Rode lampjes
Dicksxantia
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-02-2010

- Xantia 1.8 i X
Gepost: 04 januari 2011 05:41 PM

Bij mijn Xantia, als ik hard moet remmen, gaan de lampjes 1 sec. branden, een flits zeg maar, het betreft het STOP lampje, en de lampjes daar langs!

RIJD NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN…....!

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 04 januari 2011 05:52 PM
  [ # 1 ]

Kijk als eerste even je LHM niveau even na, het rode parapluutje tussen de lijntjes in de hoogste stand.

Joop.

Profiel  
 
Dicksxantia
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-02-2010

- Xantia 1.8 i X
Gepost: 04 januari 2011 05:55 PM
  [ # 2 ]

Is dat de hydraulische vloeistof?

RIJD NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN…....!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 januari 2011 05:56 PM
  [ # 3 ]

Ja. Die vierkante zwarte tank achterin de motorruimte aan de bestuurderskant. Om te peilen auto in de hoogste stand zetten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 04 januari 2011 06:02 PM
  [ # 4 ]

Klopt, wat Derk hier aangeeft.
Ik heb het zelfde gehad met het bochtenwerk, LHM olie bijgevuld en alles was verholpen.

Wel de komende tijd regelmatig controleren m.b.t. eventuele lekkende slangen.

Joop.

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 04 januari 2011 07:32 PM
  [ # 5 ]

Het motoroliepeil kan ook zeer laag zijn!
Heb dit als automonteur al diverse malen meegemaakt.
Wanneer het een 8V motor betreft: peil niet een maal, maar liefst twee of drie keer en tussendoor de peilstok steeds goed afvegen.
Ik heb al vele keren meegemaakt dat de eerste keer de peilstok maximum aangeeft, maar na een paar keer herhalen de peilstok nagenoeg droog blijft en er ineens 3,5 liter olie bij moet!

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 05 januari 2011 02:27 AM
  [ # 6 ]

Rotte voorraadbol kan het ook nog zijn. Hard remmen en dan is er korte tijd een drukdaling door plotselinge lhm vraag. Voorraadbol vangt die niet op, pomp kan het zosnel niet “aanvullen” en de lampjes branden heel kort, omdat de pomp natuurlijk wél zijn werk doet.

Profiel  
 
Dicksxantia
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-02-2010

- Xantia 1.8 i X
Gepost: 05 januari 2011 08:51 AM
  [ # 7 ]

Het LHM peil, auto in de hoogste stand, is ver beneden peil, dus word eerdaags bijgevuld en gecontroleerd op lekkage.

RIJD NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN…....!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook