even snel googlen en je hoort al niet te beste verhalen van de heren. Maar goed, dat hoor je van ziptuning ook niet en die blijven ook massaal chippen.
Is het dan gewoon zwartmakerij, die paar ontevreden klanten tov van velen die tevreden zijn?
die 150pk lijkt me idd een sprookje.
Dadelijk mag je weer fijn wegenbelasting gaan betalen. Dan zal er geen haan meer naar kraaien of je wat meer vermogen hebt gok ik zo. Maar als je het laat doen, laat het dan wel bij een betrouwbare tuner doen denk ik zo… Ik heb het idee dat het allemaal maar mensen zijn die ff snel wat nummertjes omhoog krikken en je weg laten rijden met meer turbodruk, tot het een keertje verrot gaat allemaal.
Nou prima, laat die 150pk dan maar een sprookje zijn. Die 125pk gaan ze wel halen (zie plot vd dynorun). Heb nog een keer contact met ze gehad en ze hebben inmiddels meerdere DS3 eHDI’s onder handen gehad, met allen 125pk op de dyno na afloop.
En als je mijn post hierboven leest, dan lees je dat ze elke auto individueel behandelen en dus niet zomaar een standaard map over je software plaatsen.
Korting gaat bij 2 wagens naar 12% (scheelt dus al bijna 50,-) en bij meerdere wordt de korting ook groter.
Negatieve ervaringen zul je over elke tuner wel vinden. Net als uberhaupt elk product waar je op internet naar gaat zoeken. Zeikerds heb je altijd. Je kunt niet iedereen tevreden maken.
Ik zit het serieus te overwegen, mochten er meerdere zijn, dan hoor ik het wel. Dan kunnen we wellicht gecombineerd die kant op en dat scheelt weer wat duiten.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En de versnellingsbak? Denken jullie dat die sterk genoeg is om 35 pk extra te verwerken?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar hoe chippen ze hem?? Via de OBD? Of gaan ze de chip er uit halen, programmeren en weer erin zetten aka je kan zien dat het open is gemaakt.
Versnellingsbak en koppeling ed heb ik naar gevraagd. Ze garanderen geen extra slijtage omdat alles binnen de toegestane marges blijft. Er zullen dus geen onevenredig grote krachten vrij komen die je koppeling cq bak kunnen verkloten.
Chippen gaat via OBD, dus niet te traceren. Mocht je dealer eventjes fijn een keer nieuwe software er overheen zetten dan ga je terug naar Unlimited en zetten ze jouw eigen gechipte software weer kostenloos terug.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
waterman schreef:En de versnellingsbak? Denken jullie dat die sterk genoeg is om 35 pk extra te verwerken?
Het vermogen zal niet zozeer een probleem zijn.
Het is vooral het koppel wat een bak kan “slopen” en dan ook voornamelijk veel koppel bij hoge toeren.
Je ziet dat de gechipte versie een stuk meer koppel heeft bij hogere toeren, of de bak dit aankan, durf ik niet te zeggen, weet dit namelijk niet van de 5-bak.
De 6-bak van de THP is affabriek berekend op 420nm max. daarna moet je je koppeling vervangen en dan kan hij max 480nm verwerken.
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Hier een filmpje van een DS3 die getuned is,bij ATM.
Je ziet geen uitdraai,over het vermogen?
http://www.youtube.com/watch?v=Utlyy8CaurE
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Tjah wat is verstandig om te doen he. En tot hoever moet je gaan om een beetje “soepeler” te kunnen rijden.
Het beste is om zelf goed na te denken.
Als een chiptuner aanbiedt om je standaard 90pk dieseltje te chippen naar 152pk (60% extra vermogen) dan moet je niet eens twijfelen en niet eens nadenken of je het daar wel wil laten doen.
Niet doen dus.
Je moet kiezen voor een bedrijf wat veel ervaring heeft en realistische (aantoonbare) cijfers noemt.
Je kan rekenen met ongeveer 20% extra vermogen en ongeveer 25% extra koppel.
Let wel; dit alleen bij Turbomotoren. Bij Non-Turbo motoren haal je echt max 10% extra, vaak nog minder.
Mocht je het niet erg vinden dat ze een standaard programma installeren bij je DS3, dan is Ziptuning afdoende.
Mocht je meer wensen hebben en een custom programma willen, dan zal je moeten zoeken naar een bedrijf welke je auto afstelt op een vermogensbank.
Heb zelf ervaring met Autotechniek de Ringsleutel in Hoogkarspel.
Deze heeft mijn Circuit Peugeot 106 Rallye Custom getuned en deze rijdt perfect!
De website stelt echt helemaal niks voor, maar deze man heeft bergen met kennis en doet het eigenlijk maar erbij.
Wel luisterd hij goed naar de wensen van de klant, en noemt hij geen cijfers voordat hij de auto zelf op de testbank heefdt gehad.
Ook blijft hij binnen de veilige marges van een auto en zal hij ervoor zorgen dat de auto vooral veel soepeler gaat lopen.
Bij je e-HDI kan je dan bijv. denken aan 110pk en 280+nm en dan koppel over een breder toerenberijk
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Interessant. Kwam zelf dit tegen: http://link.marktplaats.nl/1001182450. Even verder gezocht: http://dmtuning.nl/chiptuning/citroen/
DS3 1.6 e-HDI van 92 Pk naar 122 pk, 230 Nm naar 289 Nm. Deze maand voor 225 euro. Enerzijds adverteren ze met garantie, in de kleine letters vind ik op de site terug dat je alleen bij de volle (normale) prijs garantie krijgt. Iemand hier ervaring oid mee? De te behalen winst lijkt me opzich niet verkeerd en ook niet teveel, prijs is zeer schappelijk.
Ik had van Beek even gemaild.
behoorlijk bekend onder de mini’s en BMW enz.
Maar ook voor peugeot enz.
de e-HDI hebben ze nog niet gehad, daar moeten ze eerste en DS3 voor hebben langs gehad om te kijken of ze in de software kunnen komen.
Over van beek hoor ik betere verhalen als over wat in dit topic voorbij is gekomen.
wellicht handige informatie voor iemand.
Hallo.
Als eerst ik volg dit bericht met veel interesse.
Een vriend van mij is chiptuning specialist.
We gaan binnenkort mijn auto doen.
Hij heeft deze ehdi nog niet gehad de andere types wel.
Hij heeft ook een bank om een run te doen en kijken wat het vermogen nu is.
Als hij klaar is met mijn software doen we weer een run.
Kijken wat we er dan uit hebben gehaald.
ik zal dan ook een film op youtube plaatsen.
citroen-ds3-ehdi 92pk 230nm nu 121pk 275nm op een vermogensbank
@ Marien,
beek is inderdaad erg goed, en weten wat ze doen.
Vooral voor de mensen met een THP een aanrader aangezien ze al 6 jaar ervaring hebben met de Mini met hetzelfde blok.
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
hallo
Ik ben vergeten zijn web adres er bij te zetten.
http://www.obd-tuning.nl/
Nu kunnen jullie even kijken wat er zoal daar gebeurt.
citroen-ds3-ehdi 92pk 230nm nu 121pk 275nm op een vermogensbank
Even twee dingen over chiptuning:
ik heb mijn 1.6 eHDi afgelopen dinsdag gekregen en inmiddels 500 km gereden.
Mijn eerste ervaringen zijn dat de trekkracht (bottompower) door het hoge koppel van de diesel tamelijk indrukwekkend is. Ik kom uit een auto met 165 benzinepk’s maar heb het idee dat de DS net zo makkelijk optrekt. Is subjectieve waarneming, maar toch.
Mijn aanvankelijke idee om te gaan chiptunen zet ik voorlopig in de ijskast. Natuurlijk is meer vermogen leuk, maar echt niet nodig.
Verder nog iets over de belastingregels met chiptunen: in de wet (Wet BPM) is een bepaling opgenomen die vrij vertaald luidt: ‘als je in de eerste drie jaar de motor in een zodanige staat brengt, dat de CO2-uitstoot hoger wordt dan in de originele staat, moet je alsnog de BPM betalen die bij deze hogere uitstoot zou horen’.
Als waar is wat de chiptuners claimen, dat chiptuning bij gelijke snelheden tot een verminderd verbruik leidt, dan is er dus wat BPM betreft niets aan de hand. Geen hoger verbruik en dus geen hoger CO2-uitstoot.
Maar wat mij betreft zijn de 92pk en het koppel van 230Nm ruim voldoende.