Heeft er iemand al met succes een >16GB USB stick met muziek kunnen gebruiken? Ik heb een FAT32 geformatteerde 32GB en niet alle mappen zijn zichtbaar op de eMyWay (lukte vroeger wel op de RT5) en sommige nummers zie ik wel maar kan ik niet afspelen.
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig
Sommige sticks werken wel andere niet. Een 32 GB Verbatim doet het iig wel (Fat32 formattering)
In de handleiding staan wat beperkingen. Weet niet of die bij jou van toepassing zijn:
De autoradio speelt uitsluitend bestanden met de extensie “.mp3” of
“wma” met een vaste of variabele compressie van 32 Kbps to
320 Kbps.Gebruik voor bestandsnamen maximaal 20 karakters en gebruik
geen speciale tekens (bijv.: ” “, ?, ù) om problemen met het
afspelen of de weergave te voorkomen.Het maximum aantal bestanden bedraagt 5.000 verdeeld over
500 afspeellijsten op maximaal 8 verschillende niveaus.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Bedankt Frie!
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig
Totaal aantal Berichten: 1
- C4 (2004-heden) 1.6 eHDi Airdream 110 98G EGMV6 - Seduction
hey forumpeeps,
Weet er iemand hoe je uw index leegmaakt van je gps toestel?
Ik bedoel dan de opgeslagen adressen en niet de laatste adressen want dit is al gelukt.
Mvg,
christophe
Citroën C4 1.6 eHDi Airdream 110 98G EGMV6 - Seduction
Totaal aantal Berichten: 18
- DS 3 VTI 82 So Chic
HI,
Ik heb pas een niuwe DS3 gekocht en ben er van zaterdag tot maandag mee naar Zeeland geweest.
Op de weg terug had ik de navigatie aan staan en de muziek via bluetooth.
Nu ben ik niet helemaal zeker of ik nu zelf wilde bellen of gebeld werd, maar het kwam er op neer dat tijdens die handeling mijn BC uit ging.
het duurde een goede minuut ofzo toen het systeem weer aan ging en ik weer alles werkende had.
Heb ik te veel op hetzelfde moment aan gehad?
Vind het maar vreemd nieuwe auto enzo….
Dare 2 be Different!
Klinkt als een spontane reset. Heb ik ook weleens gehad (maar 1 keer in 2,5 jaar).
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Zo… ik heb op het hier eerder genoemde Spaanse forum maar eens mezelf geregistreerd, om uit te vogelen hoe ik Mirascript moet gebruiken om (uiteindelijk) de olie- en koelvloeistof temperatuur zichtbaar te krijgen op een van de pagina’s van mijn C4 navigatiedisplay.
Of is er inmiddels ergens een Engelstalige (of Nederlandstalige) handleiding opgedoken?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 557
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Ik heb ‘r nog niks van gehoord.
Maar als je dingen weet die wij weer niet weten, plemp het maar hier neer hoor.
Ik denk dat er wel liefhebbers voor zijn.
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Goed, dus een cross-post vanuit mijn eigen C4 topic.
Het stappenplan, voor (in ieder geval) een 2011 C4 met RT6:
1 - Zorg dat er een extra blad met gegevens beschikbaar komt.
2 - Zorg dat temperaturen aan dat blad worden toegevoegd.
Voor beide is de verzameling MiraScripts nodig. Deze kan je hier vinden: http://www.mira308sw.altervista.org/en/index.htm
Daarnaast heb je een USB stick nodig, bij voorkeur eentje die je eerst leeg kan maken.
Voor stap 2 heb je ook een PC of laptop nodig en DatExplorer, die kan je op dezelfde pagina vinden als voor MiraScripts.
Alles hieronder is geheel op eigen risico!
- Een verder lege USB stick is beter, dan ben je minder tijd kwijt als de navigatie de
inhoud gaat indexeren. Zet hierop de inhoud van het MiraScripts.ZIP bestand. Het gaat
om twee directories (CMD en UPG) en twee bestandjes.
- Als je alleen de temperaturen zichtbaar wilt maken, verwijder dan uit de CMD folder
alle scripts behalve RT6_CONFIGFLAG.CMD en RT6_USERCOM.CMD. Ook dit is voor snelheid:
De navigatie vraagt voor ieder script of je het wilt uitvoeren of niet. Je kan de
scripts laten staan, je zal dan veel “nee” moeten antwoorden.
- Contact aan, USB stick erin, laat de navigatie de inhoud indexeren en wacht tot de
vraag verschijnt of je RT6_CONFIGFLAG.CMD wilt uitvoeren. Geef aan dat je dat wilt.
Had je andere scripts laten staan zal je eerst een paar keer “nee” moeten zeggen.
- Het RT6_CONFIGFLAG script loopt door een hele lijst met items die kunnen worden
aangepast, beantwoordt alles met “nee” tot je aankomt bij TRIP=2.
- Of je deze wil veranderen naar 0? “Ja”. Beantwoord de rest met “nee”, behalve de vraag
om een reboot, zeg hier “ja”.
Dit hierboven was stap 1.
- Als je na de reboot niet opnieuw de vraag krijgt om een script uit te voeren, haal
dan de USB stick los en sluit deze weer aan.
- Antwoord “nee” tot je de vraag krijgt of je RT6_USERCOM.CMD wilt uitvoeren. Zeg “Ja”.
- Beantwoorde de vraag READ files [naam] from RT6 met “ja”. Haal na Copy completed de
stick los en ga richting je PC.
- Maak een backup van de USB stick en bewaar deze goed, just in case...
- Start DATEXPLORER, check optioneel voor updates.
- Kies éérst Load Config en selecteer RT6_2xx-user_config.dat.cfg.
- Kies Load DAT en selecteer de User_config.dat van de USB stick.
- Navigeer naar punt 1.12 Trip Data in de boomstructuur links.
- Pas de waarde (value) van 1.12.193 en 1.12.194 aan, verander van 0 naar 1
- Kies Save en Exit.
- Terug naar je auto, contact aan, USB stick erin, opnieuw RT6_USERCOM.CMD uitvoeren.
- Kies voor Read nu “nee” en zeg “ja” op Write.
- Nadat dit uitgevoerd is, druk dan de CD/DVD Eject knop zo lang in tot het systeem
hard reboot.
En hiermee is stap 2 klaar.
Als je nu bladert door de informatiebladen heb je nu de verbruiksgegevens op het grote scherm beschikbaar. Met de knop bovenop de rechterpook kan je de inhoud hiervan veranderen naar twee tripmeters en de temperaturen + bandenspanning (ook al is die laatste nutteloos.) Bij de C4 verandert het centrale schermpje binnen je snelheidsmeter mee, dus moet je erna weer met het draaiwieltje linksonder op het stuur dat corrigeren.
Een laatste opmerking: de kleur-schaal voor de temperatuur begint met zwart/donkerblauw. In het begin kan het (bij het gebruikte kleurenschema tenminste) lijken alsof er geen temperatuur geregistreerd wordt omdat het eenvoudigweg niet opvalt, tot in de buurt van bedrijfstemperatuur.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Speechless!
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Het ging bij mij toch even anders dan Technoloog beschreven had.
Maar met wat hulp van Mira ben ik er toch uit gekomen.
Ik moest TRIP=2 instellen i.p.v. TRIP=0. Volgens Mira geeft ALLEEN “2” de extra tripmeters.
Na de reboot was de tripmeter te zien op het display.
Verder kon ik 1.12.193 en 1.12.194 niet editen.
Met de RT6_2xx-user_config.dat.cfg file uit het pakket DATEXPLORER V01.01 gaat dat niet.
Mira heeft mij een nieuwe RT6_2xx-user_config.dat.cfg file gestuurd waarmee dit wel gaat.
Kun je ook zelf doen. http://mirascript.cyrakuse.fr/doku.php?id=datexplorer
File opnieuw ingeladen en hopla: de temperatuurmeters waren daar.
Als je een vreemde route voorgeschoteld krijgt dan moet je dat niet aan je eMyWay verwijten.
Gisteren in bekend gebied wist ik wel de straat maar niet precies de exacte locatie van het pand waar ik naar toe moest. Daarbij gaf de navi 2 keer een verkeerde richting aan.
Eerst gaf hij rechtdoor aan waar linksaf 1-2 km korter en ook sneller was.
Daarna gaf hij linksaf aan waar rechtsaf de enige goede keus was want linsaf was niet alleen weer een stuk om maar zou ook nog eindigen in een modderig zandpad met een verbod voor auto’s.
Thuis op de website here.com gekeken. Daar komt het kaart materiaal voor de eMyWay vandaan. Die gaf dezelfde fouten. Google maps gaf wel de route die ik zelf heb gereden.
Heb nog ff gekeken of ik fouten kon doorgeven maar niks gevonden. De situatie op die plek is al zolang ik me kan herinneren zo, maar als niemand bij here.com de fout constateert dan blijven de aanwijzingen natuurlijk verkeerd op basis van dit kaart materiaal.
Google is trouwens razend actueel met het kaartmateriaal. Ook wegafsluitingen worden er op verwerkt. Dus een navi op basis van dit kaartmateriaal zou een goede keus zijn.
Here is Navteq. Tomtom gebruikt Teleatlas en die is van hetzelfde niveau als Navteq, ook niet zo snel met actualiseren.
Bij mij in de buurt is een nieuwe grote doorgaande weg sinds december open.
Here en Teleatlas hebben hem nog niet in de online kaart terwijl Google hem al een week na opening had.
Gezien de periode die er tussen kaartmateriaal en productie van uitgave voor de eMyWay zit zal het nog wel minstens een jaar duren voor deze straat op de navi te zien is.
Het is gewoon jammer dat je niet zelf kunt kiezen… Ik bedoel:
Ik heb een smartphone met Google Maps erop. Dan moet ik toch gewoon mijn scherm van de eMyWay kunnen gebruiken om Google maps te laten weergeven?
Nieuwe kaarten 2014-1 beschikbaar via Gpsunderground
Weer hetzelfde gedonder met updatem.
Benelux blijft hangen bij de 2e fase van de update. Dan maar Germany. Die ging in één fase (waarom heeft Benelux er 2?).
Daarna weer Benelux. Alleen blijft die nu opnieuw hangen. De workaround van de vorige keer: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1807086/ werkt nu dus niet.
Eerst nog maar eens een kaart doen en dan Benelux nog eens proberen.
Wat een kl*te systeem