2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Bx digit?!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 januari 2011 09:23 PM
  [ # 16 ]

Wellicht offtopic, maar de meeste problemen met LPG zijn vaak bij of oudere installaties of door kennis gebrek. Of dat aan het autobedrijf ligt of aan de LPG specialist dat laat ik dan even in het midden.

Ik heb er inmiddels tegen de 25k op zitten op LPG en na inbouw nooit meer terug gehoeven naar het inbouwstation. Het kan dus prima Wink

Ik ben het wel met je eens dat de prijs van LPG erg hoog is geworden….
Goed altijd nog de helft van benzine, dus het scheelt zeker.

LPG doet vind ik niet erg veel schade aan de originaliteit van de auto. Alle specifieke Digit eigenschappen blijven prima gewaard. Overigens schijnen die GT blokjes ook best leuk te rijden als ik het hier zo lees Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 januari 2011 09:27 PM
  [ # 17 ]

Als die van mij reed, reed ie best fijn inderdaad Cool

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 januari 2011 09:53 PM
  [ # 18 ]

Nog 1 opmerking over LPG, mijn Bx heeft vanaf kenteken al LPG dus al 17 jaar. De eerste verdamper zit er nog in. En als het niet vriest rijd hij ongeveer 1 op 10. Dat is dan wel een 1600 maar onder de 1 op 8 zou die denk ik niet komen. Daarbij kan een Bx prima op een ouderwetse mechanische gasinstallatie. Deze zijn een stuk betrouwbaarder.

Het idee van Hilko is zo slecht nog niet.
Ten slotte klinkt de digit niet meer als loop of sloop maar meer als een restauratie project. Ik ben erg benieuwd naar de keus en de eventuele vorderingen.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 januari 2011 12:01 AM
  [ # 19 ]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto’s?

Edit: En ja als de digit een kans krijgt, dan natuurlijk zo orgineel mogelijk..

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 januari 2011 12:06 AM
  [ # 20 ]

Ik vind eigenlijk dat Hilko een erg goed punt maakt. Als je toch alle Digit-kenmerken verwijdert, waarom dan niet gelijk een gewone diesel halen?

Maar goed, het blijft natuurlijk jouw keuze en ik ben blij met elke BX die ik op de weg zie. Wink

Profiel  
 
Gepost: 13 januari 2011 06:09 PM
  [ # 21 ]

De Digitjes zijn ondertussen wel zeldzaam genoeg om eraf te blijven, laat ze bij een verzamelaar zou ik zeggen.

Als je wil ik heb nog 2 digit Dashes liggen, kan je beter een TZD turbo voorzien van type1 interieur en uiterlijk en er een DIGIT dash insteken.
Ben je gelijk van het gezijk van roest en onbetrouwbaarheid af…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 13 januari 2011 06:13 PM
  [ # 22 ]

Boordcomp en plip heb ik ook btw, was het al vergeten…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 januari 2011 10:14 AM
  [ # 23 ]

Tja, voordeel is natuurlijk dat je voor een verdieselde digit geen belasting betaald..
Ik zou echter ook gewoon een diesel zoeken van voor ‘87. Alleen moet TS dat natuurlijk zelf weten en waarschijnlijk gaat die digit anders gewoon naar de oudijzerboer.

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2011 12:05 PM
  [ # 24 ]

Zal ik die Digit wel aannemen;)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 januari 2011 09:21 PM
  [ # 25 ]

Lijkt me een goed plan Smile

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 17 januari 2011 01:11 AM
  [ # 26 ]

Zoals ik al vertelde en waar geloof ik overheen is gelezen is dat er alleen een diesel in komt en de rest gelijk blijft.
TENZIJ het dashboard en andere onderdelen bijvoorbeeld niet meer blijken te werken omdat dat al jaren op een zolder ligt.

De Digit staat erbij als een project die nooit afgemaakt is, hij staat al jaren buiten onder een op vele plaatsen doorgesleten zijl, en omdat 1 deur geen raam in zit staat de bx dus ook vol water.
Er zit VEEL roest op en die gt moter ziet er niet zo fris uit, start nog wel maar loopt voor geen meter.
Lhm spuit er harder uit dan je het erin gooit.

En als ik hem niet overneem gaat die waarschijnlijk nog jaren zo staan omdat die meneer hem eigenlijk zelf wil houden
en dan als nog op de sloop omdat hij niet meer is te redden.

Dat rode ding is met niet origineel open dak en dan zit je dus met nog meer roest.
Een type 1 is roest gevoelig maar een type 3 roest evengoed, heb al vele roestende bxen type 3 gezien.

1000 euro investeren? dat word wel wat meer, compleet overspuiten is dat alleen al.
Dan alle lhm leidingen, en al het andere rubber.
De gt moter moet opgeknapt, gare pakkingen.
En dan ook nog een lpg installatie erbij doen terwijl ik een bx met goede motor heb rijden.


Ik vraag alleen maar of onderdelen van een type 3 passen omdat digit spul niet te krijgen is zowat,
Dus bij nood komt dat erin. Dus niet zo zeuren over niet origineel of wel origineel want geen 1 auto rijdt nog rond met ALLE fabrieksonderdelen.

Als jullie allemaal alleen maar kunnen zeuren hier dan mag dit topic om mij wel op slot.



Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 17 januari 2011 01:31 AM
  [ # 27 ]

Gezien de wagen die hier staat is alles beter dan sloop zou ik zeggen.

Het lijkt erop dat deze wagen gewoon in theorie als afgeschreven kan worden beschouwt.
Als men dat nu doet dan is er niks aan de hand.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Gepost: 17 januari 2011 01:32 AM
  [ # 28 ]

Das ook een beetje zonde… zal ik die wel overnemen dan, haha, DIGITs zijn al zeldzaam genoeg…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 17 januari 2011 09:19 AM
  [ # 29 ]

Respect zeg, als je zo eentje weer rijdend kunt krijgen, origineel of niet. aantallen Type 1’s worden sowieso hard minder dus elke type 1 die gered wordt is er een bravo

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 januari 2011 03:27 PM
  [ # 30 ]
Hilko16TZI schreef:

Als ik het zo hoor, kun je het apparaat voor niks krijgen. vervolgens stop je zeker 1000 euro in groot onderhoud, maar blijft de basis een (roest)gevoelige type I. Daarnaast ga je een DIGIT verprutsen.

Misschien vindt je me stom, maar waarom haal je dan die rode TRD uit Limburg niet op? Die staat al een tijd op MP voor (nu) € 550,- . Heeft ook wat aandacht nodig, maar is al diesel (een hele vroege zelfs) en heeft dacht ik nog niet al te veel gelopen.

Neem je die DIGIT erbij voor de leuk Very Happy

Status Quo schreef:

Ik vraag alleen maar of onderdelen van een type 3 passen omdat digit spul niet te krijgen is zowat,
Dus bij nood komt dat erin. Dus niet zo zeuren over niet origineel of wel origineel want geen 1 auto rijdt nog rond met ALLE fabrieksonderdelen.

Als jullie allemaal alleen maar kunnen zeuren hier dan mag dit topic om mij wel op slot.

Waar zeur ik dan?

Als je vraag is of de (dash)onderdelen passen, dan hier je antwoord: nee, die passen niet 1 op 1. Je zult de stuurkolom moeten vervangen en ik meen dat je ook moet lassen om de bevestigingspunten op de goede plek te krijgen.

Iedere type I die gered wordt is er een. Ik geef je alleen mee dat het best jammer is om een DIGIT op diesel te zetten. Uiteindelijk is het natuurlijk geheel jouw keus. Niet zo heetgebakerd joh Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook