slecht stationair draaien van 2.1 td
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 01 januari 2011 11:17 PM

Op stationair loopt mijn 97 2.1td nogal onrustig.
Ik dacht dat het wat lucht op de leidingen kon zijn maar ik heb alle leidingen,peertje,filterhuis vervangen en er is geen verbetering.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 januari 2011 03:17 AM
  [ # 1 ]

Wat is het stationair toerental? en is het zowel bij een warme en koude motor?
Hoeveel zakt het toerental in, als je op de koppeling probeert weg te rijden?
Bovenstaand heeft te maken met afstelling van de pomp.

Een andere boosdoener zou de EGR kunnen zijn, tenminste als dat er op zit.

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 02 januari 2011 10:56 AM
  [ # 2 ]

het probleem is dat ze tussen de 900 tot 1000 tpm op en af gaat ze blijft dus niet mooie konstant op bv. 900 tpm draaien . en dat terwijl ze in p staat

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 januari 2011 02:36 PM
  [ # 3 ]

Ik zie nu pas dat het een 97er is, daar zit zo een Lucas Epic pomp in, met elektronisch gaspedaal, mogelijk is daar iets mee aan de hand. Heb je de comupter al gereset door de accupolen los te maken, of nog beter, met een Lexia en dan meteen uitlezen.

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 02 januari 2011 09:16 PM
  [ # 4 ]

er zit inderdaad een epic pomp in maar geen electr. gaspedaal zoals op mijn 99 td.
maar misch. toch eens laten uitlezen.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 januari 2011 09:27 PM
  [ # 5 ]

bart, ik denk dat jij denkt dat die elektrisch is omdat er een sensor bovenop zit die het EGR gedeelte regelt. Dus een gewone mechanische Lucas.

En je moet echt even een doorzichtige brandstofslang kopen anders zie je nog steeds niet of er bellen inzitten, want wiebelen in toeren is 9 van de 10 keer lucht.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 02 januari 2011 11:25 PM
  [ # 6 ]

zal ik zeker doen mathijs en ja ik dacht dat het een electr. pomp was.
bedankt

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 03 januari 2011 12:35 AM
  [ # 7 ]

Brandstofpomp blijft natuurlijk wel verdacht.

Ik neem aan dat je gloeibougies goed zijn? Ik had zelf een 2.1td met 1 slechte gloeibougie, en heirdoor liep ie koud heel onregelmatig, maar dit trok snel bij.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook