14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
   
DS3 1.6 THP Sport Chic Blanc Banquise / Noir Onyx
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 01 oktober 2012 08:33 AM
  [ # 196 ]

Ja, ik ben ook erg benieuwd naar de prijzen.
Ze staan nog niet in de onderdelen lijsten dus prijzen als onderdeel zijn nog niet bekend.

Verwacht inderdaad een euro of 250 per stuk!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
DS3B
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 17-09-2012

- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Gepost: 01 oktober 2012 10:34 PM
  [ # 197 ]

is Henk de huistuner van het forum?

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 02 oktober 2012 01:02 AM
  [ # 198 ]

Heb nu een prijsje voor een intercooler van de VAG groep en die zou 259,- kostn.

dan alleen nog wat slangenwerk en metaal om bij de huidige aansluitingen van de intercooler te komen.

Ik kan op de site van biesheuvel alleen intecoolers vinden met de aansluitingen aan de 2 kanten en niet de aansluitingen aan 1 kant.

Hoe heb jij die intercooler bevestigt aan je frontbalk???

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 02 oktober 2012 08:47 AM
  [ # 199 ]

@ Reinier,
Nee, Henk is een “tuner” waar ik al redelijk wat jaren over de vloer kom.
Henk is een man die erg veel weet van tuning en het oplossen van allerlei voorkomende problemen.
Hij kan eigenlijk alle auto’s chippen (op maat / naar wensen van de klant) en geeft hierbij altijd een erg nette uitleg over wat hij aan het doen is.
Daarnaast test hij iedere auto vooraf, tijdens en na het chippen om zo goed te kunnen zien wat de auto vooraf doet, wat hij tijdens het chippen doet en wat het uiteindelijke resultaat is.
Mocht je er verdere vragen over hebben, stuur me maar een Pb Wink

@ Blue,
Ik heb een intercooler met links en rechts een in / uitgang. (zie foto’s)
De aanvoerbuis vanaf de Turbo loopt achter de intercooler langs (tussen de intercooler en de radiateur)
Hier is speciaal voor gekozen omdat er dan geen hete luchtstromen langs elkaar heen lopen binnen de intercooler (zie afbeelding een pagina terug)
De intercooler zit aan de balk vast d.m.v. twee zelf gemaakte en gelaste ophangpunten.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 26 oktober 2012 06:36 PM
  [ # 200 ]

Vorige week de Forge Recirculation valve besteld!
Gisteren een bericht gehad dat hij op de post is gegaan.

Hopenlijk morgen dus in huis zodat ik hem kan monteren.
Zal foto’s en bevindingen plaatsen zodra hij is gemonteerd Wink Cool

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 27 oktober 2012 01:55 PM
  [ # 201 ]

Hierbij de foto’s en bevindingen van de Forge Recirculating Valve!
Het monteren was echt erg simpel, denk een half uurtje werk.
Aangezien ik geen standaard luchtfilterbox meer heb, heb ik de “Solenoid” op een andere plek gemonteerd als dat de instructies voorschreven.
Ik kan er nu veel makkelijker bij, en ik heb minder gebruik gemaakt van de meegeleverde siliconen slang.
(je kunt de “solenoid” zien op de 3e foto aan de rechter kant)

Hoe bevalt het:
Heb net een half uurtje rond gereden en er zijn wat verschillen te merken.
Allereerst is het Blow-Off geluid minder bij langzaam verkeer. Je hoort het nu alleen na het overschakelen bij snel accelereren.
Dit maakt de auto wat rustiger en stiller bij normaal rijden.

Daarnaast lijkt de “Turbo Lag” minder te zijn na het overschakelen.
Eerst was er een kleine aarzeling, maar hij pakt nu direct weer op.

Al met al een goede aankoop denk ik. Buiten de pluspunten zoals hierboven genoemd is het ook een stuk degelijker en future prove.
Future prove omdat ik bij een hogere turbo druk d.m.v. veertjes de klep kan aanpassen aan deze hogere druk!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Barry 001
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 08-07-2012

Gepost: 30 oktober 2012 06:33 PM
  [ # 202 ]

ziet er goed uit Fabian. Wat is nu het verschil tussen Uw klep en de andere die Forge aanbied?? En hoe weet je nu welke veer je nodig hebt??

Mijn originele blaast serieus af. Is lachen dat de mensen op straat steeds omkijken hahahaha.

En nu nog zo’n mooie Musketier uitlaat eh…... Mijne geeft een zéér mooi geluid!!! Maar als ik het film , is de sound echt niet te vergelijken. Wel jammer vind ik. Maargoed,ik kan je vertellen dat deze het uiterst goed doet.

Stay tuned & go fast.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 31 oktober 2012 11:28 AM
  [ # 203 ]

Hey Barry,

Forge heft 2 varianten.

Degene die ik heb, de “Forge Recirculating Valve”
En een versie die heet “Forge Blow Off piston Valve”

De versie die ik heb blaast de overtollige lucht via het luchtfilterhuis weg (zoals standaard) en dus normaal gezien stiller in gebruik.
De andere versie blaast de overtollige lucht via de klep zelf naar buiten wat dus veel “Blow off” geluid geeft.

Aangezien ik ook al het open luchtfilter systeem van Forge heb, en het afblaasgeluid dus al hoorbaar is, heb ik gekozen voor de versie die ik nu heb. Anders zou je het geluid dus 2x horen… Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 04 november 2012 05:48 PM
  [ # 204 ]
Barry 001 schreef:

En hoe weet je nu welke veer je nodig hebt??

Trouwens nog even een antwoord op bovenstaande vraag.
Zag dat ik die vergeten was te beantwoorden Wink

Er zijn 4 veren van Forge beschikbaar waarvan 2 meegeleverd met de set:

Groen: (meegeleverd)
Bedoeld voor 5-15psi (0,34bar tot 1,03bar)
Deze kan gebruikt worden voor een geheel standaard uitgevoerde DS3 THP

Geel: (meegeleverd)
Bedoeld voor 15-23psi (1,03bar tot 1,58bar)
Deze kan gebruikt worden voor aangepaste, gechipte versies van de THP en voor de DS3R

Blauw
Bedoeld voor 23-30psi (1,53bar tot 2,06bar)
Deze kan je extra kopen voor bijvoorbeeld een gechipte DS3R (geel zou ook net volstaan)

Rood
Bedoeld voor 30+ psi (+ 2,06bar)
Met deze hoef je bij de DS3 geen rekening te houden. (misschien iets voor de DS4R)

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Barry 001
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 08-07-2012

Gepost: 05 november 2012 07:21 AM
  [ # 205 ]

Merci Fabian, Nu weet ik wat meer. Ik ga dit bij mij niet doen. Hij blaast nu al zoals een luchtrem hahahaha.

Stay tuned & go fast.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 05 november 2012 10:30 PM
  [ # 206 ]

Dat is nu dus juist het verschil.
Met de Forge valve wordt dat een stuk minder, doordat er niet bij elke keer het gas loslaten ook het afblaasgeluid volgt. Wink
Vind het nu persoonlijk een stuk fijner en rustiger rijden.
Daarnaast heb je wel met hard accelereren nog steeds het fluiten en bij gas los het afblazen Cool

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 05 november 2012 11:06 PM
  [ # 207 ]

@Fabian.

Ik zou graag jou motor geluid (afblaas geluid) wel eens willen horen als die kans er is.

heb zelf ook het idee om een forge setje te monteren maar wil niet het overdreven geluid.
mag wel duidelijk aanwezig zijn maar niet te zeg maar.

en voor dat geld wil ik graag eens even luisteren.

is er die mogelijkheid een keer???

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 06 november 2012 10:44 AM
  [ # 208 ]

Hey,

Ja dat moet geen problem zijn hoor.
Laat per PB even weten wanneer je zou kunnen en hoe je het zou willen afspreken.
Zal sowieso kijken of ik even een filmpje kan maken.

Het geluid is eigenlijk net zo aanwezig als standaard, alleen het geluid is harder!
Ook heb ik het idee dat de Turbo iets meer fluit, maar dat komt ook door mijn open luchtfilter Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
DS3B
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 17-09-2012

- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Gepost: 12 november 2012 10:34 PM
  [ # 209 ]

Mooi mod Fabian! Hoe zit het met het schroefset?

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 14 november 2012 07:11 PM
  [ # 210 ]

De schroefset komt denk ik na de winter, samen met andere velgen Wink

Ben zojuist trouwens weer een leuke aanpassing tegen gekomen voor de DS3 Cool

Ben al in het bezit van de “Forge Alluminium Boost pipes” echter lopen deze niet door tot aan de gasklep.
Nu heeft iemand op het Franse DS3 forum het laatste stukje plastic buis ook vervangen voor een Alluminium stuk!

Origineel vs. Forge + Aanpassing:

En dan gaat het voor mij om dit laatste stuk:

Met deze aanpassing zou de complete inlaat bestaan uit 57mm buis zonder een versmalling erin.
Als ik die laatste plastic bocht bekijk zit daar standaard nog wel een versmalling in!

Stelt verder niet veel voor:
1x Siliconen 45 graden bocht (57mm doorsnee)
1x Alluminium buis 150mm
1x Siliconen 90 graden bocht (57 naar 70mm)

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
 
14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook