2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
startproblemen bij warme motor van een 1.9 gti K6 uit 1989
jacobaco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 03-11-2010

Gepost: 05 januari 2011 02:56 PM
  [ # 16 ]
bearwil schreef:

ik moet vroeg in de ochtend niet op het forum gaan reageren. Ben dan nog niet helemaal wakker.

mooie velgjes zitten er onder je bx, wat is daar de maat van??

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 05 januari 2011 03:04 PM
  [ # 17 ]

Beste is om een busje contactspray te kopen bij electronica- of autohandel en dit op de contacten spuiten. De stekker op de ontstekingsmodule van mijn 16V was echter zo zwaar vervuild dat ik met een heel puntig mesje eerst er allerhande drab uit heb gepulkt voor ik de spray kon gebruiken. Daarna liep de wagen overigens weer perfect, wat eerder bepaald niet het geval was. Als het schoonmaken van deze stekker niet helpt, ga je vervolgens de andere af in het ontstekings- en injectiesysteem. Ik weet niet of dit bij jouw type motor ook het geval is, maar onder de accubak kan er een zitten die je snel over het hoofd ziet maar alles zo’n beetje aanstuurt, schoonmaken en goed aandrukken wil ook wel eens helpen.
Benzinefilter zie je vanzelf zitten als je de motorkap opent, cylindervormig doorzichtig plastic geval dat in je benzineleiding is geplaatst. Een keer een schone erin zetten is altijd goed, maar ik denk niet dat dit de oorzaak is van je problemen.
Injectorcleaners zijn er van verschillende merken. Bij de Halfords, Praxis of vrijwel elk pompstation te koop.

Wat mijn velgen aangaat ben je een witte raaf op dit forum, want van de meesten krijg ik op m’n donder dat ik de originele heb vervangen door eveneens 14 inch lichtmetaal. Dus bedankt, eindelijk een medestander.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 januari 2011 04:07 PM
  [ # 18 ]

Je benzinefilter zit bij de pomp, bij het rechterachterwiel/reservewiel etc.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 05 januari 2011 05:15 PM
  [ # 19 ]

Ah, heeft Citroen weer iets aparts. Bij m’n 1600 zat hij trouwens gewoon bij de carburateur.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 januari 2011 06:12 PM
  [ # 20 ]

Injectiemodellen hebben het filter altijd bij de pomp, dus bij de tank.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 januari 2011 06:13 PM
  [ # 21 ]

Dat komt omdat de pomp daar op de nokkenas zit. De injectiemodellen hebben allemaal het filter bij de pomp zitten (voor zover ik weet).

Profiel  
 
jacobaco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 03-11-2010

Gepost: 06 januari 2011 12:29 PM
  [ # 22 ]

dit is mijn blok

maar stekkers schoon gemaakt, nog steeds het zelfde grrrr
de kat werd helemaal rood, moet ik die er maar ff uitslopen

nog meer plaatjes
wat is dit? (die veer??

deze stekker heb ik ook los gehaald, dag er goed uit..

heb de oranje verdeel kap ook schoongemaakt,
zag er wel wat versleten uit, maakt dat wat uit??
(bedoel die kopere staafjes aan de binnenkant)

Profiel  
 
jacobaco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 03-11-2010

Gepost: 06 januari 2011 12:42 PM
  [ # 23 ]


ff een ander vraagje, bij pijl A is toch die belangrijke stekker??
bij pijl B zit een vuldop, deze zit normaal vast aan het blok, bij mij is het steuntje afgebroken, is dat erg?
bij pijl C zit een lossen stekker, waar is die voor?
bij pijl D zitten ook losse stekker, waar zijn die voor?
groetjes

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 06 januari 2011 01:15 PM
  [ # 24 ]

Deze GTi is toch uit ‘88? Motor lijkt met dat platte inlaatspruitstuk toch wel heel erg op een latere, schone serie 2 motor, of vergis ik me hier heel erg. Als dit het geval is, moet er ook een ecu in zitten die je kunt laten uitlezen om te zien waar de fout zit. Het ding waar je de kap vanaf hebt gehaald, is de luchtmassameter, duur ding (nieuw rond de 400 euro), dus zoveel mogelijk vanaf blijven. Als die verdeelkap echt versleten is, dan kan die ook voor aardig wat problemen zorgen, maar is zo moeilijk te zeggen of dit hier ook het geval is.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
jacobaco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 03-11-2010

Gepost: 06 januari 2011 02:05 PM
  [ # 25 ]
bearwil schreef:

Deze GTi is toch uit ‘88? Motor lijkt met dat platte inlaatspruitstuk toch wel heel erg op een latere, schone serie 2 motor, of vergis ik me hier heel erg. Als dit het geval is, moet er ook een ecu in zitten die je kunt laten uitlezen om te zien waar de fout zit. Het ding waar je de kap vanaf hebt gehaald, is de luchtmassameter, duur ding (nieuw rond de 400 euro), dus zoveel mogelijk vanaf blijven. Als die verdeelkap echt versleten is, dan kan die ook voor aardig wat problemen zorgen, maar is zo moeilijk te zeggen of dit hier ook het geval is.

foutje
mijn BX is uit 3 april 1989, maar het kan zijn dat er een ander blok in gegeaan is,
zal ff naar het bloknummer zoeken, kan je daar aan zien hoe oud een blok is?
chassisnr is vf7xbey0000ey1539
type BX 19 GTI K6

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 januari 2011 07:19 PM
  [ # 26 ]

Hallo jacobaco,

leuk dat je zo’n BX enthousiast bent.
Vervelend dat je auto een probleem heeft.

Goed, dat waren de beleefdheden. Ik zie aan je reacties en je foto’s dat je nog niet veel weet van auto’s in het algemeen en van BX-en in het bijzonder. Mijn tip: regel eerst eens een goed werkplaatshandboek, ga daarin neuzen en zoek onderdelen aan de hand van het boek op in de auto. Ga dan gestructureerd te werk. Eerste vraag bij motorstoringen is: krijgt ie benzine, krijgt ie lucht en geen valse lucht, krijgt ie vonk. Als dat allemaal goed is ga je verder zoeken.

Nu ben je er maar naar aan het raden, hetgeen op z’n zachtst gezegd de boel niet beter zal maken. Verder maak je onderdelen open die je NOOIT mag openmaken als je niet weet wat je doet. Duidelijk voorbeeld is je luchtweger, waarvan jij denkt dat het de ontstekingsmodule is. Kom je er echt niet uit, vraag dan of iemand van hier met je wil meekijken.

Bovenstaande is niet lullig bedoeld, dus vat het alsjeblieft ook niet zo op!

Succes.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 06 januari 2011 07:33 PM
  [ # 27 ]

@ Hilko,
Heb ik gelijk met mijn idee dat dit een schone type 2 GTi motor is? In dat geval kan hij zijn ECU beter even laten uitlezen.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 januari 2011 07:58 PM
  [ # 28 ]

Ik denk dat het een schone GTi is, maar met een kenteken, of nog beter, een ORGA-nummer weet ik meer.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 06 januari 2011 08:42 PM
  [ # 29 ]

Nou zegt dat ook niet alles, want als je bij mijn GTi het kenteken invult, vind je dat het een schone GTi is, maar er ligt toch een vuile motor in. Omdat het topic over een GTi uit ‘88 gaat, ben ik ervan uitgegaan dat we te maken hadden met een vuile en heb dus niks over het uitlezen van ECU’s gezegd. Door de andere vorm van het inlaatspruitstuk krijg ik nu het donkerbruine vermoeden dat we toch met een schone te doen hebben, zeker als hij ook nog eens een Bosch Motronic in plaats van de L-Jetronic injectie heeft. Want dan is het simpel: eerst laten kijken of de ECU foutcodes geeft en die oplossen.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 06 januari 2011 08:51 PM
  [ # 30 ]

Schoon heeft U9 als milieu-code op het kenteken. Deze heeft K6, maar een D6A zie ik er ook niet echt in? Die heeft geen LMM. Een DKZ heeft de bobine op tussen 2e en 3e cilinder op het inlaatspruitstuk zitten. Dat is in ieder geval bij mij zo.

Verder beginnen met de basis van zoeken een trail en error is ook niet echt handig en daar loop je ook op vast uiteindelijk.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook