Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb geen idee of dat busje de boosdoener is, ik heb daar zelf geen ervaring mee. Ik zeg alleen dat het niet de bewegingssensor is. Ik ben benieuwd of het inderdaad het busje blijkt te zijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Hallo Jan,
Ja… dat is voorbarig van mij om te zeggen dat dat de oplossing is.
Maar bij gebrek aan betere ideeën op dit moment, gaan we daar naar kijken.
groet
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Op basis van wat je ervaart kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat allemaal door dat messing busje word veroorzaakt. Dat ding slijt wel natuurlijk en als je een gebruikt ernaast een nieuwe houd zie je een ronde en een wat ovale variant. Maar dat je achtervering daardoor zo gaat springen….
Ik heb ze zelf zowel voor als achter wel eens vervangen en zou het meer in de categorie fine tuning willen plaatsen.
Hielp bij mij ook niet echt veel .
Denk bij jou toch eerder aan een vervuilde hoogteregelaar achter .
Tip: op de brug gymnastieken en ondertussen iemand anders licht op je hoogteregelaar laten tikken om het evt. vuil los te tikken.
Succes,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Daar ben ik weer terug van weg geweest…
Bedankt voor alle reacties.
Net toen ik begon te geloven dat het tòch iets met een of andere accumulator te maken had, maakte ik afgelopen donderdag een ritje over die “testbaan” en wie schetst mijn verbazing dat alles weer goed werkte…
De enige factor die was gewijzigd, was de vochtigheidsgraad…
Het had dagen achtereen geregend hier.
Dat zou toch min of meer wijzen op een elektrische fout, maar wat voor fout dan ???... En daar breek ik nu mijn kop over…
Het zou b.v. een relaiscontact kunnen zijn, maar welk relais zou dit kunnen veroorzaken…??
Morgen ga ik weer naar Amsterdam over die weg, en dan sluit ik mijn Lexia-computer aan zodat ik tijdens het rijden kan zien wat er gebeurt….. als dat probleem er tenminste weer in zit..
Verder sta ik nog steeds open voor suggesties..
groet
LodyJ
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Niet alleen het vochtgehalte ook de hoeveelheid pekel is veranderd. Misschien dat de pekel ergens een elektrisch probleem veroorzaakte. Het gekke is alleen dat ik zou verwachten dat de VC een error zou geven, maar dat was blijkbaar niet het geval.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Hallo Brian,
Nee… de laatste keer dat ik de computer uitlas, gaf ie alleen maar een bewegingssensor-storing aan.
Die heb ik gereset en bij navraag, schijnt dat zo af en toe voor te komen bij de Exclusive, maar waarom… ??? dat weet niemand blijkbaar…
Wel een hoop “natte vinger-werk hoor…
Maar dat van die vochtigheid èn die pekel… dat klinkt erg aannemelijk.
Dat betekent dan waarschijnlijk weer alle relais en contacten nalopen
groet
LodyJ
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Een bewegingssensor is net zo’n soort sensor als de stuurhoeksensor. Als daar éénmaal vuil in zit blijft die geregeld storingen geven. Maar een storing in de bewegingssensor geeft geen harde stand, daar zal het probleem dus niet zitten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dat was mijn gedachte ook… maar wilde het toch even vermelden.
Een andere zaak waar ik afgelopen vrijdag tijdens APK in de garage achterkwam, is dat als de auto in zijn hoogste stand is gezet en de motor wordt afgezet, de achterkant binnen een paar minuten helemaal naar beneden zakt. De voorkant blijft dan gewoon hoog staan.
De auto staat dan in een stand alsof ie zo schuin naar boven wil wegvliegen…<grijns>.....
Dat is dus ook sinds kort…. en volgens mij niet goed..
Mijn eerste reactie op deze zaken is, dat de storing in een of ander hydraulische schakelelement zit….
Wat denk je…??
groet
LodyJ
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik vermoed dat het achterste HA-blok niet jofel is. Er zit daar een klep die ervoor moet zorgen dat er geen LHM stroom van bollen richting hoogteregelaar plaats kan vinden. Als dat klepje (door vervuiling?) niet goed meer afsluit kan je dat inzakken krijgen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Zou datzelfde klepje ook de oorzaak van het extreme veergedrag aan de achterkant kunnen zijn , zoals beschreven in het begin van deze topic…??
groet
LodyJ
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Daar zit ik over te piekeren. Niet direct, maar misschien dat interne vervuiling er ook voor zorgt dat het ergens anders ook mis gaat. Iets als vervuiling kan wel verklaren waarom het soms wel goed gaat en soms niet. Een HA-bol mette weinig druk, of misschien wel met een geklapt membraan, kan het niet soms wel/soms niet doen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Met dat laatste ben ik het helemaal met je eens.
Ik ga nog maar eens naar de tekeningen koekeloeren.
Bedankt zover Brian.
Nu eerst het eten klaarmaken….
groet
LodyJ
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
HHW - A’dam, wat is dan die “testbaan”?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ha die René,
Ja… het klinkt natuurlijk wel wat vreemd, maar mijn garage is in HHW, een roteind weg, maar ze hebben vaak onderdelen voor mijn XM, zijn niet duur en ik ken ze al heel lang.
Ikzelf woon in Heemskerk (vlak bij Beverwijk) en ik ga naar Amsterdam-Noord over de Communicatieweg, een weg die Heemskerk verbindt met de A8. en dáár zitten die drempels in.
Groet
LodyJ
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.