13 van de 25
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
J-W`s DS3 Sho Chic 1.6 Vti LPG G3 Te koop!
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 augustus 2011 06:02 PM
  [ # 181 ]

Wat een beunwerk bij zo’n prachtige nieuwe wagen. Jammer.

Profiel  
 
jekaba
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-2007

Gepost: 01 augustus 2011 06:19 PM
  [ # 182 ]
waterman schreef:
jekaba schreef:

Ziet er super uit. Klasse. Ik zou een bedrijfje beginnen. Top. bravo

Ja, vooral dat isolatietape, speakerdraad en die half versmeulde blauwe draad zien er zeer professioneel uit haha. Ik weet zeker dat Citroën zondermeer de garantie met 2 jaar gaat verlengen na deze prachtige modificatie….

Waarom zie ik dat soort dingen “gewoon” niet. huh
Ik reageer voorlopig nergens meer op. nono Ik kan het toch niet goed doen. argue

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 01 augustus 2011 06:34 PM
  [ # 183 ]

inderdaad speaker draad, er gaat gewoon stroom doorheen dus wat boeit t?

Inderdaad isolatie tape, ik moet de gesoldeerde verbindingen toch weer isoleren, dus wat is er mis mee?

Inderdaad de 3 weg van de achterkant, dat maakt het ds embleem een stuk strakker, VIND IK!

Ik snap niet waarom gelijk alles word afgekraakt? Misschien eerst om toelichting vragen en dan oordelen, dat houd t forum volgens mij iets gezelliger!

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 augustus 2011 07:25 PM
  [ # 184 ]

Volgens mij kun je er nu op wachten dat je electronica problemen gaat krijgen i.v.m. Multiplex confused

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2011 07:31 PM
  [ # 185 ]
j-wvb schreef:

inderdaad speaker draad, er gaat gewoon stroom doorheen dus wat boeit t?

Dat het er gewoon niet uitziet. Een stukje draad van de brezan had je de kop niet gekost

j-wvb schreef:

Inderdaad isolatie tape, ik moet de gesoldeerde verbindingen toch weer isoleren, dus wat is er mis mee?

Isolatieband laat los, is niet hittebestendig en laat ook vocht door. Je had veel beter krimpkous kunnen nemen als je toch aan het solderen bent geweest.

j-wvb schreef:

Ik snap niet waarom gelijk alles word afgekraakt?

Omdat het er:
1) niet netjes uitziet
2) niet veilig is, want dat isolatietape voldoet echt niet
3) wel eens aan de gevolgen voor de fabrieksgarantie gedacht….?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2011 07:33 PM
  [ # 186 ]
jekaba schreef:

Waarom zie ik dat soort dingen “gewoon” niet. huh

Omdat je niet zo’n getraind oog hebt als enkele mods hier misschien? Dat is geen verwijt overigens, maar je moet ook niet vergeten dat een aantal mods hier zelf uit het autovak afkomstig zijn Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 01 augustus 2011 07:37 PM
  [ # 187 ]

Maar die tuimelschakelaar met 0/1 op het dashboard vind ik dan wel weer zeer stijlvol.

Echt ontzettend “2011”!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 01 augustus 2011 08:31 PM
  [ # 188 ]
waterman schreef:
j-wvb schreef:

inderdaad speaker draad, er gaat gewoon stroom doorheen dus wat boeit t?

Dat het er gewoon niet uitziet. Een stukje draad van de brezan had je de kop niet gekost

j-wvb schreef:

Inderdaad isolatie tape, ik moet de gesoldeerde verbindingen toch weer isoleren, dus wat is er mis mee?

Isolatieband laat los, is niet hittebestendig en laat ook vocht door. Je had veel beter krimpkous kunnen nemen als je toch aan het solderen bent geweest.

j-wvb schreef:

Ik snap niet waarom gelijk alles word afgekraakt?

Omdat het er:
1) niet netjes uitziet
2) niet veilig is, want dat isolatietape voldoet echt niet
3) wel eens aan de gevolgen voor de fabrieksgarantie gedacht….?

kijk, daar hou ik van!

Een onderbouwde reden! Van de tape wist ik niet, ik zit niet in de electro of auto mobiel branche.

Ik ga dit aanpassen zodat t wel veilig is, maar dan heb ik gelijk een vraagje erbij,
de bestaande schakelaar heeft een stekker zodat deze normaal los gemaakt kan worden, hoe zou ik het beste een stekker kunnen maken in de nieuwe kabel?

Over de 0/1 tuimelschakelaar, als je met wat beters kunt komen hoort ik t graag, de plaats hiervoor is zeeer klein!
Als er zomaar een opmerking word gemaakt vind ik dat jammer, als je dan met een alternatief komt vind ik het alleen maar relaxed dat er mee gedacht word!

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 01 augustus 2011 09:24 PM
  [ # 189 ]

Joh, trek het je niet aan, de heren zijn misschien wat hard in hun oordeel maar zeg nou zelf… het is wel een beetje ondoordacht he?

Anyway, als je dan al zo nodig op zo’n manier wil ingrijpen op je boordsystemen, zorg er dan voor dat het ook nog een beetje professioneel gebeurt. Onder de motorkap gebruik je kabels die daar ook geschikt voor zijn; bij Brezan of op de sloop kunnen ze je zo verder helpen. Gewone luidsprekerkabel is niet geschikt voor hoge temperaturen (en onder het motorkapje van de DS3 wordt het echt snel heet!) en is waarschijnlijk niet bestand tegen olie en soortgelijke vloeistoffen.

Verder: nooit solderen! Soldeerverbindingen die continue onder mechanische belasting staan (trillen!) gaan uiteindelijk kapot, de kans is groot dat de draad afbreekt op de grens waar de tin in de kabel niet meer doordringt. Er zijn niet voor niets klemmetjes voor verkrijgbaar, eveneens bij Brezan of gewoon bij de DHZ zaak.

Het gebruikte schakelaartje lijkt me wat klein, ik heb de achterkant natuurlijk niet gezien maar ik vermoed dat je de draad ook zo gesoldeerd hebt op de contacten? Zie boven, dat gaat afbreken. Vervang die schakelaar liever door een standaard schakelaar en gebruik ook hier degelijk klemmateriaal.

Mijn advies: zo snel mogelijk (laten) herstellen. Je elektronica gaat dit soort “modificaties” niet leuk vinden op den duur en je dealer al helemaal niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2011 09:30 PM
  [ # 190 ]

Wat stel je anders voor dan solderen Confused

Solderen met kripkous lijkt mij de beste oplossing.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2011 09:33 PM
  [ # 191 ]

Nee, hij heeft wel gelijk. In een auto wordt over het algemeen niet gesoldeerd om de genoemde reden. In een auto gebruik je klemmen. Al dan niet geisoleerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2011 09:34 PM
  [ # 192 ]

Dat begrijp ik wel. Maar soms heb je denk ik weinig keuze…

Al brengt dat mij wel op een idee voor een probleem dat ik zelf heb Rolling Eyes

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 01 augustus 2011 09:37 PM
  [ # 193 ]

Waterdichte AMP-knijpstekkers geven dan de voorkeur. Klemmen klinkt niet zo prettig, want dan denk ik zelf al snel aan scotsch-blokjes.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 01 augustus 2011 09:51 PM
  [ # 194 ]

Klemmen is misschien niet de juiste term, ik bedoel inderdaad aangeknepen stekers (AMP/Tyco, Molex, noem maar op). Maar ja, die klemmen ook Very Happy

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 augustus 2011 10:28 PM
  [ # 195 ]

Ik zal als elektro-er dan nog een duit in het zakje doen. Soldeer verbindingen zijn erg sterk en fout ongevoelig. Het blijft jaaaren heel als de draad niet trilt, dus al je de draad vast kan zetten/ lijmen oid werkt het perfect. Gebruik krimpkous als isolatie.
De lage stromen van de leds maken een kleine schakelaar mogelijk. no problem..
Of de boord elektra op zn pan gaat kan ik niet beoordelen. Ik zou het alleen niet gokken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
13 van de 25
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook