ik moet dus de rubber remleidingen vervangen. Vraag: moeten dit speciaal tegen LHM bestendige leidingen zijn of voldoen universele van de goede lengte?
update: de remslagen zijn besteld via mijn adresje (bogamat) in den bosch bij ruigrok in abbenes. Verder heb ik nu een 35mm dop besteld op internet voor de aandrijfassen(gereedschapland.nl). 35mm is wel een heel erg incourante maat…
De hoesjes voor de fuseekogels zijn inderdaad gewoon te koop. Bogamat heeft ze in 6 maten en daar moet de goede bij zitten.
Nu alles binnen krijgen en dan kan ik aan de slag.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Doe je best
Nou, ik vanmorgen begonnen met m’n best te doen. De 35mm dop was binnen evenals de remslangen. De prijs hiervan viel heel erg tegen. Stom dat ik geen prijsopgave had gevraagd bij Ruygrok. Twee slangetjes voor 78,- samen. Stuk duurder dan CX Basis. Via Ebay.de heb je ze al voor minder dan 40,-. Dat weet ik dus ook weer.
Spannend is altijd weer of alles een beetje los wil. Maar met een 2m lange verwarmingsbuis als verlengstuk en een beetje beleid was de 35mm moer zo los. De onderste fusee leek erg tegen te gaan vallen omdat ik de met een niet passende kogeltrekker in de weer ging. Tot hij er zo onderuit viel omdat hij vast zit met 2 boutjes… Weer wat geleerd. Vervolgens met een 24mm dop geprobeerd de bovenste fuseekogel los te krijgen. Maar natuurlijk ging deze meedraeien. Gelukkig lukte het met een 8mm steeksleutel op het uiteinde en een ringsleutel. Toen kwam hij zo los. Hoesje was inderdaad niets meer van over maar de kogel voelt nog perfect aan. Toen de remslang verwijderd; aan 1 kant dicht hij af met een koperen pakkingringetje en aan de motorzijde zit de normale HD leiding met een rubbertje. Kortom: alles aan 1 kant los; nu de rubberhoes halen en dan kan die kant weer in elkaar.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
valt dus tot nu toe niet tegen !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
eerste tegenslag: de remslangen zijn niet goed. Ze hebben het juiste typenummer maar de boring voor de hd leiding heeft een verkeerde diameter. Zal wel een fabricagefout zijn..
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dit is toch een aftermarket product ?
je mag er van uit gaan dat niet alle aftermarket producten zomaar direct kloppen…...
mischien is ‘t een leiding voor een andere CX uitvoering ??
kan nog steeds een fabricage fout zijn…..
en nog een tegenslag - nu moet je op de fiets nieuwe leiding halen ......?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
ik kon vanmorgen nog even de tweede auto gebruiken, maar die is vanmiddag helaas nodig. Dus nu op de fiets…
Tweede tegenslag: mijn automaterialenzaak had fuseekogelhoesen met de goede bovendiamter maar mijn CX heeft aan de onderzijde van de hoes ook een metalen schijf met een diamteter van 29mm en die had mijnautomaterialenzaak nooit gezien.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat is brak !
tijd voor een adres die wel weet wat je nodig hebt, en het ook heeft !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Vanavond kunnen we weer verder. Hydraulique had remslangen die wel passen en twee gebruikte fuseekogelhoezen. Waterman heeft ooit hier gemeld dat hij bij Brezan een ‘zak’ hoezen had gehaald. Ben toch wel benieuwd wat dat voor hoezen waren want de CX heeft wel hele aparte.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
freek schreef:Tweede tegenslag: mijn automaterialenzaak had fuseekogelhoesen met de goede bovendiamter maar mijn CX heeft aan de onderzijde van de hoes ook een metalen schijf met een diamteter van 29mm en die had mijnautomaterialenzaak nooit gezien.
Tja,
dat probleem heb ik dus ook al bij 3 zaken gehad, de bovendiameter is geen probleem maar de onderdiameter….... ik denk dat we ze gewoon bij waterman moeten bestellen
Mark
CX 2000 pallas ‘78
En ja hoor, weer een ‘probleem’: alles ging voorspoedig en ik had net met mijn zoontje de rem ontlucht en wilde ‘klaar’ zeggen, zie ik een plasje onder de auto. De remleiding die ik los had gehad had met bewegen net de doodsteek gekregen. Zag er nog best goed uit maar toch blijkbaar doorgeroest waar hij tegen het subframe loopt. Dus nog een klusje erbij: plm 80 cm leiding vervangen tot het abs verdeelblok (ik vermoed in ieder geval dat dat het is).
Toch wel sterk: ieder keer als ik aan de leidingen kom heb ik een lekkage. Een wonder dat ik nooit stilsta….
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
da’s mooi pech hebben, maar als je eraan komt gaat het kapot en zolang je hel laat zitten blijkt het jaren te werken zonder problemen, en je moet maar zo denken die gaat voorlopig niet meer kapot en controleer de andere dan gelijk ook ff voor je echt een keer met zoiets stilstaat.
Succes en morgen weer verder neem ik aan
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
freek schreef:Vanavond kunnen we weer verder. Hydraulique had remslangen die wel passen en twee gebruikte fuseekogelhoezen. Waterman heeft ooit hier gemeld dat hij bij Brezan een ‘zak’ hoezen had gehaald. Ben toch wel benieuwd wat dat voor hoezen waren want de CX heeft wel hele aparte.
O! Was dat JOUW vrouw & kind vanmiddag?! En jouw VW bussie!
Grappig… ik vond het al zo toevallig dat iemand anders ook precies hetzelfde nodig had als waar jij mee bezig was. Sjors zei dat het voor iemand “in den Bosch was” en ze hoefde geen naam op de bon, dus vandaar dat het belletje nu pas gaat rinkelen.
Lullig dat die stalen leiding nu gebroken is, maar je moet maar zo denken: beter nu dan onderweg!!!!
Prijs van de remslang is gewoon catalogusprijs hoor. Ik denk dat CX Basis nog een heel stel NOS heeft liggen en dat ze daarom goedkoper zijn. Die van Bosch hebben zelfs ‘n verkoopprijs van € 40,80 ex BTW!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Mark Gielen schreef:Succes en morgen weer verder neem ik aan
Je morgen weer verder. De leiding was in ieder geval zo verwijderd. Het blijft een avontuur, sleutelen aan een CX. Meestal ben je hoogstens de helft van de tijd werkelijk aan het sleutelen. De rest van de tijd ben je onderweg op jacht naar onderdelen of aan het bedenken hoe je iets aanpakt.