Goeden avond
ik heb al een paar keer gehad, dat mijn GTI in deze kou probleemloos starten, alleen als ik zeg maar na 20 minuten rijden, hem dan ff tien minuten stil zetten, hij niet meer aan slaat.
waar zou dat aan kunnen liggen
alles draait rond, heb alleen het gevoel dat er geen ondsteking is, is dat een teken dat de kontaktpunten of bobiene of de verdeler slecht is,
heb ook iets gelezen over relais, welke zou ik daarvan moeten kontroleren
ik ben een dummie, maar denk dat de garage me op hoge kosten zal jagen, en dat is de auto niet waard denk, maar dit probleem is wel lastig, want ik vertrouw hem nu niet zo
groet
baco
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De ontstekingsmodule? Deze zit bij jou waarschijnlijk op de ontsteking, bij de verdelerkap. Zie hier:
Links naast de verdelerkap, met de 2 grijze schroefjes. Lijkt je motor op dit model? Want dan zou ik inderdaad ook aan de ontsteking denken.
bedankt voor je reaktie
maar ik heb een ander type blok
zit niks op dat oranje kastje naast het blok
mijne is uit 1988
hij start nu wel maar loopt raar, niet lekker lijkt wel of de benzine toevoer verstot zit, loopt onregelmatig van 1000 tot 4000, als ik vol gas geef loopt hij wel maar als je gas los laat voel je weer onregelmatig heid
vast een duur grapje om het te laten onderzoeken, of kunnen het verstopte injectors zijn??
(zijn die te reinigen??)
Onregelmatige loop is vaak de ontstekingsmodule. Hoeft niet de module zelf te zijn, maar als de stekker behoorlijk vervuild is, loopt de motor ook bepaald niet jofel. Het is trouwens toch aan te raden om bij dit soort problemen eerst alle stekkers eens na te kijken en goed schoon te maken, voor je allerlei dure onderdelen gaat kopen. Denk ook aan valse lucht als een mogelijke oorzaak, dus check de luchtslangen ook even.
Wat je injectoren betreft, is het aan te raden om af en toe bij een tankbeurt wat injectorreiniger aan je benzine toe te voegen. Die houdt de zaak redelijk schoon.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De ontstekingsmodule zit bij jouw type motor volgens mij op een ijzeren plaatje, rechts tegen het schutbord (als je voor de auto staat).
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tekst, zie Vermond
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Toch aardig van McDean dat hij even de motor eruit haalt zodat we het nog beter kunnen zien!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
het was even 2 min werk, maar het is gelukt.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Twee minuten! Waar kan ik je bellen als ik zo’n klus heb?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat ligt eraan, of je een mobiel hebt of niet.
(het koste me 2 min om de foto`s op te zoeken, zie tijd reactie van Vermond en die van mij)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Volgens mij is het verschil tussen 36 en 37 maar 1 minuut.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tussen 30 en 32 dan?:)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik moet vroeg in de ochtend niet op het forum gaan reageren. Ben dan nog niet helemaal wakker.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
bearwil schreef:Onregelmatige loop is vaak de ontstekingsmodule. Hoeft niet de module zelf te zijn, maar als de stekker behoorlijk vervuild is, loopt de motor ook bepaald niet jofel. Het is trouwens toch aan te raden om bij dit soort problemen eerst alle stekkers eens na te kijken en goed schoon te maken, voor je allerlei dure onderdelen gaat kopen. Denk ook aan valse lucht als een mogelijke oorzaak, dus check de luchtslangen ook even.
Wat je injectoren betreft, is het aan te raden om af en toe bij een tankbeurt wat injectorreiniger aan je benzine toe te voegen. Die houdt de zaak redelijk schoon.
hoe maak je de stekers schoon, loshalen lucht in blazen en weer in me kaar? of beter wd40 inspuiten??
of moet je echt met een staalborstel de stekkers schoonmaken?
is het spul wat ze bij halforts verkopen goed?? om je injectoren te reinigen, (weet ff het merk niet)
McDean schreef:http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4LXPIJP.jpg
tekst, zie Vermond
top, volgens mij zit die op de slang die tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk zit,
zal morge ff een plaatje schieten, als de zon schijnt
heeft een bx gti ook een benzine filter?? zoja waar ziet deze? om te kijken of die vuil is, of is het slim om zo ding er tussen te zetten als deze er niet zit (dan weer de vraag waar )