6 van de 19
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Chiptuning DS3 1.6 eHDI
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 06 september 2011 12:30 PM
  [ # 76 ]

Alles is relatief idd, ik heb als auto erbij ooit een Fiat 500 uit 1966 gehad. Met 18 hele peekaas Wink

Met chippen verspeel je in ieder geval gelijk je garantie, dat is het mij nooit waard ook al halen ze 200pk eruit. Als je meer vermogen wilt dan moet je niet in een belastingvrije auto gaan zitten.

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 12 oktober 2011 10:02 AM
  [ # 77 ]

Schopje; Unlimited Tuning biedt chippen voor de DS3 eHDI aan. Er zijn 2 stages mogelijk. Stage 1 is 125pk en 280nm. Stage 2 is 152pk en 300nm.
Just saying, voor degenen die het nog van plan waren.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
gepperd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 23-01-2008

Gepost: 12 oktober 2011 12:36 PM
  [ # 78 ]

Toch jammer dat er maar weinig ervaringen zijn met het chiptunen van de Ehdi. Op de Autoweek site is er wel iemand, maar die heeft naast de prestatie vooruitgang die hij meld geen toevoegingen gedaan.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of de auto inderdaad minder zuinig wordt, het valt mij namelijk op dat de auto boven de 110 meer verbruikt dan een Golf Diesel (bluemotion).. Nu heeft dit meer met het aantal toeren te maken, die met chiptunen niet verandert natuurlijk. Maar misschien als de motor minder hoeft te zwoegen dat dit een positief effect heeft bij hogere snelheid…

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 12 oktober 2011 01:05 PM
  [ # 79 ]

Gebeld met Unlimited Tuning en ze hebben er nu een aantal gedaan (wel stage 1 tuning, dus naar 125pk). Ervaringen zijn tot nu toe positief. Motor is wat smeuiger en met name het koppel is een aanmerkelijk verschil. Extra slijtage voor onderdelen hoef je niet bang voor te zijn. Als je de auto normaal blijft gebruiken en niet ineens als een bezetene gaat roppen, treedt er zelfs minder slijtage op aan bijvoorbeeld de koppeling. Het wordt namelijk als een ‘optimalisatie proces’ beschouwd en niet enkel als dom vermogen er bij op gooien.
Ik zit er toch sterk over te denken om even te sparen en dit te gaan doen. Ik vind hoe de eHDI nu rijdt, te erg ‘geknepen’. Er zit veel meer in.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 12 oktober 2011 01:15 PM
  [ # 80 ]

Is er ook al een prijs bekend en ook garantie mogelijkheden?

Profiel  
 
jasper85
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 10-05-2011

Gepost: 12 oktober 2011 01:16 PM
  [ # 81 ]

Weet je toevallig ook of het op een manier gebeurt die door de dealer te zien is/eenvoudig terug gedraaid kan worden?

Ben geen expert maar staat me iets van bij dat er grofweg op 2 manieren gechipt wordt, waarbij de ene wel opvalt en de andere niet. Het blijft natuurlijk een risico met de garantie maar als het niet zichtbaar is..

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 12 oktober 2011 01:33 PM
  [ # 82 ]

Prijs voor stage 1 (125pk, 280nm) = 399,- incl btw (incl. overname fabrieksgarantie)
Prijs voor stage 2 (152pk, 300nm) = 499,- incl btw (vanaf 179,- overname fabrieksgarantie)

Hij garandeerde mij overigens dat het door de dealer 100% zeker NIET uit te lezen is dat de auto gechipt is. In het zeldzame geval dat de dealer bij een beurt je software gaat overschrijven, wordt kosteloos jouw gechipte software er weer opgezet als je een afspraak met ze maakt.
Enige piepkleine risico dat je loopt is dat bij bijvoorbeeld een grote onderhoudsbeurt de monteur een proefrit maakt met je DS3 en argwaan krijgt, omdat de auto rappie rappie is.

Overigens kreeg ik ook het aanbod (wel wat omslachtig) voor als je echt op safe wil spelen; voordat je naar de dealer gaat voor een beurt, de originele software erin zetten, daarna weer terug laten chippen naar meer vermogen. Kosteloos overigens.

Met de prijs is wellicht iets te doen als we een combo actie doen? Stel dat nog een paar forummers het willen dan kunnen we natuurlijk korting bedingen. Bijvoorbeeld een voorstel doen voor 350,-

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 12 oktober 2011 02:34 PM
  [ # 83 ]

Klinkt wel intressant om eens meer in te verdiepen. En wat doet het brandstof verbruik bij stage 1? En waar zit dat bedrijf ergens ? Ben nu mobiel online vandaar de vragen.

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 12 oktober 2011 02:39 PM
  [ # 84 ]

Hoofdvestiging Amersfoort en 2e vestiging in Tilburg.

Winst in verbruik is minimaal zowel stad als snelweg ‘win’ je 0,1 ltr/100km. Niet boeiend dus.

Schijnt in tegenstelling tot een hoop tuningboeren wel tuning op maat te zijn, dus per auto.
Er wordt niet een standaard programma overheen gemapt, maar er wordt per individuele auto gekeken wat het beste is en hoe e.e.a. aangepakt gaat worden. Komt op mij allemaal redelijk goed en profi over.

Als er vanuit hier behoefte of wat meer vraag naar is wil ik e.e.a. best eens oppakken en eventueel wat meer vragen stellen nog.

Met name het koppel wordt iets beter ‘uitgesmeerd’ zodat je niet die hele korte boost hebt rond de 1800 toeren (die gelijk weer inkakt), maar een wat langere koppelkromme. Ik denk vooral dat dit voor de snelweg rijders een genot gaat zijn.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 12 oktober 2011 06:31 PM
  [ # 85 ]

152pk en 300nm? Yeah right….
Wat is dat voor sprookje joh!
Als ze dat beweren hebben ze vast ook wel een uitdraai!

Zelfs de 112pk HDI komt na chippen niet aan de 152pk (140pk en 320nm)

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 12 oktober 2011 08:07 PM
  [ # 86 ]

Zij beweren de 112pk op 160 te krijgen met 344nm koppel

Iemand een uitdraai van de 112 of 92 pk diesel ????

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 12 oktober 2011 10:52 PM
  [ # 87 ]

125pk en 280Nm lijkt inderdaad zeker haalbaar, die 152pk???? Maare, t chippen kost relatief weinig en de service is oneindig…klinkt als een goede deal en ook te mooi om waar te zijn….

Ik blijf rustig aan de juiste zijde van de wet rijden Wink

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 13 oktober 2011 08:53 AM
  [ # 88 ]

Ik ben wel benieuwd naar de garantie. Doen ze dat zelf of is dat elders ondergebracht? Als ze het zelf doen en ze gaan een keer failliet dan kan je nergens claimen mocht dit nodig zijn.

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 13 oktober 2011 09:00 AM
  [ # 89 ]

Dit is in ieder geval een vermogenskromme van de stage 1 tuning (125pk en 280nm) van tuning van de 92pk eHDI.

Stippellijn is koppel, gladde lijn is vermogen in pk’s. Blauw is origineel, rood is na chippen.

Let vooral eens op de enorm slechte koppelkromme van de eHDI origineel. Bij 1800/2000tpm een piekje en daarna niets meer. Na tuning blijf je tot aan 3250tpm gewoon 250nm koppel houden.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 13 oktober 2011 09:38 AM
  [ # 90 ]

Ik moet eens proberen of ik dat sprongetje in vermogen en koppel rond de 3100 toeren kan voelen….. Ik weet het niet met dit soort tuning, als er brokken van komen loop je er op leeg. Ik kan echter de garantie niet beoordelen. Lijkt mij alleen pluis als deze inderdaad extern is ondergebracht. Dan nog zou ik de kleine letters door een jurist laten uitpluizen….

Profiel  
 
 
6 van de 19
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook