.flac speelt mijn apparaat inderdaad af. Dan geloof ik die andere formaten ook wel.
Een HD gaat waarschijnlijk niet lukken. Ik krijg de foutmelding USB poort overbelast als ik een WD elements 1TB 2,5”” USB 3.0 schijf aansluit. Teveel stroom nodig dus.
Hoe groot de maximale USB stick capaciteit kan zijn weet ik niet. Ik heb 32GB en die werkt. Maar of dat ook geldt voor 64-128 of nog hoger??? Boven de 128GB zijn ze nog wel erg kostbaar dan zou je inderdaad een HD willen gebruiken.
Weet niet of het stroomverbruik van een SSD HD laag genoeg is voor de USB poort.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 14
- DS 5 Hybrid4 buss. Executive '13
flac wordt ondersteund. Maar alleen USB sticks werken goed. Ik gebruik de goedkoopste van de Mediamarkt en die doen het prima. Ik heb ook externe harddisks geprobeerd maar dat was geen succes.
Citroën DS5 Hybrid 4 BE BN+Xenon
Voor dat soort schijven bestaat een USB y kabel. Dat kun je de voeding uit een andere USB halen als de data. Moet je die laatste natuurlijk wel hebben….
Wij hebben een USB hardisk die dat kabeltje erbij heeft.Moet je natuurlijk nog wel een USB voeding er bij maken…..
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Die constructie ken ik. Maar die HD die ik gebruikte heeft dat niet omdat hij weinig stroom nodig heeft. De capaciteit van de eMyWay aansluiting is dus zeer laag.
Naast de USB aansluiting zit de aanstekerplug. Middels een adapter daar in is zo’n dubbele USB voeding dus zo te regelen maar elegant is anders.
Zelf heb ik niet zo’n behoefte aan .flac. In de auto is zoveel bijgeluid dat het kwaliteitsverlies van .mp3 echt zo niet opvalt, zeker niet als er 256 of 320kbps compressie is gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 557
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
ronama schreef:Je download een bestandje en dat zet je op een lege usb stick..
Deze duw je in de auto en die zet de code op je usb..
Dit bestand zet je tussen de update op de navi en lukt het vanzelf…
Werkt prima.
Ik heb dus dat bestandje op een lege stick gezet, de stick in de e-MyWay geplaatst en die zet de activatiecode erop. En vanaf daar gaat het niet goed. Waar zet ie die code neer? En moet ik dan de de stick weer leeg maken. Bestandje zonder code erop. In de e-Myway plaatsen. En dan de code handmatig invoeren? Of begrijp ik het nu niet?
Wat ik gelezen heb komt er een bestandje na de eerste actie op je stick te ztaan met iets van license.txt of serial.txt oid. In elk geval met de activatiecode erin. Iets wat er nog net op stond.
Deze file moet je op de stick zetten met de kaarten. En dan gaat ie ze installeren.
Als je dezelfde stick wilt gebruiken voor beide stappen zul je dat bestandje dus ergens veilig moeten stellen.
@064harry: moet jij activeren dan? Dacht dat jouw auto ongeveer net zo oud was dan de mijne.
Ja…. want ik heb een nieuwe e-MyWay gekregen. Die ander ging telkens op zwart.
@ exroosje
Sorry maar hij zet de activatiecode op de stick.
En dan ?? Dan moet ik op een ‘lege’ stick alleen het bestandje met de kaarten + activatiecode zetten en weer in de e-MyWay plaatsen?
@Frie
Ik heb sinds vrijdag mijn myway vervangen door een emyway /RT6 en er al flink mee lopen spelen.
Met de laatste versie van mirascripts kun je DRM van 1 op 0 zetten en dan kun je helemaal zonder activatie kaarten laden. Sowieso zijn die mirascripts erg handig, ik had een RT6 zonder externe versterker en myway met pack hifi en mirascripts maakte het mogelijk de audio mode op 2 te zetten (externe CAN versterker).
Voor de rest was het plug & play, alleen head unit en display hoef je te vervangen. En daarna telecoderen (kan evt ook met mirascripts). Als je gedoe hebt met parkeersensoren kun je dat ook met mirascripts oplossen. Deze settings kun je niet met de lexia/proxia/diagbox aanpassen!. Vandaar dat je heel veel verschillende onderdeelnummers hebt bij cit voor de RT6. Maar fysiek is het apparaat hetzelfde….
Qua ervaringen, veel beter display met meer info. Snelheidsaanduiding en rijstrookbegeleiding. BT streaming en USB support.Met muziek files op een USB stickje kun je tot 2000 files gaan overigens, niet 5000. 5000 is de limiet bij een ipod.Ook daarvoor kun je iets activeren met mirascripts trouwens…... Had achteraf beter 2 kleine ipv 1 grote stick kunnen kopen.
Er is hier ooit de vraag gesteld over de achteruitcamera, hier is ook een mirascript setting voor. Dus mogelijk moet dit kunnen werken. Sowieso zit er een externe video ingang op de emyway , dus een losse adapter zou niet nodig hoeven zijn. Wel moet oop de parrkeersensor module bij het reservewiel ook vervangen worden en zul je kabels moeten trekken…..
Myway had overigens iets betere radio en handigere TMC interface. Maar dat laatste kan wennen zijn.
Ow sorry harry ik zie je bericht nu pas…
Je moet die sleutel in het bestand zetten van je kaartupdate
First you must copy all files from folder “RT6 Calculator” at the USB stick on which we must add the two files “CCT.DAT.INF” and “CCT.DAT” from the mapping 2013/2014.
Then insert this USB in RT6, engine running and answer “yes” to the question.
You will get your activation key that scrolls across the screen in a few seconds.
This your activation key is saved on your USB flash drive into a new file named License (save).
You can now remove the USB key, erase all files except the License file and put all files from map now on this USB (with License file – this file have your activation code).Then simply put the USB key with the map (and the file License), wait for the detection of media and click update card and then choose the country to update (20 to 25 minutes per country motor turning, and you can drive).
Ik heb het zo gedaan, Nadat het nog niet lukte heb ik maar met mirascripts DRM op 0 gezet en daarmee alle gedoe met sleutels opgelost.
Inmiddels Benelux (15min) Midden Europa (10 min) Italie (20 min) Duitsland (25min) en Frankrijk (35min) geladen.
Overigens weet iemand wat de setting moet zijn voor mirsacript SETTING
VMF / VCCF: set the type of steering wheel (0 = column controls (like C3/DS3/407), 1 = old C4 fixed cube controls, 3 = Seems to be DS5/508 CAN2010)
op een C5-3?
De mijne stond default op 3. maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Bij mij staat deze waarde op 4.
Weet iemand hoe je de parkeersensor piepjes zachter krijgt?
Ik heb met datexplorer al de waarde van Audiodata
1.5.85, 1.5.86. 1.5.88 en 1.5.89 op 2 gezet (stonden resp op 3,4,8 en 8 ) maar ik merk geen verschil.