Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zo te zien wel!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
het moet ergens aan vastgemaakt worden hé !
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het gelast moet worden..
Ik denk dat een klemverbinding beter was geweest
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ja, dat kan best inderdaad. met klem….
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En dan nog…..
Als over een paar ja het laatste stuk aan de beurt is slijptol erin en RVS eraan.
Ik zeg ...GOED bezig
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
indd goed bezig!
Ze hebben de rvs pijpen idd gewoon aan de afgeslepen oude pijpen gelast. Allemaal zeer professioneel. Ze zagen de pijpen door achter de middendemper. Vervolgens wordt de oude middendemper verwijderd. Dan nemen ze een standaard rvs demper zonder pijpen. Omdat uit de oude demper 2 pijpen komen en de nieuwe 1 uitgang heeft wordt er een rvs verdeelstuk op maat gemaakt. Aan de voorzijde wordr een rvs pijp gelast. Het is een vrij kleine demper in vergelijking met de oude. Type absorptiedemper: je kan er gewoon doorheen kijken. Hij maakt toch wel wat meer herrie dan origineel. Tot 120 of zo merk je het niet maar richting 140 en sneller volgens mij wel. Blijft echter moeilijk te vergelijken.
vorige week verse 10W40 olie erin plus filter en ook maar weer eens de LHM ververst en filters schoongemaakt. Je merkt echt verschil met sturen bij stilstand en omhoog komen na het starten. Hierna naar de onafhankelijke APK keuring gebracht en helaas: afgekeurd op roest aan de binnenzijde van de achterste remschijven en een CO% van 3,6%, dus net 0,1% teveel. Die roest op de schijven zat er al heel lang; bij iedere APK maakten ze er wel een opmerking over. Roest is ook niet zo gek: het gewicht zit bijna geheel op de voorzijde en bij het remmen doen de achterremmen niet veel.
Bij Tresbeau 2ehands schijfjes gescoord, met nieuwe blokken gemonteerd en de CO inbus bout op de gok een halve slag uitgedraaid. En zowaar: CO% nu 1,6% en de remmetjes weer als nieuw. Nu nog de airco vullen en dan is het weer even rustig.
ps vandaag vond ik de RVS demper niet meer geluid maken dan origineel. Misschien was ik te kritisch.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Wat zijn eigenlijk de APK eisen vwb de CO? Bij mijn auto uit 1984 wordt de CO nooit gemeten….
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat je vraag al beantwoordt is, of bedoelde je het anders?
freek schreef:een CO% van 3,6%, dus net 0,1% teveel.
bij een 84-er ligt de grens op 4,5%. Zo uit mijn hoofd geldt de 3,5% vanaf 1987 als kentekendatum. Mijn auto is in januari 1987 op kenteken gezet maar in de zomer van 1986 geproduceerd. Maar ze kijken alleen naar de op kenteken-datum.
Ik heb de CO schroef ondertussen weer een kwartslag ingedraaid. Bij een warme motor en bij dit warme weer slaat hij bij 1,5% de eerste paar honderd meter af als hij een tijdje geparkeerd heeft gestaan. Beetje rijker doet wonderen.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Dat is nu het vreemde…. mijn auto wordt totaal niet aan een meetapparaat voor CO gehangen… Gebeurde vroeger wel. Maar bij mijn huidige garage gebeurt het niet.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
freek schreef:Die roest op de schijven zat er al heel lang; bij iedere APK maakten ze er wel een opmerking over. Roest is ook niet zo gek: het gewicht zit bijna geheel op de voorzijde en bij het remmen doen de achterremmen niet veel.
Af en toe een paar keer stevig remmen misschien, en van te voren voor de APK ? zijn zeer weer ontroest. Of was dit echt te erg ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ik verwachtte niet dat een paar keer stevig remmen zou helpen. Met 4 of 5 inzttenden zouden de achterremmen misschien meer belast worden. Anderzijds was het al enige jaren een aandachtspunt en had het verroeste deel al forse putten. Het waren ook alleen de binnenzijden en de blokken sleten dus ook ongelijk. Een keer de boel demonteren en scboonmamen plus nieuwe blokken en goede schijven kon ook geen kwaad. De zuigers kon ik gemakkelojk terugduwen dus vast zat het niet. Hopelijk slijten beide zijden nu wat gelijkmatiger. De afkeur vond ik eerlijk gezegd wwl twijfelachtig: max 50% van de hoogte vd schijf waarover het blok aangrijpt mag verroest zijn. En meer was het zeker niet.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik had dit met m’n vorige CX. Maar eens aan de garagehouder gevraagd: remt het ding nu minder betrouwbaar? Antwoord was nee. Toen heb ik het eens mooi zo gelaten, was bij mijn auto toen ook nog geen afkeurpunt. Gezien de last afhankelijke remmen van de CX is het ook eigenlijk niet te voorkomen, in elk geval niet met een rustige rijstijl.