Probleem met centrale deurvergrendeling [cv]  + vocht in rechter koplamp
Tony
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 09 januari 2011 09:46 PM

Ik heb sinds enkele weken een probleem met de cv van mijn Xsara Coupe 1.6I 16V bj aug 2002.
Afstand bediening ging steeds slechter werken .
Deuren bleven open en dicht gaan na het indrukken van de sluit knop
na veel pogingen sloot de deur .Openen werkte wel altijd .
Na verloop van tijd werkte dit niet meer ,een nieuwe batterij
in de cv sleutel geplaatst en volgens het boekje sleutel in het contact en een knopje
ingedrukt .Ook de cv sleutel gereinigd en doorgemeten .
Nu werkte de cv helemaal niet meer afsluiten met sleutel in het deurslot ging ook moeizaam
deuren bleven open en dicht gaan na veel pogingen in elk deurslot geprobeerd met de afstand bediening sleutel en de reserve sluitel zonder afstandbediening .Koffer bleef bijna altijd open.
Ook de start onderbreker bleef uitgeschaked led lampje op dashboard knipperde niet .
Heb de zekering eruit gehaald van de cv in de auto ,deurcontacten stekker los gehaald doorgemeten en gereinigd ,deurpanelen en kofferpaneel losgehad en doorgemeten ,geen vocht roest of andere
oorzaken die het probleem kunnen zijn gevonden ,regelmatig de cv ingedrukt en deursloten geprobeerd.
Ik kan nu wel de deuren afsluiten dmv kan het deurslot de sleutel omdraaien dit geeft bijna geen
problemen meer .
Als ik de afstand bediening gebruik en op ontgrendelen druk gaat de binnenverlichting en de radio aan
en automatisch na verloop van tijd weer uit zoals het hoort .
Probeer elke keer de auto te openen of te sluiten met de cv als ik wegga zonder resultaat.
Conclusie de ontvanger reageert wel op de cv maar schakeld de deurvergerendeling niet in ,wel de start onderbreker en het elecktriche circui schakeld aan of uit .
Opnieuw uitleren van de sleutel is een optie maar heb het niet zo op de dealer prijzen .

Ook heb ik ineens vocht in mijn rechter koplamp ,heb geen lamp vervangen en de afsluit doppen zitten stevig vast tegen de koplamp binnen kant van de motor .
Het glas is zo te zien niet beschadigd .
Heb al een paar Citroens Visa ,AX ,Saxo ,nu gehad en ben een redelijke kenner van dit merk
maar hier kom ik echt niet uit .
Heb het forum doorgelezen ,doe ik regelmatig ,,mischien iemand die deze problemen herkend ?
Met vriendelijke groet
Tony
naar boven

Profiel  

Vert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 232

Gepost: 10 januari 2011 10:00 PM
  [ # 1 ]

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn xsara dacht ook dat ik lekke koplamp had echter de grote afdekkap zat toch niet goed dicht,heb toen een week lang de kleine afdekkap eraf gelaten en veel met verlichting aangereden condens was weg en tot nu toe nog geen condens weer gehad.je kunt dit ook proberen wie weet ..

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook