Hallo,
ik heb 2 maand geleden een andere radio in mijn Xsara Picasso HDI 2005 geinstalleerd.
Daarvoor heb ik de gele en rode voedingskabel moeten wisselen.
De auto heeft de laatste 8 maanden voornamelijk kleine afstanden gedaan en sedert kort krijg ik meerdere foutmeldingen te zien:
motorsturing problemen, ESP die afslaat (voornamelijk bij koude temperaturen en bij het rijden op ijs), ...
Oa krijg ik de D208-foutmelding (can-error)
De motor zou eens moeten gekuist worden volgens mijn garagist (een van de foutmeldingen heeft te maken met de N75-klep). Een testrit toont niets verdachts qua vermogenverlies of uitstoot. Wel werd de historiek van fouten gewist (7x bij motormanagement, 1x bij ESP ondanks verschillende vermeldingen op de middenconsole). Na deze ingreep heb ik opnieuw enkele keren dezelfde foutmeldingen gekregen.
Zouden deze fouten kunnen in verband gebracht worden met de installatie van die andere radio?
Uiteraard zal hij moeten gekuist worden maar misschien kan dit er ook mee te maken hebben?
Let wel: de foutmeldingen gaan enkel over de ESP of motorstoring.
Alvast bedankt voor de reactie!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89