Goedemiddag,
Sinds gisteren ben ik in het bezit gekomen van een c15 diesel. De auto is van 97 en is rood(deels roze)
Nu zijn er een aantal dingen die ik nog aan de auto mag doen alvorens deze goedgekeurd wordt.
Linksvoor blijft de remklauw hangen.
Wiellager rechtsvoor maakt herrie.
Hier en daar roest.
Wat zijn de aandachtspunten van een c15. Ben op het gebied van franse auto’s een nieuweling.
Met name motorisch en carosserie.
Op het moment is de rechterdeur doorgerot. Hier heb ik een deur voor liggen. De motorkap is ook aan zijn eind. Deze heb ik ook nieuw liggen. Moet beide alleen nog spuiten.
Ben inmiddels wel voorzien van 2 visa werkplaatshandboekjes. Waarin de c15 ook deels beschreven wordt.
Wat ik al heb gelezen op het forum is dat de remklauw vaak vervangen wordt, omdat deze toch ernstig aangetast zijn door het vochtgehalte in de (te laat ververste) remvloeistof.
Nu las ik ook dat een remslang vaak slepende remmen kan geven, omdat deze bij verstopping vacuum opbouwd en dus de zuiger niet teruggaat.
Hebben jullie nog tips voor mij?
Op het moment kan ik nog niet aan de auto beginnen, maar dit zal spoedig gebeuren.
Ben bij hbase al een remklauwrevisie set tegen gekomen. En de complete remtang voor iets van 120ex btw.
Zijn de remzuigers los ook verkrijgbaar?
Wiellagerset voorzijde was geloof ik 80ex btw.
Bedankt alvast, groeten Kaj!