Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Ik kan een bx digit van 1986 krijgen ( alleen 100 euro voor 4 niet roestige deuren )
waar natuurlijk wat werk aan zit laswerk aan bodem en lekke retourleidingen.
Als ik dat doe wil ik er een turbodiesel van maken.
Dat is denk ik geen probleem maar krijg ik zo een digid dashboard werkend op een diesel? toerenteller etc?
of past een type 3 dashboard in de digid? aangezien alles er toch al uit ligt ivm die meneer er ooit mee is begonnen op te knappen maar geen tijd meer heeft.
Alcyone heeft een Diesel met een Digit-dash en een automaat
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een type 3 dashboard in een Digit?! Dat dashboard is juist geweldig van een Digit!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Je moet het signaal van de toerenteller om zien te zetten, er zweven wel wat topics rond op het internet voor zelfbouw printjes…
Ander optie is om er een GT instrupaneel in te zetten…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Euhm, hij wil (volgens mij) een type 3 dash met het klokkenspel van de digit. Dat kan niet volgens mij. De ombouw naar turbo diesel natuurlijk wel. Alleen moet je voor de toerenteller weer een truckje uithalen. Eea aan info is idd bij Alcyone te halen.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
woutersmits schreef:Euhm, hij wil (volgens mij) een type 3 dash met het klokkenspel van de digit. Dat kan niet volgens mij. De ombouw naar turbo diesel natuurlijk wel. Alleen moet je voor de toerenteller weer een truckje uithalen. Eea aan info is idd bij Alcyone te halen.
nee gewoon dash van mijn tzd turbo erin.. want ik weet niet dat het spul voor de kmteller enzo nog werkt van die digit.. het zit namelijk allemaal niet meer in de auto….
En die onderdelen zijn nogal moeilijk te vinden..
nx-98-nr is het kenteken van de digit
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mmm mocht je de digitale klokkenspel weg doen…
Ik hoop echter dat de digit een kans krijg! Ik ben benieuwd….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Bij mijn weten is de kabelboom van een Digit anders, dus kun je er geen gewoon klokkenspel inhangen.
En eentje van een BX serie 2 gaat sowieso al niet passen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
met dashboard bedoel ik alles incl kabelboom etc en dashboardkastjes van mijn tzd turbo
uhm wat bedoel je met digit een kans krijgt? in de vorm van benzine of een diesel?
Een Digit moet je origineel laten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Dat blijft die dus niet als ik eraan begin.
Want ik ga echt geen 80 tot 100dkm per jaar rijden op benzine zoals ik nu in de tzd turbo doe.
En er zit genoeg werk aan dat ding. Lhm leidingen zijn lek, veel roest, moet compleet nieuw in de lak omdat hij onder een met de wind mee flapperend plastic zeil buiten heeft gestaan.Interieur moet er weer in, de liters water moeten uit de koest gehaald worden etc etc en dan heb ik de bodem nog niet eens gezien. Oja de motor loopt ook nog eens niet. ivm hij al 7 jaar stilstaat waarvan 3 buiten.
Het zou inderdaad wel zonde zijn om een digit dashboard eruit te halen, om er daarna een (sorry )saai serie 2 dashboard in te zetten.
Maar ja das smaak natuurlijk.
Mocht je ertoe besluiten, bewaar het in ieder geval goed!
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een Digit heeft een GT motor, oftewel een 1900 met carbs.
Volgens mij is inmiddels zo’n beetje elke Digit wegenbelastingvrij, of anders wel bijna.
Voor zo’n 800 euries bouw je LPG in een auto met carbs
Wegenbelastingvrij icm LPG lijkt me een prima combi voor heel veel kms per jaar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Zo te horen krijgt deze digit een nieuwe kans, alleen dan als tzd turbo. En tja, het specifieke digit spul worden andere digits weer mee geholpen.
Ik ben wel benieuwd naar de staat.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
stiiluss schreef:Het zou inderdaad wel zonde zijn om een digit dashboard eruit te halen, om er daarna een (sorry )saai serie 2 dashboard in te zetten.
Maar ja das smaak natuurlijk.
Mocht je ertoe besluiten, bewaar het in ieder geval goed!
Dat doe ik alleen als het spul wat erin hoort niet meer werkt oid.
En over lpg, ik werk in een autogarage en kom net iets teveel lpg gezeur tegen dat diesel toch interessanter is. Enne lpg is 0.75 per liter en heb het idee dat diesel dan toch zuiniger is want ik doe 1 op 18 met mijn tzdt. EN met lpg is hij toch ook al niet meer originee?!
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als ik het zo hoor, kun je het apparaat voor niks krijgen. vervolgens stop je zeker 1000 euro in groot onderhoud, maar blijft de basis een (roest)gevoelige type I. Daarnaast ga je een DIGIT verprutsen.
Misschien vindt je me stom, maar waarom haal je dan die rode TRD uit Limburg niet op? Die staat al een tijd op MP voor (nu) € 550,- . Heeft ook wat aandacht nodig, maar is al diesel (een hele vroege zelfs) en heeft dacht ik nog niet al te veel gelopen.
Neem je die DIGIT erbij voor de leuk