beste forummers heb deze olie op de kop kunnen tikken via kennis van mij;Is deze geschikt voor de 1.6hdi 75pk denken jullie?Vraag het maar omdat ze fragiel zijn de turbotjes
Ik denk, dat het altijd lastig is om de juiste olie te kiezen, omdat er zoveel verschillende types / merken olie zijn. Daarnaast zal iedereen zijn eigen keuze / gedachte hebben omtrent het type / merk olie.
Ik zou dus kunnen zeggen; beter wel olie dan geen olie…. maar dat begrijpt iedereen.
Je zou er ook bananen in kunnen stoppen; die smeren namelijk ook! (is bewezen)
Verstandiger lijkt mij, om na te gaan bij uw garage welke viscositeit / verhouding hun normaal in uw Berlingo gieten. Is die hetzelfde, is dat al 1 plus punt.
Daarnaast, havoline is een Texaco product (als ik het goed begreep). Die zullen echt geen geplette bananen sap aan u verkopen.
Dat deze olie mogelijk niet het allerbeste top product is, zou je af kunnen leiden van de prijs / kwaliteit verhouding, echter, ook daarop zullen de meningen verschillen.
Persoonlijk zou ik dergelijke olie ook best durven te gebruiken, maar dan zou ik de olie eerder verversen dan aangegeven.
Al met al is de keuze aan u, en zal de tijd het leren of uw turbo eerder stuk zal gaan hierdoor….
S6