Hallo,
Als ik mijn XM 2100 TD van 1996 start s’morgens duurd het twee minuten eer de lampjes uit gaan van de hydroliek.Toch staat hij op zijn hoogtestand goed.
Na 25 km rijden begint dat lampje weer te branden,vooral als ik van de snelweg kom of bochten neem.
Het paddestoeltje van het reservoir staat goed.Ik vulde nog maar bij.
Als ik op een parking sta,alles stil op stationair toerental,en ik schud mijzelf in mijn zeten achter of voor dan knipperd het lampje mee op maat met mijn bewegingen.
Dat lampje gaat ook branden als ik een eindje rij als ik dan naarmate veel gas geef,naar 3000 toeren bijvoorbeeld,rijdt ik dan terug op 2500 toeren gaat het lampje weer uit.
Als het bergaf of bergop is maakt geen verschil.
Zitten er ergens sensoren?Of is de vlotter op het paddestoeltje stuk ofzo?
Dank u,tot straks.
http://www.mijnxm.net.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Als je de auto in verschillende hoogtes zet en je ziet het paddestoeltje ook hoger of lager gaan is de vlotter zelf in ieder geval niet stuk. Je zou de sensor kunnen checken, maar dat is niets meer dan de twee draadjes die je bij de paddestoel ziet zitten. Die registreren namelijk of het metalen rondje dat onder het paddestoeltje zit contact maakt.
Waar ik ook aan zit te denken is een wat brakke pomp. Op zich doet ie het dan nog wel, maar heeft minder opbrengst door slijtage. Dat merk je als eerste in de winter, als de LHM kouder, en daardoor dikker is. Als je de afgelopen weken er last van had, maar de laatste 2 dagen, met hogere temperaturen niet meer, zou ik het daar gaan zoeken. Ik kan dan alleen niet verklaren waarom het lampje ook aan gaat als je de auto schudt of bij een hoger toerental. Dat lijkt meer op een brak contact o.i.d.
Een ander toerental kan er voor zorgen dat dat brakke contact net wel of net geen contact maakt.
De sensor voor het niveau zit, zoals gezegd aan het paddestoeltje, de sensor voor hydrauliekdruk weet ik niet te zitten, iemand anders misschien?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ook de contactjes bij het vlottertje kunnen problemen geven. Trek er een los en kijk of het probleem over is.
De sensor voor de hydrauliekdruk is wel eens misselijk. Hij zit midden onder aan de achterzijde van het voorste subframe. Ook de stekkerverbinding van die sensor kan last hebben. Net als bij de ABS stekkers goed schoonmaken en met vaseline weer in elkaar.
Als dat niet helpt de sensor zelf vervangen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Hallo,dank mensen,
Ik heb deze contakten met contaktspray gespoten,en het reservoir bijgevult wanneer hij in de hoogste stand staat met de paddestoel in het midden.
De lichtjes zijn uit voorlopig.
Ik denk dat het in orde is,ik zal nu afwachten.
Met vriendelijke dank.
Groeten.
Lijkt me toch dat je het niveau wat beter in de gaten moet houden.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Hallo,ik reed rond,zo’n 30 km en heel de tijd blijft het lampje hydro en de stop branden.
Dat is nadat ik hem heb bijgevuld dus.
Bij stationair toerental zijn ze uit maar vanaf ik rijdt gaan ze aan en blijven ze.
De vering,remmen en stuur enzo doen het nogthans heel goed.
Met de hendel kan ik hem verhogen en verlagen.
Raar is dat.
Je zou nog de spanning van de hoge drukpomp riem kunnen controleren. Ik heb ooit zelf een verkeerde pomp gemonteerd, toen bleef ook het lampje branden, alleen bij stationair niet. Maar bij mij maakte de stuurbekrachtiging toe ook een enorme herrie. Da’s bij jou niet het geval.
Ontlucht het systeem anders nog eens goed, dmv de 12mm bout op de debietregelaar. Auto in de laagste stand met een bokje er onder, en dan met draaiende motor de 12 mm bout van onderaf een keer of wat een kwartslag openen en weer sluiten. De bout zit tussen de radiator en het blok in, op de plek waar alle leidingen van de hydroliek samen komen. Kan eigenlijk niet missen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
In welk opzicht had jij een verkeerde pomp gemonteerd?
Ik heb destijds een andere pomp gemonteerd, maar het bleek dat die te weinig opbrengst of druk kon opbouwen. Geen idee of dat nou slijtage was, of gewoon een pomp voor een ander type, maar ik heb toen de oude maar weer terug gezet.
Alles goed verder met je wagen?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
malle pietje schreef:Je zou nog de spanning van de hoge drukpomp riem kunnen controleren. Ik heb ooit zelf een verkeerde pomp gemonteerd, toen bleef ook het lampje branden, alleen bij stationair niet. Maar bij mij maakte de stuurbekrachtiging toe ook een enorme herrie. Da’s bij jou niet het geval.
Ontlucht het systeem anders nog eens goed, dmv de 12mm bout op de debietregelaar. Auto in de laagste stand met een bokje er onder, en dan met draaiende motor de 12 mm bout van onderaf een keer of wat een kwartslag openen en weer sluiten. De bout zit tussen de radiator en het blok in, op de plek waar alle leidingen van de hydroliek samen komen. Kan eigenlijk niet missen.
Ik denk dat hij de bout op de drukregelaar bedoelt. Dat is dat ding waar de voorraadbol op zit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
malle pietje schreef:Ik heb destijds een andere pomp gemonteerd, maar het bleek dat die te weinig opbrengst of druk kon opbouwen. Geen idee of dat nou slijtage was, of gewoon een pomp voor een ander type, maar ik heb toen de oude maar weer terug gezet.
Alles goed verder met je wagen?
Als de [pomp te weinig opbrengst zou hebben, dan zou je dat toch vooral bij lage toerentallen moeten merken? Dus bij stationair, maar TS heeft dat nou juist niet. Tenzij de riem bij lage toerental nog net wel mee gaat, maar bij hogere toerentallen zou gaan slippen
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Als je e.e.a vooral merkt als je bochten neemt, remt of optrekt zou ik toch de nivometing verdenken.
Maar weet je zeker dat het lampje van de hyroliek is en niet van de oliedruk ?
Dit lijkt heel veel op een verschijnsel van menig BX die ik had, waarbij de oliedruk en stoplampen gingen branden bij bochten en remmen enz. Altijd was mijn oliepeil dan een beetje laag…........
Totaal aantal Berichten: 10363
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Laat hem eens een tijdje draaien met de ontlastschroef op de regelaar 1/2 slag open. Als het goed is moet je dan kunnen zien dat er een flinke straal in het LHM-vat binnenkomt. Zoniet, dan zit er misschien veel lucht in de aanzuigleiding van de pomp, of de pomp is overleden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Klopt Brian
Maar ik blijf er bij, mijn ervaring is dat als dat lampje blijft branden, je alle vloeistofniveau’s moet controleren. Olie, LHM, koelvloeistof dus. En altijd even checken of het vlottertje wel gangbaar is, maar nu val ik in herhaling.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Het is dus wel het hydroliekniveau dat fout geeft met het stop lampje erbij.
De motor olie staat goed op de pijlstok.
Man man.Waar zit die bout?Je kunt overal zo goed bij.
Die koffer zit gewoon vol.Ergens lekt hij hydro ook,in de garage hier ligt een vlek.
Maar ja…van waar komt dat?
Alles werkt goed en het niveau ziet er goed uit.
Het zal inderdaad lucht zijn.
Overal zitten bouten en leidingen.
Ik zoek een bout waar geen leiding op zit dacht ik?
Groeten.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vooraan, tussen de radiator en je blok zit de drukregelaar(1) met een bol (de voorraadbol(2)) er bovenop geschroefd. Deze zie je het best van onderaf zitten, en zo kan je er ook het beste bij. Uit die drukregelaar komen een stuk of wat leidingen, en voorop die regelaar zit een bout(4), maatje 12. Deze bout moet je een klein stukje los draaien. Een halve slag is genoeg. Zeker niet de bout er helemaal uit draaien want dan schiet er een kogeltje(6) uit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.