees ik dit topic en vraag me serieus af waarom mensen hun auto willen chippen.Top is 180km voor de ehdi, in nl mag je niet harder dan 130km. ik ervaar de trekkracht van mijn ds3 als meer dan voldoende, merk je dan echt dat je 0.3 of 0.4 sec op de 100km zit? ga het niet riskeren om er meer uit te halen, ben dik tevreden met wat de auto nu presteert. maar het is natuurlijk ieders recht om dit met zijn auto uit te proberen.
veel wijsheid toegewenst..

groeten

victor


Amen bravo

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 11 mei 2011 12:58 PM
  [ # 38 ]
victor1964 schreef:

met enige verbazing lees ik dit topic en vraag me serieus af waarom mensen hun auto willen chippen.Top is 180km voor de ehdi, in nl mag je niet harder dan 130km.

Omdat niet harder mogen dan 130 nog steeds iets heel anders is als kunnen en willen. Daarbij komt dat de DS3 eHDI een irritant (naar mijn bescheiden mening althans) turbo gat heeft.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 11 mei 2011 04:50 PM
  [ # 39 ]

was de 110 pk versie dan niet beter geweest, of was de koopmansgeest hier de doorslaggevenede factor.

victor

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 11 mei 2011 04:53 PM
  [ # 40 ]

De 110 pk versie was tot voor kort alleen als 25% bijtelling en een beetje opgeleukt te koop voor 28.000 Euro of meer.

Inmiddels is ie 20% en toch nog 27.000 Euro of meer.

Rest een gat van enkele 1000den Euro’s voor 20 pk..
Dan was de keuze wat mij betreft simpel. Laat die pk’s maar zitten.
(ff geschatte dat ie dan ruim 100 Euro netto per maand extra kost, oftewel 100% duurder in mijn geval)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 11 mei 2011 05:05 PM
  [ # 41 ]
deluxious schreef:
victor1964 schreef:

met enige verbazing lees ik dit topic en vraag me serieus af waarom mensen hun auto willen chippen.Top is 180km voor de ehdi, in nl mag je niet harder dan 130km.

Omdat niet harder mogen dan 130 nog steeds iets heel anders is als kunnen en willen. Daarbij komt dat de DS3 eHDI een irritant (naar mijn bescheiden mening althans) turbo gat heeft.

Viel mij bij de mito heel erg op, maar niet bij de e-hdi??

Gewoon wat hoger in toeren houden?

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 11 mei 2011 05:26 PM
  [ # 42 ]
victor1964 schreef:

was de 110 pk versie dan niet beter geweest, of was de koopmansgeest hier de doorslaggevenede factor.

victor

Deels en ook de leasemaatschappij was bepalend in mijn keuze. Redelijk gebonden aan een paar merken/types en de DS3 was toch wel het leukste wat ik aangeboden kreeg.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 11 mei 2011 05:28 PM
  [ # 43 ]
Marien schreef:

Viel mij bij de mito heel erg op, maar niet bij de e-hdi??

Gewoon wat hoger in toeren houden?

Ik krijg het niet helemaal opgelost. Ik merk gewoon als ik vlot door wil rijden en van 2 naar 3 schakel; hij even in een soort dip komt en dan weer op pakt. Van 3 naar 4 ook en van 4 naar 5 lijkt het aardig weg te zijn. Ik krijg het niet echt voor elkaar om in een continue lijn pittig door te trekken.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
padje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 12-04-2011

Gepost: 13 mei 2011 02:26 PM
  [ # 44 ]

...gewoon het gas erop houden…

Profiel  
 
jasper85
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 10-05-2011

Gepost: 13 mei 2011 04:13 PM
  [ # 45 ]

@ Scottie: De 110pk versie is bij mijn weten helaas nog steeds 25% (118gr/km, grens is 116), wat een icm de veel hogere nieuwwaarde een flinke bijtelling oplevert. De 120pk benzine is in mijn geval nog voordeliger om te leasen, maar kost alsnog 200euro per maand netto meer dan de eHDI in mijn geval (en dan heb ik de spoiler en bellone velgen op de eHDI er al bij zitten, autos exact hetzelfde uitgerust verder met alle opties.

Eigenlijk wordt je bijna gedwongen een eHDI te nemen wanneer je leased omdat het verschil zo groot is, erg jammer want had anders graag de THP genomen, maar het verschil is nu gewoon te groot (300eu netto per maand tov de eHDI)..

Profiel  
 
 
3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook