Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
ik heb gisteren ook voor t eerst getankt met de vti en zat toch al aan de 1op15 en nu staat die al ruim op 1op16, veel snelweg lekker rustig.
En ik vind de schakel indicator een goeie aanwinst! Ik hou me er bijna altijd aan, maar dat is ook meer voor t persoonlijke gevoel.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Zo, ik ben weer helemaal blij.
Gisteren ochtend de DS3 bij de dealer gezet en gisteren avond weer opgehaald.
Stuur staat weer perfect recht bij rechtuit rijden dus heb ik buiten de schakelindicator niks meer aan te merken
Kreeg trouwens een DS3 1.6 VTI mee maar dat rijdt toch wel even heel erg anders.
Des te blijer was ik met m’n eigen DS3
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 141
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Geniet er van! Voor mij is het een goede reminder om vooral niet in die THP te stappen, ik ben nu nog erg in m’n nopjes met de 1.6 VTi
Vanochtend om 10:00 uur bij Autotechniek de Ringsleutel in Hoogkarspel geweest om eens te kijken of mijn DS3 wel aan het opgegeven vermogen van de Fabriek zou komen.
Alhoewel ik geen twijfel had dat het vermogen er wel was had ik niet het idee dat het zo goed uit zou pakken.
Hierbij wat meetgegevens:
- Gemeten in 4e versnelling (i.v.m. 6 bak)
- Gemeten met 15% aandrijfverliezen
- Gemeten vermogen: 169,1 pk @ 6262tpm
- Gemeten koppel: 280nm @ 2522tpm
Waarbij de volgende kanttekeningen:
Vanaf 4250tpm tot 6600tpm is er altijd meer dan 160pk aanwezig.
Vanaf 2000tpm tot 4250tpm is er altijd meer dan 265nm aanwezig. (180nm @ 6600tpm)
De begrenzer zit hierbij op 6600tpm.
Al met al een zeer mooie waarde lijkt mij.
Wel zie je in de grafiek goed dat de turbodruk steeds constant gehouden wordt door de ECU, je ziet hem constant terugregelen.
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wellicht een idee om van die grafieken (als je ze uitgedraaid hebt) een foto te maken en ons hiermee te plezieren?
Ik krijg de grafiek nog per mail gestuurd in een BMP bestand, dus dat komt wel goed.
Mocht het er maandag nog niet zijn dan scan ik de uitdraai in op m’n werk
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Hier zat ik dus ook al aan te denken maar dan natuurlijk met de VTI, en dan straks t verschil met luchtfilter en zo.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Dat is ook de reden dat ik een soort van 0-meting wou doen!
Ben in de loop van de tijd ook van plan om wat aanpassingen te doen.
- Luchtfilter vervangen voor een ITG vervangingsfilter
- Waarschijnlijk een complete turbo-back uitlaatlijn met sportcat
- Chiptuning
Ook moet de auto iets omlaag, dus daar komen H&R -25mm verlagingsveren voor.
Voor de rest wat kleine dingen
- Ramen aan de voorkant tinten
- Xenon verlichting plaatsen
- Knipperlichten vervangen voor chromen bolletjes
Denk dat hij dan wel heel erg af is en helemaal naar mijn eigen smaak
Hierbij de uitdraai
Sinds afgelopen zaterdag is de DS3 voorzien van een ITG vervangingsfilter.
Ben hiervoor naar Beek Autoracing geweest.
Eenmaal daar aangekomen bleek dat ze eigenlijk gesloten waren maar toch werd ik zeer netjes geholpen.
1 van de monteurs heeft even gekeken of het filter wat normaal voor de Mini cooper S bedoeld is ook bij de DS3 zou passen.
Al snel bleek dat dit gewoon allemaal exact hetzelfde is (best logisch)
Filter was binnen 5 minuten verwisseld. Appeltje - Eitje dus
Bevindingen tot nu.
- Betere gasresponse (beter oppakken) in lage toeren (lijkt meer koppel aanwezig)
- Makkelijker doortrekken naar hogere toeren
- Bij gas los laten na hard optrekken redelijk goed hoorbaar afblaasgeluid. (hoor je trouwens alleen als de radio niet aan staat)
- Verbruik lijkt gedaalt te zijn, maar dit zal ik melden na een paar keer tanken
Binnenkort maar eens langs de “tuner” voor weer een run op de rollenbank om te kijken of het gevoel bedrog is of niet!
Voor de gegadigden, het gaat om het ITG filter met nummer WB-432.
Waar je hem kan kopen staat hierboven beschreven
Vette bak! Hoe bevallen de witte velgen? Worden ze erg snel smerig? en zien ze er nog een beetje uit als je ze een paar weken niet hebt gewassen?
Wil zelf misschien ook de witte bellone’s maar twijfel een beetje omdat ik geen zin heb om ze wekelijks te moeten poetsen.. (daar is zwart wel weer erg handig voor )
Witte velgen bevallen super.
Ze worden uiteraard wel snel vies, dus als je niet van poetsen houdt
Gebruik zelf een wheel-sealant van Meguiars welke voorkomt dat de remstof vastkoekt.
Erg fijn spul!
Ja ik vind het zelf ook erg mooi staan zeker icm wit dak/spiegels, ook wat specialer dan zwart of zilver.
Dat lijkt me dan wel handig spul, mn huidige velgen (standaard zilverkleurig) zijn 2 weken na het wassen ook zwart van het rempoeder en dat valt bij wit extra op natuurlijk. Ga er nog even over nadenken
Hoi Fabian, Heb dezelfde met zwart dak, alleen zwarte Bellone velgen. Fijn karretje.
Let op vogelpoep, kan dak niet tegen en valt buiten garantie.
jasper59 schreef:Hoi Fabian, Heb dezelfde met zwart dak, alleen zwarte Bellone velgen. Fijn karretje.
Let op vogelpoep, kan dak niet tegen en valt buiten garantie.
Dat lijkt me vrij sterk en ik wil nog wel eens zien of die stelling houdbaar blijft als je dit verder gaat uitzoeken. Het lijkt mij dat je gewoon garantie kan claimen bij “gewoon gebruik” van je auto.