2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Eerlijk advies nodig!
Gepost: 11 januari 2011 10:23 PM
  [ # 16 ]

Chris, allereerst: ik vind je een wijs man dat je eerst hier bent gaan vragen.  very good
Zoals je merkt, hier kent men het klappen van de CX-zweep whip dat de meesten er graag voor over hebben trouwens, je krijgt er immers veel voor terug!.

Maar als je iets snels, sportiefs en vooral niet te duur wilt en al opkijkt van € 1500 per jaar aan onderhoud bij een auto van pakweg onder de € 3000 in aanschaf, blijf dan verre van een CX!!

Laat je niet verblinden door “wegenbelastigvrij” en “goedkope klassiekerverzekering”. Da’s echt peanuts vergeleken bij het (achterstallig) onderhoud dat je vaak toch moet uitvoeren.  Confused  Als het dáárop moet hangen, kun je beter een rap lichtgewicht Japannertje kopen, geen klassieker, van welk merk ook.

Succes met de zoektocht, wellicht zien we je ooit toch nog wel in een CX, want het is een aanrader qua rijcomfort en karakter écht iets aparts! Maar dan eerst doorsparen, dat voorkomt teleurstellingen, zoals bovenstaande personen ook al aangaven.

NB: ‘t Wil niet zeggen dat die CX die jij kreeg aangeboden voor > € 1000 geen interessante auto is waar nog wat van te maken valt hoor! Misschien is het echt een koopje? Could be…
Alleen scheelt het enorm als je zelf goed kunt sleutelen en liefst ervaring hebt met de CX. Mocht je toch willen gaan kijken neem dan beslist een kenner mee! Ook dit geldt voor alle klassiekers waar je eventueel naar gaat kijken.

Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 11 januari 2011 10:28 PM
  [ # 17 ]

Als je toch een Citroen wil die probleemloos is koop een XM D12 ongeblazen diesel, is van oorsprong een industriemotor onverwoestbaar, de XM is geheel verzinkt net als de Audi bij normaal onderhoud zul jij een blije Citroenrijder zijn, O,Ja een XM zweeft ook als je dat wil en anders gebruik je de sportiefstand. Idee??

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 januari 2011 10:06 AM
  [ # 18 ]

Een XM D12 is niet echt een rappe wagen. Ik sluit me geheel bij de anderen aan, 1000 euro voor een CX die ook nog eens lang heeft stilgestaan is vragen om ellende.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 januari 2011 10:10 AM
  [ # 19 ]
harry45 schreef:

...een XM D12 ongeblazen diesel, is van oorsprong een industriemotor onverwoestbaar…

Hoe kom je aan dat verhaaltje? Dat blok is gewoon een op een XUD gebaseerd motortje ontwikkeld rond 1988 door Peugeot in hun ontwikkelingsdepartement in de Elsas. Een snelloper met riemdistributie als industriemotor alleen al is redelijke onzin.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2011 10:32 AM
  [ # 20 ]

Zijn we nu een auto aan het afkraken op de lage vraagprijs zonder ook maar een plaatje of wat dan ook gezien te hebben? Kom op jongens ik weet dat de kans klein is, maar soms bestaan er ook nog wel eens mazzeltjes. Gewoon gaan kijken en zien of het een appelschip is of niet. Ik begrijp niet dat er mensen ‘durven’ oordelen zonder enige duidelijke aanleiding. Natuurlijk, een auto die lang stil staat gaat aandacht nodig hebben, de ts schrikt al van 1500 euro kosten per jaar etc. etc. Dan zal een CX hoe dan ook niet de auto voor hem zijn, maar dan nog begrijp ik niet dat iedereen hier altijd maar zo stellig kan oordelen op ‘papier’.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 12 januari 2011 10:58 AM
  [ # 21 ]

Dus Chris heb je iets van een foto,of wat meer gegevens dan kunnen wij een objectief oordeel geven misschien is de auto wel bekend hier op het forum je weet het niet he.

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2011 11:31 AM
  [ # 22 ]
graddus schreef:

Kom op jongens ik weet dat de kans klein is, maar soms bestaan er ook nog wel eens mazzeltjes.

Ja, dat zei ik ook al, soms kan het meevallen. Alleen blijft een feit dat het hoogstwaarschijnlijk toch een ongeschikte auto is voor TS Chris - en dat was de oorspronkelijke vraag.

graddus schreef:

of het een appelschip is of niet.

Leuke term Marc!
Wij noemen dat hier een Perenkist!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2011 11:41 AM
  [ # 23 ]

Zolang er maar niet teveel fruitvliegjes omheen zwermen Leo.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 12 januari 2011 04:23 PM
  [ # 24 ]

Het is me niet duidelijk of de ts hem gaat gebruiken als hobby-auto of als dagelijkse auto en hoeveel km hij er mee denk te gaan rijden. Ook niet onbelangrijk om een deugdelijk advies te geven lijkt me…

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 januari 2011 04:23 PM
  [ # 25 ]

Ik weet niet wie ik de eer van deze uitspraak moet geven maar ik vind het prachtig: “Een CX is vaak net een Pizza ziet er lekker uit met krokante bodem”

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 12 januari 2011 11:11 PM
  [ # 26 ]
waterman schreef:
harry45 schreef:

...een XM D12 ongeblazen diesel, is van oorsprong een industriemotor onverwoestbaar…

Hoe kom je aan dat verhaaltje? Dat blok is gewoon een op een XUD gebaseerd motortje ontwikkeld rond 1988 door Peugeot in hun ontwikkelingsdepartement in de Elsas. Een snelloper met riemdistributie als industriemotor alleen al is redelijke onzin.

@Yuri:Deze onzin heb ik van een gerenomeerde monteur, van oorsprong was het een stationaire diesel motor, de D12 diesel is uit-ontwikkeld uit die motor,in elk geval is het bijna onverwoestbaar.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 januari 2011 11:13 PM
  [ # 27 ]

Harry, ik geloof het niet. Waarom niet? Omdat het onderblok gewoon XUD is en ik de vent ken die de kop er voor getekend heeft Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 12 januari 2011 11:23 PM
  [ # 28 ]
waterman schreef:

Harry, ik geloof het niet. Waarom niet? Omdat het onderblok gewoon XUD is en ik de vent ken die de kop er voor getekend heeft Wink

@Yuri:Ik weet niet beter dan wat ik net geschreven heb, vraag het anders even aan Hennie v.d. Braak in Zwaanshoek, die ken je ongetwijfeld, die vertelde het mij, ik ben geen monteur kan mij nu aardig redden met sleutelen m.n T1. jou wel bekend.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 januari 2011 12:28 AM
  [ # 29 ]

En hoe komt deze monteur aan zijn “wijsheid”?

Citroen!

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 13 januari 2011 12:51 AM
  [ # 30 ]
DriverD schreef:

En hoe komt deze monteur aan zijn “wijsheid”?

Hij is garage eigenaar heeft vroeger p.l.m 35 jr geleden bij Peugeot en andere merken gewerkt.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook