Re: theiz
film schreef:Je verteld dat ze hier ook een autospuiterij hebben, nu heeft mijn mooie dame binnenkort een nieuw kleurtje nodig maar ik heb nog geen flauw idee wat het kost om een auto te laten spuiten. Heeft iemand daar ervaring mee en zou dit in Belgie ook aanmerkelijk verschillen ?
Ik denk het wel, milieu regels zijn daar veeeeeel soepeler, en dat scheelt een heleboel geld. Bovendien zijn de loonkosten lager. Als laatste kost de bedrijfsruimte een fractie van wat een bedrijf hier betaald. Alles bij elkaar betekent dit dat je als bedrijf een veel lagere prijs kan doorberekenen aan de klant. (Dus die 22 euro garagetarief bijvoorbeeld).
Er staat een mail-adres bij. Er was daar iemand die nederlands spreekt, dus ik denk als je een mailtje stuurt voor offerte, dat je netjes een prijs terug krijgt. Ik ben benieuwd, ik loop ook met het idee rond mijn auto te laten spuiten.
Overigens is Frankrijk ook een heel stuk goedkoper als Nederland. Om dezelfde redenen. Als je vakantieplannen hebt, kan je daar ook eens informeren. Moet je wel naar de wat kleinere provincie plaatsen: In Parijs zou je wel eens meer moeten betalen als in Nederland. Een ander probleem in Frankrijk is dat je daar niemand gaat vinden die Nederlands praat….
Bedankt voor je reactie, ik ga eerst eens uitzoeken wat hier in nederland een beetje de te verwachten prijs zal zijn.
Ik heb gehoord dat dit ongeveer 125 tot 150 euro’s is per plaatdeel,
dan zou t iets tussen de 1400-1700 moeten zijn ??????
Frankrijk is een goede tip, ik ga mijn franse schoonzus maar eens lief aankijken en aan het werk zetten
film schreef:Bedankt voor je reactie, ik ga eerst eens uitzoeken wat hier in nederland een beetje de te verwachten prijs zal zijn.
Ik heb gehoord dat dit ongeveer 125 tot 150 euro’s is per plaatdeel,
dan zou t iets tussen de 1400-1700 moeten zijn ??????Frankrijk is een goede tip, ik ga mijn franse schoonzus maar eens lief aankijken en aan het werk zetten
Ligt aan de verf die gebruikt wordt. Maar kijk eens op Hier kun je bekijken wat het spuiten van een auto kost.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Tarieven garages
jebbers schreef:Hoewel ik met mijn AX wil proberen alles zelf te doen ben ik bang dat ik toch wel een keer professionele hulp nodig heb. Wat zijn dan een beetje redleijke uurtarieven? Er is hier een garage (bovag) die officieel lada-dealer is maar daar valt natuurlijk geen droog brood mee te verdienen. De tarieven:
onderhoud en fastfit (accu’s, uitlaten, banden, schokbrekers e.d.)
€45,00 /uur
reparatie’s en laswerk (bijv. t.b.v. APK)
€55,00 /uur
APK-keuring, incl. afmelding en CO-meting
€40,00
Roetmeting dieselmotoren t.b.v. APK
€35,00
Vakantie- of seizoensbeurt
€19,50
Bij een grote beurt is de APK-keuring geheel gratis! (Exclusief de afmeldkosten à €4,54)Dit lijkt me toch heel redelijk. Ik denk ook wel dat het betrouwbare mensen zijn.
Ps tijdelijke actie: Winterinspectie (wat valt daar onder?) en APK voor 47.50
Heb je een adres van die officiele Lada-dealer?
Dat is de Buitenvest in Bergen op Zoom.
www.debuitenvest.nl
De garage in tilburg waar ik normaal gesproken kom vraagt 35,- excl. btw.(41,65 incl.) per uur. SportsCar Service Tilburg. (http://www.sportscarservice.nl)
Hij is geen citro-specialist maar een alrounder, vroeger ook geracet en weet dus ook veel van tunen.
Mijn eerste Citroën Xsara Coupé 1.9d Prestige.
Mijn auto is in onderhoud bij een officiele citroen garage en daar betaal ik €35,71 per uur (exc btw denk ik).
En die neppen je niet! die schrijven geen extra uren om geld in het laatje te brengen! En ze zijn snel, goed, vakkundig, en uiterst secuur!
(het gereedschap wordt opgepoetst enz enz)
En de eigenaar wil me van alles over de citroen vertellen en uitleggen!
Heeft een heel systeem opgebouwd waar de werking van de veerbol te zien is. En ga zo maar door.
Mvg Joost